Tato bakalářská práce se zabývá hodnocením učebnice z hlediska rozvoje poslechu s porozuměním u žáků na druhém stupni základní školy. V teoretické části je představený cíl cizojazyčné výuky, který je dále konkretizovaný pro daný stupeň vzdělání a pro danou dovednost - poslech. Poté je v této práci definován poslech jako řečová dovednost a její rozvoj. V poslední kapitole teoretické části je diskutována učebnice jako didaktický materiál, její specifika a způsoby hodnocení. V praktické části je realizován výzkum, jehož cílem je zhodnotit vybranou učebnici anglického jazyka z hlediska rozvoje poslechu s porozuměním na základě jednotlivých poslechových aktivit a nahrávek. Výzkum je proveden podle seznamu kritérií vycházejících z teoretické části.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with textbook evaluation from the perspective of developing listening skills in lower-secondary learners. At first, the theoretical part introduces the general aim of learning and teaching languages, which is specified on one level of the English language and on one skill - listening. Consequently, listening as a receptive skill and its development is discussed. In the last chapter of the theoretical part of the thesis, the textbook as a didactic material is introduced, including its criteria for evaluation. The aim of the practical part is to evaluate the textbook in terms of developing listening skills based on individual activities and recordings. The whole research based on the theoretical part.
Klíčová slova
poslech s porozuměním, učebnice, hodnocení, komunikační kompetence, poslechové aktivity, nahrávky
Tato bakalářská práce se zabývá hodnocením učebnice z hlediska rozvoje poslechu s porozuměním u žáků na druhém stupni základní školy. V teoretické části je představený cíl cizojazyčné výuky, který je dále konkretizovaný pro daný stupeň vzdělání a pro danou dovednost - poslech. Poté je v této práci definován poslech jako řečová dovednost a její rozvoj. V poslední kapitole teoretické části je diskutována učebnice jako didaktický materiál, její specifika a způsoby hodnocení. V praktické části je realizován výzkum, jehož cílem je zhodnotit vybranou učebnici anglického jazyka z hlediska rozvoje poslechu s porozuměním na základě jednotlivých poslechových aktivit a nahrávek. Výzkum je proveden podle seznamu kritérií vycházejících z teoretické části.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with textbook evaluation from the perspective of developing listening skills in lower-secondary learners. At first, the theoretical part introduces the general aim of learning and teaching languages, which is specified on one level of the English language and on one skill - listening. Consequently, listening as a receptive skill and its development is discussed. In the last chapter of the theoretical part of the thesis, the textbook as a didactic material is introduced, including its criteria for evaluation. The aim of the practical part is to evaluate the textbook in terms of developing listening skills based on individual activities and recordings. The whole research based on the theoretical part.
Klíčová slova
poslech s porozuměním, učebnice, hodnocení, komunikační kompetence, poslechové aktivity, nahrávky
Studentka se ve své bakalářské práci bude zabývat rozvojem řečové dovednosti poslechu s porozuměním v kontextu výuky angličtiny na 2. stupni základní školy. V teoretické části práce nejprve představí obecně přijímaný cíl cizojazyčné výuky, komunikační kompetenci, který dále za využití relevantních dokumentů konkretizuje pro daný stupeň vzdělávání a vybranou dovednost. Následně studentka definuje poslech jako řečovou dovednost a bude diskutovat současný pohled na rozvoj této řečové dovednosti. V další části představí učebnici jako materiální didaktický prostředek, uvede specifika učebnic anglického jazyka a možné způsoby jejich hodnocení. Na základě teoretické části studentka formuluje kritéria pro hodnocení vybrané učebnice angličtiny z hlediska poslechu s porozuměním.
V praktické části práce studentka realizuje empirické šetření, jehož cílem bude zhodnotit vybranou učebnici angličtiny z hlediska rozvoje poslechu s porozuměním žáků 2. stupně ZŠ.
