This bachelor thesis deals with development of speaking skills in lower-secondary learners with a focus on feedback. The theoretical part introduces communicative competence which is more specified for developing speaking skills in lower-secondary learners. Furthermore, it discusses varieties of speaking tasks through which the speaking skills can be developed. Finally, it defines feedback and discusses different techniques of teacher´s provision of feedback and their efficiency during speaking activities. The practical part examines which feedback techniques are used in practice and if they are in alignment with the aim of the activity.
Anotace v angličtině
Tato bakalářská práce se zabývá rozvojem dovednosti mluvení u žáků na druhém stupni základní školy se zaměřením na zpětnou vazbu. Teoretická část nejprve představuje komunikační kompetenci, která je více konkretizována pro rozvoj mluvení na 2. stupni základní školy. Dále rozebírá různé typy mluvních aktivit, které pomáhají rozvoji řečové dovednosti. Na závěr definuje pojem zpětná vazba a diskutuje různé techniky poskytování a jejich efektivnost během mluvních aktivit. Praktická část zkoumá, jaké techniky poskytování zpětné vazby jsou používány v praxi a zda tyto techniky jsou v souladu s cílem aktivity.
This bachelor thesis deals with development of speaking skills in lower-secondary learners with a focus on feedback. The theoretical part introduces communicative competence which is more specified for developing speaking skills in lower-secondary learners. Furthermore, it discusses varieties of speaking tasks through which the speaking skills can be developed. Finally, it defines feedback and discusses different techniques of teacher´s provision of feedback and their efficiency during speaking activities. The practical part examines which feedback techniques are used in practice and if they are in alignment with the aim of the activity.
Anotace v angličtině
Tato bakalářská práce se zabývá rozvojem dovednosti mluvení u žáků na druhém stupni základní školy se zaměřením na zpětnou vazbu. Teoretická část nejprve představuje komunikační kompetenci, která je více konkretizována pro rozvoj mluvení na 2. stupni základní školy. Dále rozebírá různé typy mluvních aktivit, které pomáhají rozvoji řečové dovednosti. Na závěr definuje pojem zpětná vazba a diskutuje různé techniky poskytování a jejich efektivnost během mluvních aktivit. Praktická část zkoumá, jaké techniky poskytování zpětné vazby jsou používány v praxi a zda tyto techniky jsou v souladu s cílem aktivity.
Studentka se ve své bakalářské práci bude zabývat rozvojem řečové dovednosti mluvení v kontextu výuky angličtiny na 2. stupni základní školy, a to z hlediska poskytování zpětné vazby žákům. V úvodu teoretické části práce nejprve představí koncept komunikační kompetence jako obecně přijímaný cíl cizojazyčné výuky, který dále za využití relevantních dokumentů konkretizuje pro rozvoj mluvení na daném stupni vzdělávání. Následně studentka
definuje mluvení jako řečovou dovednost a bude diskutovat současný pohled na rozvoj této dovednosti. Další část bude věnována zpětné vazbě a jejímu poskytování při výuce mluvení. Studentka nejprve vymezí pojem zpětná vazba, představí různé techniky jejího poskytování v cizojazyčné výuce obecně a specificky při mluvení. Důležitým úhlem pohledu bude soulad mezi cílem učební aktivity a zpětnou vazbou.
V praktické části práce studentka realizuje empirické šetření, jehož cílem bude zjistit, jaké techniky poskytování zpětné vazby učitelé ve výuce mluvení využívají a zda je poskytnutá zpětná vazby v souladu s cílem aktivity. Pro sběr dat studentka využije strukturované pozorování.
Zásady pro vypracování
Studentka se ve své bakalářské práci bude zabývat rozvojem řečové dovednosti mluvení v kontextu výuky angličtiny na 2. stupni základní školy, a to z hlediska poskytování zpětné vazby žákům. V úvodu teoretické části práce nejprve představí koncept komunikační kompetence jako obecně přijímaný cíl cizojazyčné výuky, který dále za využití relevantních dokumentů konkretizuje pro rozvoj mluvení na daném stupni vzdělávání. Následně studentka
definuje mluvení jako řečovou dovednost a bude diskutovat současný pohled na rozvoj této dovednosti. Další část bude věnována zpětné vazbě a jejímu poskytování při výuce mluvení. Studentka nejprve vymezí pojem zpětná vazba, představí různé techniky jejího poskytování v cizojazyčné výuce obecně a specificky při mluvení. Důležitým úhlem pohledu bude soulad mezi cílem učební aktivity a zpětnou vazbou.
V praktické části práce studentka realizuje empirické šetření, jehož cílem bude zjistit, jaké techniky poskytování zpětné vazby učitelé ve výuce mluvení využívají a zda je poskytnutá zpětná vazby v souladu s cílem aktivity. Pro sběr dat studentka využije strukturované pozorování.
Seznam doporučené literatury
Brown, Douglas, H. Principles of Language Learning and Teaching, 6th ed. London: Pearson Education, 2014.
Bygate, Martin. Speaking. Language Teaching. Oxford: Oxford University Press, 1991.
Goh, Christine Chuen Meng, and Anne Burns. Teaching Speaking: A Holistic Approach. Cambridge Language Education. New York: Cambridge University Press, 2012.
Hedge, Tricia. Teaching and Learning in the Classroom. Oxford: Oxford University Press, 2000.
Luoma, Sari. Assessing Speaking. Cambridge: Cambridge University Press, 2004.
Mackey, Alison. Input, Interaction, And Corrective Feedback in L2 Learning. Oxford Applied Linguistics. Oxford: Oxford University Press, 2012.
Reitmayerová Eva, and Věra Broumová. Cílená Zpětná Vazba: Metody Pro Vedoucí Skupin a Učitele. Praha: Portál, 2007.
Richards, Jack C. a Anne Burns, ed. The Cambridge guide to pedagogy and practice in second language teaching. New York: Cambridge University Press, 2012.
Richards, Jack C. a Willy A. Renandya, ed. Methodology in language teaching: an anthology of current practice. New York: Cambridge University Press, c2002.
Seznam doporučené literatury
Brown, Douglas, H. Principles of Language Learning and Teaching, 6th ed. London: Pearson Education, 2014.
Bygate, Martin. Speaking. Language Teaching. Oxford: Oxford University Press, 1991.
Goh, Christine Chuen Meng, and Anne Burns. Teaching Speaking: A Holistic Approach. Cambridge Language Education. New York: Cambridge University Press, 2012.
Hedge, Tricia. Teaching and Learning in the Classroom. Oxford: Oxford University Press, 2000.
Luoma, Sari. Assessing Speaking. Cambridge: Cambridge University Press, 2004.
Mackey, Alison. Input, Interaction, And Corrective Feedback in L2 Learning. Oxford Applied Linguistics. Oxford: Oxford University Press, 2012.
Reitmayerová Eva, and Věra Broumová. Cílená Zpětná Vazba: Metody Pro Vedoucí Skupin a Učitele. Praha: Portál, 2007.
Richards, Jack C. a Anne Burns, ed. The Cambridge guide to pedagogy and practice in second language teaching. New York: Cambridge University Press, 2012.
Richards, Jack C. a Willy A. Renandya, ed. Methodology in language teaching: an anthology of current practice. New York: Cambridge University Press, c2002.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
studentka představila svou práci a na zákl. výborně připravené obhajoby adekvátně reagovala na otázky a připomínky v posudcích.