Tato bakalářská práce se zabývá rozvojem řečové dovednosti psaní v kontextu výuky psaní na druhém stupni základních škol. Teoretická část nejprve definuje komunikační kompetenci jako cíl výuky cizích jazyků. Poté se práce soustředí na současný pohled na výuku psaní a diskutuje různé přístupy a typy aktivit rozvíjející tuto dovednost. V praktické části je realizovaný výzkum s cílem zjistit zkušenosti a názory učitelů na výuku psaní.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with developing writing skills in the context of teaching writing in lower-secondary schools. Firstly, the theoretical part defines communicative competence as an aim of teaching foreign languages. After that, the paper focuses on the current approach to teaching writing and discusses various approaches and types of tasks developing this skill. In the practical part, a research is conducted with the aim to find out experience and opinions
of the teachers regarding teaching writing.
Klíčová slova
Řečová dovednost psaní, komunikační kompetence, přístupy, zkušenosti, názory
Tato bakalářská práce se zabývá rozvojem řečové dovednosti psaní v kontextu výuky psaní na druhém stupni základních škol. Teoretická část nejprve definuje komunikační kompetenci jako cíl výuky cizích jazyků. Poté se práce soustředí na současný pohled na výuku psaní a diskutuje různé přístupy a typy aktivit rozvíjející tuto dovednost. V praktické části je realizovaný výzkum s cílem zjistit zkušenosti a názory učitelů na výuku psaní.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with developing writing skills in the context of teaching writing in lower-secondary schools. Firstly, the theoretical part defines communicative competence as an aim of teaching foreign languages. After that, the paper focuses on the current approach to teaching writing and discusses various approaches and types of tasks developing this skill. In the practical part, a research is conducted with the aim to find out experience and opinions
of the teachers regarding teaching writing.
Klíčová slova
Řečová dovednost psaní, komunikační kompetence, přístupy, zkušenosti, názory
Studentka se ve své bakalářské práci bude zabývat rozvojem řečové dovednosti psaní v kontextu výuky angličtiny na základní škole, a to z pohledu učitele základní školy. V úvodu teoretické části práce nejprve definuje komunikační kompetenci jako obecně přijímaný cíl cizojazyčné výuky, který dále za využití relevantních dokumentů konkretizuje pro výuku psaní na příslušném stupni vzdělávání. Dále bude studentka diskutovat současný pohled na výuku psaní, tj. uvede různé přístupy, techniky a učební aktivity rozvíjející tuto dovednost u žáků na 2. stupni základní školy, a to z pohledu učitele. V praktické části práce studentka realizuje výzkum pomocí hloubkových rozhovorů s cílem zjistit názor učitelů základní školy na výuku psaní.
Zásady pro vypracování
Studentka se ve své bakalářské práci bude zabývat rozvojem řečové dovednosti psaní v kontextu výuky angličtiny na základní škole, a to z pohledu učitele základní školy. V úvodu teoretické části práce nejprve definuje komunikační kompetenci jako obecně přijímaný cíl cizojazyčné výuky, který dále za využití relevantních dokumentů konkretizuje pro výuku psaní na příslušném stupni vzdělávání. Dále bude studentka diskutovat současný pohled na výuku psaní, tj. uvede různé přístupy, techniky a učební aktivity rozvíjející tuto dovednost u žáků na 2. stupni základní školy, a to z pohledu učitele. V praktické části práce studentka realizuje výzkum pomocí hloubkových rozhovorů s cílem zjistit názor učitelů základní školy na výuku psaní.