Zásady pro vypracování
Studentka se ve své bakalářské práci bude zabývat rozvojem řečové dovednosti poslechu s porozuměním v kontextu výuky angličtiny na 2. stupni základní školy. V teoretické části práce nejprve představí obecně přijímaný cíl cizojazyčné výuky, komunikační kompetenci, který dále za využití relevantních dokumentů konkretizuje pro daný stupeň vzdělávání a vybranou dovednost. Následně studentka definuje poslech jako řečovou dovednost a bude diskutovat současný pohled na rozvoj této řečové dovednosti. V další části představí učebnici jako materiální didaktický prostředek, uvede specifika učebnic anglického jazyka a možné způsoby jejich hodnocení. Na základě teoretické části studentka formuluje kritéria pro hodnocení vybrané učebnice angličtiny z hlediska poslechu s porozuměním.
V praktické části práce studentka realizuje empirické šetření, jehož cílem bude zhodnotit vybranou učebnici angličtiny z hlediska rozvoje poslechu s porozuměním žáků 2. stupně ZŠ.
Seznam doporučené literatury
Celce-Murcia, Marianne, Brinton, Donna and Snow, Marguerite Ann, ed. 2014. Teaching English as a Second or Foreign Language. Boston: National Geographic Learning.
Harmer, Jeremy. 2015. The Practice of English Language Teaching. Hallow: Pearson.
Hedge, Tricia. 2000. Teaching and Learning in the Classroom. Oxford: Oxford University Press
Richards, Jack C. and Burns, Ann. 2012. The Cambridge Guide to Pedagogy and Practice in Second Language Teaching. New York: Cambridge University Press.
Richards, Jack C. and Renandya, Willy A. 2002. Methodology in Language Teaching: An Anthology of Current Practice. New York: Cambridge University Press.
Richards, Jack C. and Rodgers, Theodore S. 2014. Approaches and Methods in Language Teaching. 3rd ed. New York: Cambridge University Press.
Scrivener, Jim. 2005. Learning Teaching: The Essential Guide to English Language Teaching. 2nd ed. Oxford: Macmillan.
Ur, Penny. 2012. A Course in English Language Teaching. 2nd ed. New York: Cambridge University Press.
Ur, Penny. 1984. Teaching Listening Comprehension. New York: Cambridge University Press
Wilson, J. J. 2008. How to Teach Listening. Harlow: Pearson Education.
Seznam doporučené literatury
Celce-Murcia, Marianne, Brinton, Donna and Snow, Marguerite Ann, ed. 2014. Teaching English as a Second or Foreign Language. Boston: National Geographic Learning.
Harmer, Jeremy. 2015. The Practice of English Language Teaching. Hallow: Pearson.
Hedge, Tricia. 2000. Teaching and Learning in the Classroom. Oxford: Oxford University Press
Richards, Jack C. and Burns, Ann. 2012. The Cambridge Guide to Pedagogy and Practice in Second Language Teaching. New York: Cambridge University Press.
Richards, Jack C. and Renandya, Willy A. 2002. Methodology in Language Teaching: An Anthology of Current Practice. New York: Cambridge University Press.
Richards, Jack C. and Rodgers, Theodore S. 2014. Approaches and Methods in Language Teaching. 3rd ed. New York: Cambridge University Press.
Scrivener, Jim. 2005. Learning Teaching: The Essential Guide to English Language Teaching. 2nd ed. Oxford: Macmillan.
Ur, Penny. 2012. A Course in English Language Teaching. 2nd ed. New York: Cambridge University Press.
Ur, Penny. 1984. Teaching Listening Comprehension. New York: Cambridge University Press
Wilson, J. J. 2008. How to Teach Listening. Harlow: Pearson Education.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce představila svoji práci a reagovala na připomínky v posudcích. její vystoupení bylo na vysoké odborné úrovni. Komise potvrdila hodnocení C.