Ve své bakalářské práci se zabývám tábory jako možností využití volného času dětí a mládeže. Věnuji se metodám zážitkové pedagogiky, motivaci dětí a mládeže a přibližuji práci vedoucího na táboře. Praktická část bakalářské práce je provedena formou kvalitativního výzkumu. Zaměřuji se v ní na konkrétní tábor (Středisko Radost, Klášterec nad Orlicí). Zjišťuji, čím vedoucí tento druh práce s dětmi a mládeží obohacuje a popisuji motivaci, která vede lidi k tomu, aby se stali vedoucími či instruktory.
Anotace v angličtině
For my bachelor's thesis I choose topic of camps as a possibility to spend free time of children and youth. I deal with methods of experiential education, motivation of children and youth, their characteristics in the terms of developmental psychology and I describe the work of the camp leaders. The practical part of the bachelor's thesis has a form of qualitative research. I focus on the specific camp (Středisko Radost, Klášterec nad Orlicí). I find out how this kind of work with children and youth enriches leaders and I describe the motivation that leads people to become leaders or instructors.
Klíčová slova
tábory, zážitková pedagogika, volný čas, děti a mládež, výchova
Klíčová slova v angličtině
camps, experiential education, free time, children and youth, education
Rozsah průvodní práce
43 s. (70 408 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci se zabývám tábory jako možností využití volného času dětí a mládeže. Věnuji se metodám zážitkové pedagogiky, motivaci dětí a mládeže a přibližuji práci vedoucího na táboře. Praktická část bakalářské práce je provedena formou kvalitativního výzkumu. Zaměřuji se v ní na konkrétní tábor (Středisko Radost, Klášterec nad Orlicí). Zjišťuji, čím vedoucí tento druh práce s dětmi a mládeží obohacuje a popisuji motivaci, která vede lidi k tomu, aby se stali vedoucími či instruktory.
Anotace v angličtině
For my bachelor's thesis I choose topic of camps as a possibility to spend free time of children and youth. I deal with methods of experiential education, motivation of children and youth, their characteristics in the terms of developmental psychology and I describe the work of the camp leaders. The practical part of the bachelor's thesis has a form of qualitative research. I focus on the specific camp (Středisko Radost, Klášterec nad Orlicí). I find out how this kind of work with children and youth enriches leaders and I describe the motivation that leads people to become leaders or instructors.
Klíčová slova
tábory, zážitková pedagogika, volný čas, děti a mládež, výchova
Klíčová slova v angličtině
camps, experiential education, free time, children and youth, education
Zásady pro vypracování
Ve své bakalářské práci se budu zabývat tábory a táborovými pobytovými akcemi jako možností využití volného času dětí a mládeže. Budu se věnovat metodám zážitkové pedagogiky, teorii výchovy, motivaci dětí a mládeže a jejich charakteristice z hlediska vývojové psychologie. Cílem bakalářské práce bude přiblížit práci vedoucího na táboře, lépe poznat a porozumět metodám zážitkové pedagogiky a popsat její druhy. Praktická část bakalářské práce bude formou kvalitativního výzkumu. Zaměřím se v ní na konkrétní tábor (Středisko Radost, Klášterec nad Orlicí). Cílem praktické části bude pomocí polostrukturovaných rozhovorů zjistit čím je tento druh práce s dětmi a mládeží obohacuje a popsat motivaci, která vede lidi k tomu, aby se stali vedoucími či instruktory.
Zásady pro vypracování
Ve své bakalářské práci se budu zabývat tábory a táborovými pobytovými akcemi jako možností využití volného času dětí a mládeže. Budu se věnovat metodám zážitkové pedagogiky, teorii výchovy, motivaci dětí a mládeže a jejich charakteristice z hlediska vývojové psychologie. Cílem bakalářské práce bude přiblížit práci vedoucího na táboře, lépe poznat a porozumět metodám zážitkové pedagogiky a popsat její druhy. Praktická část bakalářské práce bude formou kvalitativního výzkumu. Zaměřím se v ní na konkrétní tábor (Středisko Radost, Klášterec nad Orlicí). Cílem praktické části bude pomocí polostrukturovaných rozhovorů zjistit čím je tento druh práce s dětmi a mládeží obohacuje a popsat motivaci, která vede lidi k tomu, aby se stali vedoucími či instruktory.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, HOFBAUER, Břetislav a PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Vydání druhé. Praha: Portál, 2011. 239 stran. ISBN 978-80-262-0030-7.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
VÁŽANSKÝ, Mojmír a SMÉKAL, Vladimír. Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido, 1995. 176 s. ISBN 80-901737-9-9.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, HOFBAUER, Břetislav a PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Vydání druhé. Praha: Portál, 2011. 239 stran. ISBN 978-80-262-0030-7.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
VÁŽANSKÝ, Mojmír a SMÉKAL, Vladimír. Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido, 1995. 176 s. ISBN 80-901737-9-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přistoupila k obhajobě bakalářské práce řádně připravena. Představila téma, cíl výzkumu a interpretovala závěr. Zodpověděla dotazy kladené členy komise i v posudcích.