Tato bakalářská práce se zabývá rozvojem sociolingvistické kompetence u dětí předškolního věku v Anglickém jazyce. Teoretická část nejprve definuje charakteristiku předškolního dítěte, charakteristiku učitele, principy a techniky pro učení předškolních žáků, ale také sociolingvistickou kompetenci a její rozvoj. První část této bakalářské práce slouží jako opora pro vypracování části praktické, kde se postupně nachází představení celkem šesti vytvořených plánů hodin, které slouží k rozvoji právě sociolingvistické kompetence u dětí předškolního věku v Anglickém jazyce.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the development of sociolinguistic competence within pre-school children in the English language. The theoretical section first defines the characteristics of the pre-school child, the characteristics of the teacher, the principles and teaching techniques for the pre-school pupils, but also sociolinguistic competence and its development. The first part of this Bachelor thesis serves as a basis for the elaboration of the practical part, where are gradually presented six lesson plans, which helps to develop precisely sociolinguistic competence in pre-school children in the English language.
Klíčová slova
sociolingvistická kompetence, předškolní žák, výuka anglického jazyka, plánování hodin
Klíčová slova v angličtině
Sociolinguistic competence, pre-school learner, English language teaching, lesson planning
Rozsah průvodní práce
82 s.
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá rozvojem sociolingvistické kompetence u dětí předškolního věku v Anglickém jazyce. Teoretická část nejprve definuje charakteristiku předškolního dítěte, charakteristiku učitele, principy a techniky pro učení předškolních žáků, ale také sociolingvistickou kompetenci a její rozvoj. První část této bakalářské práce slouží jako opora pro vypracování části praktické, kde se postupně nachází představení celkem šesti vytvořených plánů hodin, které slouží k rozvoji právě sociolingvistické kompetence u dětí předškolního věku v Anglickém jazyce.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the development of sociolinguistic competence within pre-school children in the English language. The theoretical section first defines the characteristics of the pre-school child, the characteristics of the teacher, the principles and teaching techniques for the pre-school pupils, but also sociolinguistic competence and its development. The first part of this Bachelor thesis serves as a basis for the elaboration of the practical part, where are gradually presented six lesson plans, which helps to develop precisely sociolinguistic competence in pre-school children in the English language.
Klíčová slova
sociolingvistická kompetence, předškolní žák, výuka anglického jazyka, plánování hodin
Klíčová slova v angličtině
Sociolinguistic competence, pre-school learner, English language teaching, lesson planning
Zásady pro vypracování
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jakými způsoby lze rozvíjet aspekty sociolingvistické kompetence u dětí předškolního věku. V teoretické části práce bude studentka definovat principy výuky dětí předškolního věku a vymezí konstrukt sociolingvistické kompetence. Na základě východisek definovaných v teoretické části práce navrhne a vytvoří soubor aktivit pro rozvíjení aspektů sociolingvistické kompetence. Vytvořené aktivity pak okomentuje a zreflektuje proces jejich tvorby.
Zásady pro vypracování
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jakými způsoby lze rozvíjet aspekty sociolingvistické kompetence u dětí předškolního věku. V teoretické části práce bude studentka definovat principy výuky dětí předškolního věku a vymezí konstrukt sociolingvistické kompetence. Na základě východisek definovaných v teoretické části práce navrhne a vytvoří soubor aktivit pro rozvíjení aspektů sociolingvistické kompetence. Vytvořené aktivity pak okomentuje a zreflektuje proces jejich tvorby.
Seznam doporučené literatury
Belz, Horts and Marcio Siegrist. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: Východiska, metody, cvičení a hry. Praha : Portál, 2015. Bytešníková, Ilona. Rozvoj komunikačních kompetencí u dětí předškolního věku. Brno : Masarykova Univerzita, 2007. Celce-Murcia, Marriane and Donna M. Brinton. 2014. Teaching English as a Second of Foreign Language. National Geographic Learning: Boston. Council Of Europe. Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment. Foster, Suzan. The communicative competence of young children. London : Routledge, 1990. Harmer, Jeremy. The Practice of English Language Teaching. Longman: Harlow, 2015. Kettering Carl, Judith. Developing Communicative Competence: Interaction Activities in English as a Second Language. Unknown Binding,1975. Paultston, Christina. Linguistic and communicative competence : Topics in ESL. Bristol : Multilingual Matters, 1992. Savignon, Sandra. Communicative Competence Theory and Classroom Practice: Texts and Contexts in Second Language Learning. New York : MCGraw-Hill, 1998. Scarcella, Robin, Elaine S. Andersen, and Stephen D. Krashen. Developing communicative competence in a second language. New York: Newbury House, 1990.
Seznam doporučené literatury
Belz, Horts and Marcio Siegrist. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: Východiska, metody, cvičení a hry. Praha : Portál, 2015. Bytešníková, Ilona. Rozvoj komunikačních kompetencí u dětí předškolního věku. Brno : Masarykova Univerzita, 2007. Celce-Murcia, Marriane and Donna M. Brinton. 2014. Teaching English as a Second of Foreign Language. National Geographic Learning: Boston. Council Of Europe. Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment. Foster, Suzan. The communicative competence of young children. London : Routledge, 1990. Harmer, Jeremy. The Practice of English Language Teaching. Longman: Harlow, 2015. Kettering Carl, Judith. Developing Communicative Competence: Interaction Activities in English as a Second Language. Unknown Binding,1975. Paultston, Christina. Linguistic and communicative competence : Topics in ESL. Bristol : Multilingual Matters, 1992. Savignon, Sandra. Communicative Competence Theory and Classroom Practice: Texts and Contexts in Second Language Learning. New York : MCGraw-Hill, 1998. Scarcella, Robin, Elaine S. Andersen, and Stephen D. Krashen. Developing communicative competence in a second language. New York: Newbury House, 1990.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
plány
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce představila svou práci a adekvátně reagovala na všechny podněty a otázky vznesené komisí a obsažené v posudcích práce. Komise se shodla na hodnocení C.