Diplomová práce popisuje principy výuky anglického jazyka se zaměřením na žáky mladšího školního věku a faktory, které ovlivňují učení této věkové skupiny. Práce se také zabývá jednotlivými jazykovými dovednostmi, gramatikou, slovní zásobou a výslovností s ohledem na potřeby a schopnosti žáků mladšího školního věku.
Anotace v angličtině
This thesis aims to describe principles of teaching English with the focus on young learners and factors which affect learning of this age group. It also deals with particular language skills, grammar, vocabulary and pronunciation with regards to the needs and abilities of young learners.
Klíčová slova
Anglický jazyk, angličtina jako cizí jazyk, výuka angličtiny, žák mladšího školního věku, čtení, poslech, ústní projev, písemný projev
Klíčová slova v angličtině
English, English as a Foreign Language, Teaching English, Young Learners, Reading, Writing, Listening, Speaking, Grammar, Vocabulary, Pronunciation
Rozsah průvodní práce
113 s.(168 712 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Diplomová práce popisuje principy výuky anglického jazyka se zaměřením na žáky mladšího školního věku a faktory, které ovlivňují učení této věkové skupiny. Práce se také zabývá jednotlivými jazykovými dovednostmi, gramatikou, slovní zásobou a výslovností s ohledem na potřeby a schopnosti žáků mladšího školního věku.
Anotace v angličtině
This thesis aims to describe principles of teaching English with the focus on young learners and factors which affect learning of this age group. It also deals with particular language skills, grammar, vocabulary and pronunciation with regards to the needs and abilities of young learners.
Klíčová slova
Anglický jazyk, angličtina jako cizí jazyk, výuka angličtiny, žák mladšího školního věku, čtení, poslech, ústní projev, písemný projev
Klíčová slova v angličtině
English, English as a Foreign Language, Teaching English, Young Learners, Reading, Writing, Listening, Speaking, Grammar, Vocabulary, Pronunciation
Zásady pro vypracování
Studentka se ve své práci bude zabývat problematikou výuky anglického jazyka u žáků mladšího školního věku. V teoretické části diplomantka s oporou o příslušné dokumenty nejprve představí cíle cizojazyčné výuky na 1. stupni základní školy. Následně bude diskutovat specifika žáků mladšího školního věku s ohledem na procesy osvojování cizího jazyka ve formálním kontextu. Dále v teoretické části diplomantka formuluje principy výuky angličtiny u žáků mladšího školního věku.
V praktické části práce diplomantka realizuje vlastní výzkumné šetření. V souladu s výše uvedenými principy navrhne ucelený soubor plánů vyučovacích hodin anglického jazyka pro žáky 1. stupně konkrétní základní školy, které implementuje ve výuce, a celý proces kriticky zhodnotí.
Zásady pro vypracování
Studentka se ve své práci bude zabývat problematikou výuky anglického jazyka u žáků mladšího školního věku. V teoretické části diplomantka s oporou o příslušné dokumenty nejprve představí cíle cizojazyčné výuky na 1. stupni základní školy. Následně bude diskutovat specifika žáků mladšího školního věku s ohledem na procesy osvojování cizího jazyka ve formálním kontextu. Dále v teoretické části diplomantka formuluje principy výuky angličtiny u žáků mladšího školního věku.
V praktické části práce diplomantka realizuje vlastní výzkumné šetření. V souladu s výše uvedenými principy navrhne ucelený soubor plánů vyučovacích hodin anglického jazyka pro žáky 1. stupně konkrétní základní školy, které implementuje ve výuce, a celý proces kriticky zhodnotí.
Seznam doporučené literatury
Cameron, Lynne. 2001. Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: Cambridge University Press.
Celce-Murcia, Marianne, Donna Brinton, and Marguerite Ann Snow, eds. 2014. Teaching English As A Second or Foreign Language. Fourth edition. Boston: National Geographic Learning.
Harmer, Jeremy. 2001. The Practice of English Language Teaching. 3rd ed., compl. rev. and updated. Harlow: Pearson Education.
Larsen-Freeman, Diane. 2000. Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: Oxford University Press.
McCarthy, Michael, Anna O?Keeffe, Steven Walsh. 2010. Vocabulary matrix: understanding, learning, teaching. Heinle: Cengage Learning.
Richards, Jack C., and Theodore S. Rodgers. 2001. Approaches and Methods in Language Teaching. 2nd ed. New York: Cambridge University Press.
Scrivener, Jim. 2010. Teaching English Grammar: What to Teach and How to Teach t. Macmillan Books For Teachers. Oxford: Macmillan Education.
Schmitt, Norbert. Vocabulary in Language Teaching (Cambridge Language Education). 2000. Cambridge University Press.
Thornbury, Scott. 2000. How To Teach Grammar. Harlow: Pearson Education.
Thorová, Kateřina. 2015. Vývojová psychologie: Proměny lidské psychiky od početí do smrti. Praha: Portál.
Seznam doporučené literatury
Cameron, Lynne. 2001. Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: Cambridge University Press.
Celce-Murcia, Marianne, Donna Brinton, and Marguerite Ann Snow, eds. 2014. Teaching English As A Second or Foreign Language. Fourth edition. Boston: National Geographic Learning.
Harmer, Jeremy. 2001. The Practice of English Language Teaching. 3rd ed., compl. rev. and updated. Harlow: Pearson Education.
Larsen-Freeman, Diane. 2000. Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: Oxford University Press.
McCarthy, Michael, Anna O?Keeffe, Steven Walsh. 2010. Vocabulary matrix: understanding, learning, teaching. Heinle: Cengage Learning.
Richards, Jack C., and Theodore S. Rodgers. 2001. Approaches and Methods in Language Teaching. 2nd ed. New York: Cambridge University Press.
Scrivener, Jim. 2010. Teaching English Grammar: What to Teach and How to Teach t. Macmillan Books For Teachers. Oxford: Macmillan Education.
Schmitt, Norbert. Vocabulary in Language Teaching (Cambridge Language Education). 2000. Cambridge University Press.
Thornbury, Scott. 2000. How To Teach Grammar. Harlow: Pearson Education.
Thorová, Kateřina. 2015. Vývojová psychologie: Proměny lidské psychiky od početí do smrti. Praha: Portál.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, plány
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomandka krátce představila svoji práci a reagovala na připomínky v posudcích. Její vystoupení bylo na vysoké odborné a jazykové úrovni, komise se shodla na hodnocení D.