Tato bakalářská práce se zabývá vývojem edukativní videohry, jenž je zaměřena na dodržování bezpečnostních pravidel na chemických pracovištích. Začátek této práce je věnován základním pojmům a charakteristice herního enginu Unity, za jehož pomoci byl tento software zhotoven. Následně se práce zaměřuje na popis vývoje videoher, vytváření assetů a posléze na samotnou implementaci. V úplném závěru je taktéž věnována pozornost exportu hry na různé platformy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the development of an educational videogame which is focused on the observance of safety principles in chemical departments. The beginning of this thesis contains a list of basic terms and a characteristic of game engine Unity, which was used for the development of this software. Afterwards, the work is focused on the description of game development, creating game assets and on the very implementation. Attention dedicated to export to multiple platforms is included in the final part.
game development, modelling, game engine, asset, animation
Rozsah průvodní práce
53 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem edukativní videohry, jenž je zaměřena na dodržování bezpečnostních pravidel na chemických pracovištích. Začátek této práce je věnován základním pojmům a charakteristice herního enginu Unity, za jehož pomoci byl tento software zhotoven. Následně se práce zaměřuje na popis vývoje videoher, vytváření assetů a posléze na samotnou implementaci. V úplném závěru je taktéž věnována pozornost exportu hry na různé platformy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the development of an educational videogame which is focused on the observance of safety principles in chemical departments. The beginning of this thesis contains a list of basic terms and a characteristic of game engine Unity, which was used for the development of this software. Afterwards, the work is focused on the description of game development, creating game assets and on the very implementation. Attention dedicated to export to multiple platforms is included in the final part.
game development, modelling, game engine, asset, animation
Zásady pro vypracování
Bude vypracována softwarová pomůcka, která interaktivním způsobem podpoří výuku BOZP na pracovištích chemických provozů. Cílem je vytvořit takový koncept, který bude věcně korektně reflektovat požadavky na výuku BOZP, ale zároveň přinese prvky interaktivity a entuziasmu do výuky.
V rámci teoretické práce bude realizován přehled existujících software a jejich srovnání. Zároveň bude provedena rozprava, která vymezí vhodné softwarové pojetí.
V rámci praktické realizace bude proveden sběr a zpracování požadavků, vytvořena koncepce díla a bude proveden výběr vhodných komplementů pro software. Součástí práce bude též základní popis použitých nástrojů, použitých postupů a výčet použitých komplementů. Nutným požadavkem práce je hratelné demo, které bude rozebráno přímo v práci.
Zásady pro vypracování
Bude vypracována softwarová pomůcka, která interaktivním způsobem podpoří výuku BOZP na pracovištích chemických provozů. Cílem je vytvořit takový koncept, který bude věcně korektně reflektovat požadavky na výuku BOZP, ale zároveň přinese prvky interaktivity a entuziasmu do výuky.
V rámci teoretické práce bude realizován přehled existujících software a jejich srovnání. Zároveň bude provedena rozprava, která vymezí vhodné softwarové pojetí.
V rámci praktické realizace bude proveden sběr a zpracování požadavků, vytvořena koncepce díla a bude proveden výběr vhodných komplementů pro software. Součástí práce bude též základní popis použitých nástrojů, použitých postupů a výčet použitých komplementů. Nutným požadavkem práce je hratelné demo, které bude rozebráno přímo v práci.
Seznam doporučené literatury
SCHELL, Jesse, 2015. The art of game design: a book of lenses. Second edition. Boca Raton: CRC Press. ISBN 978-146-6598-645.
Univerzita Karlova, 2018. 7. Počítačová grafika a vývoj počítačových her [online]. 2013?2018 [cit. 2018-08-25]. Dostupné z: https://www.mff.cuni.cz/studium/bcmgr/ok/i3b27.htm
JIRKOVSKÝ, Jan, 2012. Game industry 2. Praha: D.A.M.O. 240s. ISBN 978-80-904387-3-6.
Seznam doporučené literatury
SCHELL, Jesse, 2015. The art of game design: a book of lenses. Second edition. Boca Raton: CRC Press. ISBN 978-146-6598-645.
Univerzita Karlova, 2018. 7. Počítačová grafika a vývoj počítačových her [online]. 2013?2018 [cit. 2018-08-25]. Dostupné z: https://www.mff.cuni.cz/studium/bcmgr/ok/i3b27.htm
JIRKOVSKÝ, Jan, 2012. Game industry 2. Praha: D.A.M.O. 240s. ISBN 978-80-904387-3-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Cílem práce bylo uspokojit potřebu pracovníků a doktorandů FCHT, kteří potřebovali pro reaIizaci svého výzkumu vyvinout software. Jako připomínky vedoucí BP uvádí drobné typografické či sazečské chyby (např. str. 51) a drobná opomenutí v uvedení postupu práce při vytěžování zadání ze "zákazníka" a jeho transformaci do software. Student během dvou let naplnil spolupráci FEl a FCHT na výzkumné a vývojové činnosti. Při reaIizaci musel překonávat jazykovou bariéru. V práci vyniká precizní tvorba 3D modelů, vynikající práce s texturami, ale nezaostává ani vlastní koncepce, práce na optimalizaci, nebo dokonce snaha převést řešení do VR.
Text je v souladu se zjištěním prostřednictvím vlastní rešerší činnosti při psaní posudku, tak prostřednictvím automatického systému na odhalování plagiátů původní.
Práce byla zkontrolována v systému IS/STAG, dle hodnocení komise nejeví známky plagiátorství.