Tato bakalářská práce se zabývá tématem výuky anglického jazyka v kontextu Montessori pedagogiky se zaměřením na rozvoj slovní zásoby. Teoretická část definuje principy Montessori pedagogiky a výuku anglického jazyka i v kontextu českého školství. Praktická část je zaměřena na výskyt principů ve výuce anglické slovní zásoby a analýzy materiálů a rozhovorů. Cílem praktické části je zjistit, zda a jak jsou principy Montessori zahrnuty do výuky anglické slovní zásoby v prvním trojročí jedné konkrétní Montessori školy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the topic of teaching the English language in the context of Montessori education with the focus on developing vocabulary. The theoretical part defines the Montessori education principles and English teaching also in the context of Czech schools. The practical part is focused on the occurrence of principles in English vocabulary teaching and the analyses of materials and interviews. The aim of the practical section is to research whether and how the Montessori principles are included in English vocabulary teaching and learning in the first three years in one particular Montessori school.
Klíčová slova
Montessori pedagogika, principy Montessori, výuka anglického jazyka, výuka slovní zásoby
Klíčová slova v angličtině
Montessori education, Montessori principles, English language education, Vocabulary teaching
Rozsah průvodní práce
85 s. (128178 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá tématem výuky anglického jazyka v kontextu Montessori pedagogiky se zaměřením na rozvoj slovní zásoby. Teoretická část definuje principy Montessori pedagogiky a výuku anglického jazyka i v kontextu českého školství. Praktická část je zaměřena na výskyt principů ve výuce anglické slovní zásoby a analýzy materiálů a rozhovorů. Cílem praktické části je zjistit, zda a jak jsou principy Montessori zahrnuty do výuky anglické slovní zásoby v prvním trojročí jedné konkrétní Montessori školy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the topic of teaching the English language in the context of Montessori education with the focus on developing vocabulary. The theoretical part defines the Montessori education principles and English teaching also in the context of Czech schools. The practical part is focused on the occurrence of principles in English vocabulary teaching and the analyses of materials and interviews. The aim of the practical section is to research whether and how the Montessori principles are included in English vocabulary teaching and learning in the first three years in one particular Montessori school.
Klíčová slova
Montessori pedagogika, principy Montessori, výuka anglického jazyka, výuka slovní zásoby
Klíčová slova v angličtině
Montessori education, Montessori principles, English language education, Vocabulary teaching
Zásady pro vypracování
Studentka se bude ve své práci zabývat výukou anglického jazyka v kontextu Montessori pedagogiky, specificky z pohledu osvojování slovní zásoby. V teoretické části se zaměří na základní principy a typické prvky Montessori pedagogiky společně s obecnými cíli osvojování anglického jazyka v kontextu českého základního školství. Zároveň se podrobně zaměří na výuku slovní zásoby. V praktické části pak bude vhodnými výzkumnými nástroji zjišťovat, jak se principy Montessori pedagogiky odrážejí v materiálech použitých ve výuce slovní zásoby v prvním trojročí na jedné konkrétní Montessori škole a jak tuto problematiku vnímají učitelé.
Zásady pro vypracování
Studentka se bude ve své práci zabývat výukou anglického jazyka v kontextu Montessori pedagogiky, specificky z pohledu osvojování slovní zásoby. V teoretické části se zaměří na základní principy a typické prvky Montessori pedagogiky společně s obecnými cíli osvojování anglického jazyka v kontextu českého základního školství. Zároveň se podrobně zaměří na výuku slovní zásoby. V praktické části pak bude vhodnými výzkumnými nástroji zjišťovat, jak se principy Montessori pedagogiky odrážejí v materiálech použitých ve výuce slovní zásoby v prvním trojročí na jedné konkrétní Montessori škole a jak tuto problematiku vnímají učitelé.
Seznam doporučené literatury
Celce-Murcia, Marianne, Donna Brinton, Marguerite Ann Snow. 2014. Teaching English as a Second or Foreign Language. Boston: National Geographic Learning. Cohen, Louis. 2007. Research Methods in Education. London New York: Routledge. Ellis, Rod. 1997. Second Language Acquisition. Oxford: Oxford University Press. Harmer, Jeremy. 2001. The Practice of English Language Teaching. Harlow: Longman. Hopkins, David. 2002. A Teacher's Guide to Classroom Research. Maidenhead: Open University Press. Lightbown, Patsy, Nina Spada. 2006. How Languages Are Learned. Oxford: Oxford University Press. Lillard, Stoll Angeline. 2017. Montessori: The Science Behind the Genius. Oxford: Oxford University Press. Montessori, Maria. 2007. From Childhood to Adolescence: Including Erdkinder and the Function of the University. Amsterdam: Montessori Pierson. Montessori, Maria. 2017. Montessori: Objevování Dítěte. Praha: Portál. Montessori, Maria. 1995. The Absorbent Mind. New York: Henry Holt & Co. Nunan, David. 1992. Research Methods in Language Learning. Cambridge: Cambridge University Press. Rýdl, Karel. 1994. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Brno: Marek Zeman. Rýdl, Karel. 2006. Metoda Montessori pro naše dítě: inspirace pro rodiče a další zájemce. Pardubice: Univerzita Pardubice. Rýdl, Karel. 2000. Vychováváme a vzděláváme s Marií Montessoriovou. Pardubice: Univerzita Pardubice. Thornbury, Scott. 2004. How to Teach Vocabulary. Harlow: Pearson Education.
Seznam doporučené literatury
Celce-Murcia, Marianne, Donna Brinton, Marguerite Ann Snow. 2014. Teaching English as a Second or Foreign Language. Boston: National Geographic Learning. Cohen, Louis. 2007. Research Methods in Education. London New York: Routledge. Ellis, Rod. 1997. Second Language Acquisition. Oxford: Oxford University Press. Harmer, Jeremy. 2001. The Practice of English Language Teaching. Harlow: Longman. Hopkins, David. 2002. A Teacher's Guide to Classroom Research. Maidenhead: Open University Press. Lightbown, Patsy, Nina Spada. 2006. How Languages Are Learned. Oxford: Oxford University Press. Lillard, Stoll Angeline. 2017. Montessori: The Science Behind the Genius. Oxford: Oxford University Press. Montessori, Maria. 2007. From Childhood to Adolescence: Including Erdkinder and the Function of the University. Amsterdam: Montessori Pierson. Montessori, Maria. 2017. Montessori: Objevování Dítěte. Praha: Portál. Montessori, Maria. 1995. The Absorbent Mind. New York: Henry Holt & Co. Nunan, David. 1992. Research Methods in Language Learning. Cambridge: Cambridge University Press. Rýdl, Karel. 1994. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Brno: Marek Zeman. Rýdl, Karel. 2006. Metoda Montessori pro naše dítě: inspirace pro rodiče a další zájemce. Pardubice: Univerzita Pardubice. Rýdl, Karel. 2000. Vychováváme a vzděláváme s Marií Montessoriovou. Pardubice: Univerzita Pardubice. Thornbury, Scott. 2004. How to Teach Vocabulary. Harlow: Pearson Education.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce představila svoji práci a reagovala na připomínky v posudcích. Její vystoupení bylo na vysoké úrovni, jak po odborné, tak po jazykové stránce. Proto se komise shodla na hodnocení A.