Cílem bakalářské práce je analyzovat a popsat současnou situaci, která se týká povinné předškolní docházky v posledním roce před nástupem do základní školy. Práce se bude zabývat legislativou a především zkušenostmi jednotlivých mateřských škol ve městě Trutnov a také pedagogickým, psychologickým a sociálním vlivem povinné docházky na dítě v předškolním věku. V této práci bude také zahrnut popis předškolního období a školní zralost. Předpokládám spolupráci s mateřskými školami, rozhovory s řediteli a analýzu dokumentů.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is analysis and describe current situation which concerns compulsory last year of pre-school education. This thesis deals with legislation and primarily individual experiences of Kindergartens in Trutnov and also pedagogical, psychological and social influnce of compulsory last year of pre-school education to child. In this thesis will be included discribe pre-school period and school readiness. I assume cooperation with Kindergartens, interviews with directors of Kindergartens and analysis of documents.
Klíčová slova
Předškolní vzdělávání, povinný poslední rok, mateřská škola, předškolní rok, dítě předškolního věku.
Klíčová slova v angličtině
Pre-school education, compulsory last year, kindergarten, pre-school year, pre-school child.
Rozsah průvodní práce
66 s. (114 903 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je analyzovat a popsat současnou situaci, která se týká povinné předškolní docházky v posledním roce před nástupem do základní školy. Práce se bude zabývat legislativou a především zkušenostmi jednotlivých mateřských škol ve městě Trutnov a také pedagogickým, psychologickým a sociálním vlivem povinné docházky na dítě v předškolním věku. V této práci bude také zahrnut popis předškolního období a školní zralost. Předpokládám spolupráci s mateřskými školami, rozhovory s řediteli a analýzu dokumentů.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is analysis and describe current situation which concerns compulsory last year of pre-school education. This thesis deals with legislation and primarily individual experiences of Kindergartens in Trutnov and also pedagogical, psychological and social influnce of compulsory last year of pre-school education to child. In this thesis will be included discribe pre-school period and school readiness. I assume cooperation with Kindergartens, interviews with directors of Kindergartens and analysis of documents.
Klíčová slova
Předškolní vzdělávání, povinný poslední rok, mateřská škola, předškolní rok, dítě předškolního věku.
Klíčová slova v angličtině
Pre-school education, compulsory last year, kindergarten, pre-school year, pre-school child.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je analyzovat a popsat současnou situaci, která se týká povinné předškolní docházky v posledním roce před nástupem do základní školy. práce se bude zabývat legislativou, statistickými údaji, zkušenostmi jednotlivých mateřských škol ve městě Trutnov a také pedagogickým, psychologickým a sociálním vlivem povinné docházky na dítě v předškolním věku. Předpokládám spolupráci s mateřskými školami, rozhovory s řediteli a analýzu dokumentů.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je analyzovat a popsat současnou situaci, která se týká povinné předškolní docházky v posledním roce před nástupem do základní školy. práce se bude zabývat legislativou, statistickými údaji, zkušenostmi jednotlivých mateřských škol ve městě Trutnov a také pedagogickým, psychologickým a sociálním vlivem povinné docházky na dítě v předškolním věku. Předpokládám spolupráci s mateřskými školami, rozhovory s řediteli a analýzu dokumentů.
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2. OTEVŘELOVÁ, Hana. Školní zralost a připravenost. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1092-4. Monografie.
MATĚJČEK, Zdeněk a Marie POKORNÁ. Radosti a strasti: předškolní věk, mladší školní věk, starší školní věk. Jinočany: H & H, 1998. ISBN 80-86022-21-8.
ŠULOVÁ, Lenka. Předškolní dítě a jeho svět: L'enfant d'âge préscolaire et son monde. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0752-2. Sborníky. Univerzita Karlova.
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Praha: Grada, 2016. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5107-8. Monografie.
PRŮCHA, Jan. Předškolní dítě a svět vzdělávání: přehled teorie, praxe a výzkumných poznatků. Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-7552-323-5. Kolektivní monografie.
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2. OTEVŘELOVÁ, Hana. Školní zralost a připravenost. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1092-4. Monografie.
MATĚJČEK, Zdeněk a Marie POKORNÁ. Radosti a strasti: předškolní věk, mladší školní věk, starší školní věk. Jinočany: H & H, 1998. ISBN 80-86022-21-8.
ŠULOVÁ, Lenka. Předškolní dítě a jeho svět: L'enfant d'âge préscolaire et son monde. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0752-2. Sborníky. Univerzita Karlova.
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Praha: Grada, 2016. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5107-8. Monografie.
PRŮCHA, Jan. Předškolní dítě a svět vzdělávání: přehled teorie, praxe a výzkumných poznatků. Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-7552-323-5. Kolektivní monografie.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila práci a zodpověděla dotazy členů komise.