Tato bakalářská práce se věnuje seznámení s programem Autodesk Maya a zaměřuje se na jeho využití při práci s polygonovým modelováním. Cílem teoretické části práce je vytvořit přehlednou nápovědu za pomocí popisků, popsání možností nastavení, využívání klávesových zkratek a za pomoci ikon, obrázků a příkladů seznámit s polygonovým modelováním. Obecně vysvětlit jeho účel a použití při tvorbě počítačové 3D grafiky.
Praktická část je zpracována webovou prezentací v jazyce HTML5 a PHP.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the introduction to Autodesk Maya and focuses on its uses in work with polygon modeling. The theoretical part of the work is to create a clear hint for using labels, describing settings, use keyboard shortcuts and with the help of icons, images and examples meet with polygonal modeling. To explain the purpose and use in the creation of 3D computer graphics.
A web presentation of Autodesk Maya help with HTML5 and PHP is processed in the practical part.
Tato bakalářská práce se věnuje seznámení s programem Autodesk Maya a zaměřuje se na jeho využití při práci s polygonovým modelováním. Cílem teoretické části práce je vytvořit přehlednou nápovědu za pomocí popisků, popsání možností nastavení, využívání klávesových zkratek a za pomoci ikon, obrázků a příkladů seznámit s polygonovým modelováním. Obecně vysvětlit jeho účel a použití při tvorbě počítačové 3D grafiky.
Praktická část je zpracována webovou prezentací v jazyce HTML5 a PHP.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the introduction to Autodesk Maya and focuses on its uses in work with polygon modeling. The theoretical part of the work is to create a clear hint for using labels, describing settings, use keyboard shortcuts and with the help of icons, images and examples meet with polygonal modeling. To explain the purpose and use in the creation of 3D computer graphics.
A web presentation of Autodesk Maya help with HTML5 and PHP is processed in the practical part.
V teoretické části bakalářské práce bude přehledné seznámení v oblastech:
Polygonové modelování.
Polygonové modelování, přehled.
Polygonové normály.
Polygonové smyčky a prstence.
Varieta polygonové geometrie.
Planární a neplanární polygony.
Zobrazení polygonových komponent.
Polygonové modelování v nabídkách růžicového menu.
Výběr a tvorba polygonů.
Úpravy polygonů.
Obarvení polygonů.
Slepá data.
Retopologie.
Reference polygonového modelování
V implementační části bude vytvořena webová prezentace práce za pomocí jazyků HTML5, CSS, PHP, ve smyslu interaktivní přehledné nápovědy pro program Autodesk Maya.
V bakalářské práci budou použity popisky, možnosti nastavení, klávesové zkratky, ale hlavně tabulky, ikony, obrázky, hypertextové odkazy, příklady a video ukázky.
Zásady pro vypracování
V teoretické části bakalářské práce bude přehledné seznámení v oblastech:
Polygonové modelování.
Polygonové modelování, přehled.
Polygonové normály.
Polygonové smyčky a prstence.
Varieta polygonové geometrie.
Planární a neplanární polygony.
Zobrazení polygonových komponent.
Polygonové modelování v nabídkách růžicového menu.
Výběr a tvorba polygonů.
Úpravy polygonů.
Obarvení polygonů.
Slepá data.
Retopologie.
Reference polygonového modelování
V implementační části bude vytvořena webová prezentace práce za pomocí jazyků HTML5, CSS, PHP, ve smyslu interaktivní přehledné nápovědy pro program Autodesk Maya.
V bakalářské práci budou použity popisky, možnosti nastavení, klávesové zkratky, ale hlavně tabulky, ikony, obrázky, hypertextové odkazy, příklady a video ukázky.
Seznam doporučené literatury
TOOLS, Autodesk Learning. The art of Maya: an introduction to 3D computer graphics. 4th edition. San Rafael, Calif: Autodesk, Inc. ISBN 18-971-7747-X.
Bakalářská práce se věnovala lokalizaci anglické nápovědy pro aplikaci Autodesk Maya 2020. Teoretická část seznamuje s vybranými oblastmi aplikace Maya a informuje o tvorbě implementační části bakalářské práce a použitých skriptovacích jazycích. Míra plagiátorství u psaného tecxu je menší než 5%. U zdrojových kódů webové prezentace je míra plagiátorství na hodnotách 100%, což je způsobeno standardní konstrukcí kódu HTML, speciálních znaků a využitím šablony CSS včetně komentářů. Bakalářská práce není plagiát. V práci a její obhajobě se vyskytlo několik nepřesností, na které se student snažil reagovat.