Bakalářská práce je zaměřena na vytvoření výukových materiálu pro software Autodesk 3ds Max. Úvodní část seznamuje se základy jako prostředí, nastavení a nástroje. V dalších kapitolách sbližuje s modelovacími technikami a modifikací scénických objektů, prací s texturami a mapováním, prací s osvětlením a kamerou, vykreslováním a vytvářením animací. Praktickou část tvoří webové stránky obsahující interaktivní lekce doplněné multimediální ukázkou seznamující s tématy z teoretické části práce.
Annotation in English
The focus of the bachelor thesis is to create learning materials for Autodesk 3ds Max software. In the beginning it introduces the reader to the basics such as the environment, settings and tools. In the following chapters it then further explains modeling techniques and modification of the scene objects, working with textures and mapping, working with lights and camera, rendering and creating animations. Outcome of the practical part of the thesis is a website containing interactive lessons together with multimedia examples.
Keywords
Autodesk 3ds Max, počítačová 3D grafika, výukové materiály, 3D modelování
Keywords in English
Autodesk 3ds Max, 3D computer graphics, study materials, 3D modeling
Length of the covering note
63 s
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce je zaměřena na vytvoření výukových materiálu pro software Autodesk 3ds Max. Úvodní část seznamuje se základy jako prostředí, nastavení a nástroje. V dalších kapitolách sbližuje s modelovacími technikami a modifikací scénických objektů, prací s texturami a mapováním, prací s osvětlením a kamerou, vykreslováním a vytvářením animací. Praktickou část tvoří webové stránky obsahující interaktivní lekce doplněné multimediální ukázkou seznamující s tématy z teoretické části práce.
Annotation in English
The focus of the bachelor thesis is to create learning materials for Autodesk 3ds Max software. In the beginning it introduces the reader to the basics such as the environment, settings and tools. In the following chapters it then further explains modeling techniques and modification of the scene objects, working with textures and mapping, working with lights and camera, rendering and creating animations. Outcome of the practical part of the thesis is a website containing interactive lessons together with multimedia examples.
Keywords
Autodesk 3ds Max, počítačová 3D grafika, výukové materiály, 3D modelování
Keywords in English
Autodesk 3ds Max, 3D computer graphics, study materials, 3D modeling
Research Plan
V teoretické části bakalářské práce bude seznámení s programem Autodesk 3ds Max. Úvodní část práce nás seznámí s prostředím tohoto produktu, nastavením, způsoby a možnostmi jeho ovládání, výběry, popisy nástrojů. Další kapitoly budou zaměřeny na modelovací techniky a modifikace scénických objektů, práci s texturami a mapováním, práce s osvětlením a kamerou, vykreslování (rendering), vytváření jednoduchých a složitějších animací.
V implementační části bude vytvořena webová prezentace práce za pomocí jazyků HTML5, CSS, PHP, ve smyslu interaktivního kurzu výuky v programu Autodesk 3ds Max. V praktické části bude popsáno prostředí, nastavení, způsoby a možnosti ovládání, výběry, popisy nástrojů a vše bude shrnuto do přehledných tabulek nebo obrazové přílohy s využitím teoretické části bakalářské práce. Dalším obsahem budou praktické interaktivní návody v rozsahu cca 10 lekcí zaměřené na transformace objektů a komponent, hierarchické uspořádání, vytváření a úprava křivek, polygonové modelování, NURBS modelování, deformátory, animace, světla, stínovače a materiály, kamery a renderování. Lekce budou přehledné i pro začínající uživatele a doplněné multimediálními ukázkami.
Research Plan
V teoretické části bakalářské práce bude seznámení s programem Autodesk 3ds Max. Úvodní část práce nás seznámí s prostředím tohoto produktu, nastavením, způsoby a možnostmi jeho ovládání, výběry, popisy nástrojů. Další kapitoly budou zaměřeny na modelovací techniky a modifikace scénických objektů, práci s texturami a mapováním, práce s osvětlením a kamerou, vykreslování (rendering), vytváření jednoduchých a složitějších animací.
V implementační části bude vytvořena webová prezentace práce za pomocí jazyků HTML5, CSS, PHP, ve smyslu interaktivního kurzu výuky v programu Autodesk 3ds Max. V praktické části bude popsáno prostředí, nastavení, způsoby a možnosti ovládání, výběry, popisy nástrojů a vše bude shrnuto do přehledných tabulek nebo obrazové přílohy s využitím teoretické části bakalářské práce. Dalším obsahem budou praktické interaktivní návody v rozsahu cca 10 lekcí zaměřené na transformace objektů a komponent, hierarchické uspořádání, vytváření a úprava křivek, polygonové modelování, NURBS modelování, deformátory, animace, světla, stínovače a materiály, kamery a renderování. Lekce budou přehledné i pro začínající uživatele a doplněné multimediálními ukázkami.
Recommended resources
MURDOCK Kelly. Autodesk 3ds Max 2018 Complete Reference Guide. 1st edition. SDC Publications. ISBN 978-1-63057-107-8.\bigskip
DERAKHSHANI, Randi a Dariush DERAKHSHANI. Autodesk 3ds Max 2016: Essentials. 1st edition. Indianapolis, Indiana: Sybex a Wiley brand. ISBN 978-1119059769.\bigskip
Autodesk 3ds Max 2018 Help [online]. Autodesk Inc., 2017 [cit. 2017-10-20]. Dostupné z: http://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2018/ENU/.
Recommended resources
MURDOCK Kelly. Autodesk 3ds Max 2018 Complete Reference Guide. 1st edition. SDC Publications. ISBN 978-1-63057-107-8.\bigskip
DERAKHSHANI, Randi a Dariush DERAKHSHANI. Autodesk 3ds Max 2016: Essentials. 1st edition. Indianapolis, Indiana: Sybex a Wiley brand. ISBN 978-1119059769.\bigskip
Autodesk 3ds Max 2018 Help [online]. Autodesk Inc., 2017 [cit. 2017-10-20]. Dostupné z: http://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2018/ENU/.
Enclosed appendices
1 DVD
Appendices bound in thesis
illustrations
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Bakalářská práce je zaměřena na vytvoření výukových materiálu pro software Autodesk 3ds Max. Úvodní část seznamuje se základy jako prostředí, nastavení a nástroje. V dalších kapitolách sbližuje s modelovacími technikami a modifikací scénických objektů, prací s texturami a mapováním, prací s osvětlením a kamerou, vykreslováním a vytvářením animací.
Praktickou část tvoří webové stránky obsahující interaktivní lekce doplněné multimediální ukázkou seznamující s tématy z teoretické části práce.
Pěkně a přehledně zpracovaná bakalářská práce, která bude sloužit hlavně jako základní pomůcka uživatelům aplikace Autodesk 3ds Max. Dle vedoucího bakalářské práce student pracoval samostatně a prokázal při zpracování přehled i výborné schopnosti nalézt vhodné řešení.
Dle komice student zodpověděl všechny jejich dotazy.
Míra plagiátorství u psaného textu je menší než 5%. U zdrojových kódů webové prezentace se míraplagiátorství pohybuje do 12%, což je způsobeno standardní konstrukcí HTML a využitím šablony CSS včetně komentářů.
Práce byla zkontrolována v systému IS/STAG a nejeví známky plagiátorství.