Bakalářská práce se zabývá důvody zaměření terciárního vzdělávání studentů z nichž jsou potenciální pracovníci ve veřejném sektoru. V práci je charakterizováno terciární vzdělávání v České republice a s ním spojené přínosy. Dále je zde popsán v relaci s názvem veřejný sektor, Fakulta ekonomicko-správní Pardubice a Fakulta informatiky a managementu Hradec Králové. Následuje klíčová motivace ke studiu. V rámci praktické části proběhlo dotazníkové šetření a v poslední části práce je analýza důvodů ke studiu.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis deals with the reasons for focusing terciary education of students of whom potencial workers are in public sector. The work characterizes terciary education in the Czech Republic and its associated benefits. It is also described here in session entitled Public sector, Faculty of Economics and Administration Pardubice and Faculty of Informatics and Management Hradec Králové. A key motivation follows for the study. Within the practical part, there will be a questionnaire survey and in the last part of the work is an analysis of the reasons for the study.
Klíčová slova
Motivace, terciární vzdělávání, vysoké školy, dotazníkové šetření
Bakalářská práce se zabývá důvody zaměření terciárního vzdělávání studentů z nichž jsou potenciální pracovníci ve veřejném sektoru. V práci je charakterizováno terciární vzdělávání v České republice a s ním spojené přínosy. Dále je zde popsán v relaci s názvem veřejný sektor, Fakulta ekonomicko-správní Pardubice a Fakulta informatiky a managementu Hradec Králové. Následuje klíčová motivace ke studiu. V rámci praktické části proběhlo dotazníkové šetření a v poslední části práce je analýza důvodů ke studiu.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis deals with the reasons for focusing terciary education of students of whom potencial workers are in public sector. The work characterizes terciary education in the Czech Republic and its associated benefits. It is also described here in session entitled Public sector, Faculty of Economics and Administration Pardubice and Faculty of Informatics and Management Hradec Králové. A key motivation follows for the study. Within the practical part, there will be a questionnaire survey and in the last part of the work is an analysis of the reasons for the study.
Klíčová slova
Motivace, terciární vzdělávání, vysoké školy, dotazníkové šetření
Cílem práce je analýza důvodů výběru studijního zaměření v rámci terciálního vzdělávání. V rámci práce bude provedeno dotazníkové šetření v řadách studentů UPa a případně dalších vysokých škol.
Osnova:
- Charakteristiky přínosu terciárního vzdělání.
- Přírůstek/úbytek studentů.
- Popis dotazníku.
- Zpracování dotazníkového šetření.
- Vyhodnocení výsledků a prezentace.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza důvodů výběru studijního zaměření v rámci terciálního vzdělávání. V rámci práce bude provedeno dotazníkové šetření v řadách studentů UPa a případně dalších vysokých škol.
Osnova:
- Charakteristiky přínosu terciárního vzdělání.
- Přírůstek/úbytek studentů.
- Popis dotazníku.
- Zpracování dotazníkového šetření.
- Vyhodnocení výsledků a prezentace.
Seznam doporučené literatury
JANÍK, T. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2013. Syntézy výzkumu vzdělávání. ISBN 978-80-210-6349-5.
KLEŇHOVÁ, M. a kol. České školství v mezinárodním srovnání: stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2009. Praha: TAURIS, 2009. ISBN 978-80-211-0582-9.
KUCHAŘ, P. Trh práce:sociologická analýza. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1383-3.
PRUDKÝ, L. Rozvoj osobnosti vysokoškoláků jako součást kvality výuky: témata a otázky k pojetí vysokoškolského studia jako učení se svobodě. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK), 2014. ISBN 978-80-7325-352-3.
VLK, A. a kol. Studijní neúspěšnost na vysokých školách: teoretická východiska, empirické poznatky a doporučení. Praha: SLON, 2017. ISBN 978-80-7419-248-7.
Seznam doporučené literatury
JANÍK, T. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2013. Syntézy výzkumu vzdělávání. ISBN 978-80-210-6349-5.
KLEŇHOVÁ, M. a kol. České školství v mezinárodním srovnání: stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2009. Praha: TAURIS, 2009. ISBN 978-80-211-0582-9.
KUCHAŘ, P. Trh práce:sociologická analýza. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1383-3.
PRUDKÝ, L. Rozvoj osobnosti vysokoškoláků jako součást kvality výuky: témata a otázky k pojetí vysokoškolského studia jako učení se svobodě. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK), 2014. ISBN 978-80-7325-352-3.
VLK, A. a kol. Studijní neúspěšnost na vysokých školách: teoretická východiska, empirické poznatky a doporučení. Praha: SLON, 2017. ISBN 978-80-7419-248-7.
Přílohy volně vložené
1 dotazník
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla obhajobu práce s názvem: Analýza důvodů pro výběr zaměření terciárního vzdělávání potenciálních pracovníků ve veřejném sektoru. Cílem bakalářské práce je zjistit, na základě jakých důvodů se studenti z Univerzity Pardubice Fakulty ekonomicko-správní a studenti Fakulty informatiky a managementu Univerzity Hradec Králové rozhodují pro studium na vysoké škole ekonomického zaměření, z které pak mohou být pracovníci ve veřejném sektoru.
Otázky dle posudku vedoucího bakalářské práce:
Vyplývají z Vaší analýzy nějaká doporučení, jak by se měla FES/UPa prezentovat studentům, aby se jim studium na ní jevilo už při prvním kontaktu jako vhodné pro dosažení jejich cílů?