Cílem bakalářské práce je vytvořit software pro robotické rameno UR3 v prostředí Matlab, které bude fungovat jako automatický protivník proti uživateli. Teoretická část je věnována problematice hry piškvorky, volbě programovacího prostředí, algoritmu minimax a konvolučním neuronovým sítím. Je zde také seznámení s robotem a bezpečnost při zacházení s ním. Praktická část popisuje vzhled prostředí, jak probíhá snímání hrací plochy, čtení dat a jejich vyhodnocení.
Anotace v angličtině
The objective of this work is to create software for the UR3 robotic arm in the Matlab environment, which will then work as an automated opponent against a user. The theoretical part is dedicated to problematics of the game tic-tac-toe, the choice of programming environment, minimax algorithm and convolutional neural networks. There is also an introduction to the robot and safety while working with it. The practical part describes the looks of the environment, how the playing area is scanned, reading data and their evaluation.
Klíčová slova
Piškvorky, Universal Robots, UR3, Matlab, minimax, konvoluční neuronové sítě
Cílem bakalářské práce je vytvořit software pro robotické rameno UR3 v prostředí Matlab, které bude fungovat jako automatický protivník proti uživateli. Teoretická část je věnována problematice hry piškvorky, volbě programovacího prostředí, algoritmu minimax a konvolučním neuronovým sítím. Je zde také seznámení s robotem a bezpečnost při zacházení s ním. Praktická část popisuje vzhled prostředí, jak probíhá snímání hrací plochy, čtení dat a jejich vyhodnocení.
Anotace v angličtině
The objective of this work is to create software for the UR3 robotic arm in the Matlab environment, which will then work as an automated opponent against a user. The theoretical part is dedicated to problematics of the game tic-tac-toe, the choice of programming environment, minimax algorithm and convolutional neural networks. There is also an introduction to the robot and safety while working with it. The practical part describes the looks of the environment, how the playing area is scanned, reading data and their evaluation.
Klíčová slova
Piškvorky, Universal Robots, UR3, Matlab, minimax, konvoluční neuronové sítě
Cílem bakalářské práce je tvorba ovládacího SW robota Universal Robots UR3 pro automatizované hraní piškvorek. Ovládací software bude vytvořen v prostředí MATLAB a bude obsahovat jednoduché uživatelské rozhraní. Pro účely řešení bude stanoveno hrací pole, ve kterém budou probíhat tahy piškvorkové hry mezi člověkem a počítačem. Počítač bude zpracovávat obrazová data, volit tahy pro strategické hraní hry, komunikovat s robotem, ovládat a plánovat pohyby robota. Dále musí být zajištěna bezpečnost při tazích člověka. Práce bude obsahovat rešerši algoritmů a strategií pro hraní piškvorek, popis typů pohybu robota Universal Robots UR3, bezpečnost v robotice, popis metody pro zpracování obrazových dat a popis algoritmů pro kreslení tahů robotem na hrací pole.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je tvorba ovládacího SW robota Universal Robots UR3 pro automatizované hraní piškvorek. Ovládací software bude vytvořen v prostředí MATLAB a bude obsahovat jednoduché uživatelské rozhraní. Pro účely řešení bude stanoveno hrací pole, ve kterém budou probíhat tahy piškvorkové hry mezi člověkem a počítačem. Počítač bude zpracovávat obrazová data, volit tahy pro strategické hraní hry, komunikovat s robotem, ovládat a plánovat pohyby robota. Dále musí být zajištěna bezpečnost při tazích člověka. Práce bude obsahovat rešerši algoritmů a strategií pro hraní piškvorek, popis typů pohybu robota Universal Robots UR3, bezpečnost v robotice, popis metody pro zpracování obrazových dat a popis algoritmů pro kreslení tahů robotem na hrací pole.
Seznam doporučené literatury
CORKE, Peter. Robotics, vision and control. New York, NY: Springer Berlin Heidelberg, 2017. ISBN 978-3-319-54412-0.
ZÁDA, Václav. Robotika: matematické aspekty analýzy a řízení. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2012. ISBN 978-80-7372-882-3.
DUŠEK, F., HONC, D. Matlab a Simulink, Úvod do používání. skriptum, Univerzita Pardubice, vydání první, Pardubice, 2005.
Seznam doporučené literatury
CORKE, Peter. Robotics, vision and control. New York, NY: Springer Berlin Heidelberg, 2017. ISBN 978-3-319-54412-0.
ZÁDA, Václav. Robotika: matematické aspekty analýzy a řízení. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2012. ISBN 978-80-7372-882-3.
DUŠEK, F., HONC, D. Matlab a Simulink, Úvod do používání. skriptum, Univerzita Pardubice, vydání první, Pardubice, 2005.
Přílohy volně vložené
CD-ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Cílem bakalářské práce bylo vytvořit v prostředí MATLAB ovládací SW robota UR3 pro automatizované hraní piškvorek robota s člověkem. Úkolem bylo vytvořit algoritmy pro zpracování obrazových dat, pro vyhodnocení vhodného tahu robota, pro samotné ovládaní robotického ramene a uživatelské rozhraní zajišťující sledování a ovládání hry. Cíle práce byly splněny. Výsledkem práce je komplexní aplikace, která zajišťuje hraní piškvorek člověka s robotem. Jedná se o úspěšnou aplikaci algoritmů zpracování obrazových dat, ovládání robotického ramene a určení strategického umístění tahu. Studentka dokázala navrhnout a realizovat jednotlivé části a tyto části následně zakomponovat do komplexní aplikace.