This bachelor thesis focuses on the definition of functional competence in English language teaching as well as on its occurrence in a chosen textbook. The practical part deals with the concepts of functional competence in spoken language and it defines the didactic opportunities for its development with respect to the characteristics of interactions that are functionally specified. The aim of the practical section is to analyse given didactic tools and to determine whether they provide activities that help develop functional competence by set criteria.
Anotace v angličtině
Bakalářská práce se soustředí na definici funkční kompetence ve výuce anglického jazyka a také na její prezentaci ve zvolené učebnici. Praktická část se zabývá konceptem právě zmíněné funkční kompetence v mluveném projevu a definuje didaktické příležitosti k jejímu rozvoji s ohledem na charakteristiku funkčně určené interakce. Cílem praktické části je poté zanalyzovat dané didaktické pomůcky a určit, zdali odpovídají kritériím pro vývoj funkční kompetence.
Klíčová slova
functional competence, upper-secondary level, speaking, evaluation of a textbook
This bachelor thesis focuses on the definition of functional competence in English language teaching as well as on its occurrence in a chosen textbook. The practical part deals with the concepts of functional competence in spoken language and it defines the didactic opportunities for its development with respect to the characteristics of interactions that are functionally specified. The aim of the practical section is to analyse given didactic tools and to determine whether they provide activities that help develop functional competence by set criteria.
Anotace v angličtině
Bakalářská práce se soustředí na definici funkční kompetence ve výuce anglického jazyka a také na její prezentaci ve zvolené učebnici. Praktická část se zabývá konceptem právě zmíněné funkční kompetence v mluveném projevu a definuje didaktické příležitosti k jejímu rozvoji s ohledem na charakteristiku funkčně určené interakce. Cílem praktické části je poté zanalyzovat dané didaktické pomůcky a určit, zdali odpovídají kritériím pro vývoj funkční kompetence.
Klíčová slova
functional competence, upper-secondary level, speaking, evaluation of a textbook
Cílem bakalářské práce je prozkoumat příležitosti pro rozvoj funkční kompetence ve výuce anglického jazyka na školách sekundární úrovně, se zaměřením na mluvený projev. Studentka v teoretické části práce nejprve vymezí konstrukt funkční kompetence a jeho roli v konceptu komunikační kompetence. Dále bude definovat didaktické možnosti a příležitosti pro rozvoj této kompetence prostřednictvím textového materiálního prostředku, učebnice. Na základě východisek teoretické části práce pak zhodnotí, zda a jakým způsobem vybraný didaktický prostředek rozvíjí funkční kompetenci v anglickém jazyce.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je prozkoumat příležitosti pro rozvoj funkční kompetence ve výuce anglického jazyka na školách sekundární úrovně, se zaměřením na mluvený projev. Studentka v teoretické části práce nejprve vymezí konstrukt funkční kompetence a jeho roli v konceptu komunikační kompetence. Dále bude definovat didaktické možnosti a příležitosti pro rozvoj této kompetence prostřednictvím textového materiálního prostředku, učebnice. Na základě východisek teoretické části práce pak zhodnotí, zda a jakým způsobem vybraný didaktický prostředek rozvíjí funkční kompetenci v anglickém jazyce.
Seznam doporučené literatury
Brown, H. Douglas. 2000. Principles of Language Learning and Teaching. 4th ed. New York: Longman.
Brown, Douglas and Heekyeong Lee. 2015. Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. 4th ed. New York: Pearson Education.
Council of Europe. 2003. Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. 4th print. Cambridge: Cambridge University Press.
Cunningsworth. Alan. 1995. Choosing your Coursebook. Oxford: Heinemann.
Goh, Christine Chuen Meng, and Anne Burns. 2012. Teaching Speaking: A Holistic Approach. New York: Cambridge University Press.
Harmer, Jeremy. 2007. The Practice of English Language Teaching. 4th ed. Harlow: Pearson Education Limited.
Littlewood, William. 1991. Communicative Language Teaching: An Introduction. Cambridge: Cambridge University Press.
Quirk, Randolph, and Gabriele Stein. 1993. English in Use. 3rd ed. Essex: Longman.
Richards, Jack and Theodore Rodgers. 2014. Approaches and Methods in Language Teaching. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press.
Yule, George. 1996. Pragmatics. Oxford: Oxford University Press.
Yule, George. 2010. The Study of Language. 4th ed. Cambridge: University Press.
Seznam doporučené literatury
Brown, H. Douglas. 2000. Principles of Language Learning and Teaching. 4th ed. New York: Longman.
Brown, Douglas and Heekyeong Lee. 2015. Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. 4th ed. New York: Pearson Education.
Council of Europe. 2003. Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. 4th print. Cambridge: Cambridge University Press.
Cunningsworth. Alan. 1995. Choosing your Coursebook. Oxford: Heinemann.
Goh, Christine Chuen Meng, and Anne Burns. 2012. Teaching Speaking: A Holistic Approach. New York: Cambridge University Press.
Harmer, Jeremy. 2007. The Practice of English Language Teaching. 4th ed. Harlow: Pearson Education Limited.
Littlewood, William. 1991. Communicative Language Teaching: An Introduction. Cambridge: Cambridge University Press.
Quirk, Randolph, and Gabriele Stein. 1993. English in Use. 3rd ed. Essex: Longman.
Richards, Jack and Theodore Rodgers. 2014. Approaches and Methods in Language Teaching. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press.
Yule, George. 1996. Pragmatics. Oxford: Oxford University Press.
Yule, George. 2010. The Study of Language. 4th ed. Cambridge: University Press.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svoji práci a reagovala na připomínky v posudcích. Její vystoupení bylo na vysoké odborné i jazykové úrovni.