Seznam doporučené literatury
Allphin-Hoggatt, Clela. 1986. The Writing Cycle: A Fundamental Text for Beginning and Intermediate Writers. Los Angeles: Roxbury. Boutin, Marie Christine, Suzanne Brinand, and Francoise Grellet. 1987. Writing Intermediate. Oxford: Oxford University Press. Brown, Douglas H. 2014. Principles of Language Learning and Teaching. 6th ed. London: Pearson Education. Burden, Robert L., and Marion Williams. 1997. Psychology for Language teachers. New York: Cambridge University Press. Byrne, Donn. 1991. Teaching Writing Skills. 5th ed. London: Longman. Celce-Murcia, Marianne, Donna Brinton, and Marguerite Ann Snow. 2014. Teaching English as a Second or Foreign Language. 4th ed. Boston: National Geographic Learning. Common European Framework of Reference for Languages (Council of Europe) Hadfield, Jill, and Charles Hadfield. 2000. Simple Writing Activities. Oxford: Oxford University Press. Harmer, Jeremy. 2004. How to Teach Writing. Harlow: Pearson Education. Hedge, Tricia. 2000. Teaching and Learning in the Classroom. Oxford: Oxford University Press. Hedge, Tricia. 1991. Writing. 4th ed. Oxford: Oxford University Press. Richards, Jack C., and Anne Burns. 2012. The Cambridge guide to pedagogy and practice in second language teaching. New York: Cambridge University Press. Richards, Jack C., and Willy A. Renandya. 2002. Methodology in language teaching: an anthology of current practice. New York: Cambridge University Press. Richards, Jack C., and Theodore S. Rodgers. 2001. Approaches and methods in language teaching. 2nd ed. New York: Cambridge University Press. Wilcox Peterson, Patricia. 2003. Developing Writing: Writing Skills Practice Book for Beginning/Intermediate students of English as a Foreign Language. 3rd ed. Washington: United States Information Agency. Withrow, Jean. 1987. Effective Writing: Writing Skills for Intermediate Students of American English. Cambridge: Cambridge University Press.
Seznam doporučené literatury
Allphin-Hoggatt, Clela. 1986. The Writing Cycle: A Fundamental Text for Beginning and Intermediate Writers. Los Angeles: Roxbury. Boutin, Marie Christine, Suzanne Brinand, and Francoise Grellet. 1987. Writing Intermediate. Oxford: Oxford University Press. Brown, Douglas H. 2014. Principles of Language Learning and Teaching. 6th ed. London: Pearson Education. Burden, Robert L., and Marion Williams. 1997. Psychology for Language teachers. New York: Cambridge University Press. Byrne, Donn. 1991. Teaching Writing Skills. 5th ed. London: Longman. Celce-Murcia, Marianne, Donna Brinton, and Marguerite Ann Snow. 2014. Teaching English as a Second or Foreign Language. 4th ed. Boston: National Geographic Learning. Common European Framework of Reference for Languages (Council of Europe) Hadfield, Jill, and Charles Hadfield. 2000. Simple Writing Activities. Oxford: Oxford University Press. Harmer, Jeremy. 2004. How to Teach Writing. Harlow: Pearson Education. Hedge, Tricia. 2000. Teaching and Learning in the Classroom. Oxford: Oxford University Press. Hedge, Tricia. 1991. Writing. 4th ed. Oxford: Oxford University Press. Richards, Jack C., and Anne Burns. 2012. The Cambridge guide to pedagogy and practice in second language teaching. New York: Cambridge University Press. Richards, Jack C., and Willy A. Renandya. 2002. Methodology in language teaching: an anthology of current practice. New York: Cambridge University Press. Richards, Jack C., and Theodore S. Rodgers. 2001. Approaches and methods in language teaching. 2nd ed. New York: Cambridge University Press. Wilcox Peterson, Patricia. 2003. Developing Writing: Writing Skills Practice Book for Beginning/Intermediate students of English as a Foreign Language. 3rd ed. Washington: United States Information Agency. Withrow, Jean. 1987. Effective Writing: Writing Skills for Intermediate Students of American English. Cambridge: Cambridge University Press.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce představila svou práci a adekvátně reagovala na všechny podněty vznesené komisí a v obou posudcích. Komise se shodla a potvrdila tak navrženou klasifikaci D.