Bakalářská práce je zaměřena na rodičovskou výchovu dětí s autismem. Primárně se budu zabývat dětským autismem. Cílem je charakterizovat výchovu z pohledu rodiče, zjistit, jaké metody jsou používány při výchově dětí s touto poruchou. Teoretická část bude zaměřena na vymezení a definice pojmů a následně seznámení se s touto autistickou poruchou, historií v oblasti zapojení rodičů do výchovy, diagnózou, projevy. Zda existují nějaké zásady a za jakých podmínek vychovávat, či jak správně komunikovat a motivovat k lepším výkonům dítě trpící autismem. Praktická část bude složena ze dvou částí. První bude provedena za použití kvantitativního šetření. Aby tento dotazník co nejvíce přispěl k mé práci, bude zaměřen pouze na rodiče dětí s autismem. Pomocí toho zjistím, jak daný rodič vnímá autismus u svého dítěte, jaké jsou jeho osvědčené metody, pomůcky a v neposlední řadě porovnám výchovu zdravého a nemocného dítěte. V druhé části použiji kvalitativní šetření, které bude probíhat prostřednictvím rozhorů s rodiči dětí s poruchami autistického spektra na téma "Jaké faktory ovlivňují výchovu dítěte trpící autismem?".
Anotace v angličtině
This bachelor work is about the parental education of children with autism spectrum disorder. I will primary deal with the childhood autism. The goal of is to characterise the education from the perspecitive of parents and find out what kind of methods they use. In the theoretical part will contains introducing of all autism spectrum disorders and then I am just going to deal with the childhood one. This part will also including some educatial methods how to comunicate and raise the child and which aids to use. The practical part is consisting of two parts. The first one is a questionnaire only for parents raising the child with autism disorder. The second part is comprehending an interview also with parents raising the child with the disorder.
Klíčová slova
Porucha autistického spektra, dětský autismus, rodiče, výchova, rodina, PAS
Bakalářská práce je zaměřena na rodičovskou výchovu dětí s autismem. Primárně se budu zabývat dětským autismem. Cílem je charakterizovat výchovu z pohledu rodiče, zjistit, jaké metody jsou používány při výchově dětí s touto poruchou. Teoretická část bude zaměřena na vymezení a definice pojmů a následně seznámení se s touto autistickou poruchou, historií v oblasti zapojení rodičů do výchovy, diagnózou, projevy. Zda existují nějaké zásady a za jakých podmínek vychovávat, či jak správně komunikovat a motivovat k lepším výkonům dítě trpící autismem. Praktická část bude složena ze dvou částí. První bude provedena za použití kvantitativního šetření. Aby tento dotazník co nejvíce přispěl k mé práci, bude zaměřen pouze na rodiče dětí s autismem. Pomocí toho zjistím, jak daný rodič vnímá autismus u svého dítěte, jaké jsou jeho osvědčené metody, pomůcky a v neposlední řadě porovnám výchovu zdravého a nemocného dítěte. V druhé části použiji kvalitativní šetření, které bude probíhat prostřednictvím rozhorů s rodiči dětí s poruchami autistického spektra na téma "Jaké faktory ovlivňují výchovu dítěte trpící autismem?".
Anotace v angličtině
This bachelor work is about the parental education of children with autism spectrum disorder. I will primary deal with the childhood autism. The goal of is to characterise the education from the perspecitive of parents and find out what kind of methods they use. In the theoretical part will contains introducing of all autism spectrum disorders and then I am just going to deal with the childhood one. This part will also including some educatial methods how to comunicate and raise the child and which aids to use. The practical part is consisting of two parts. The first one is a questionnaire only for parents raising the child with autism disorder. The second part is comprehending an interview also with parents raising the child with the disorder.
Klíčová slova
Porucha autistického spektra, dětský autismus, rodiče, výchova, rodina, PAS
Bakalářská práce bude zaměřena rodičovskou výchovu dětí s autismem. Cílem je charakterizovat výchovu dle stránky rodiče, zjistit, jaké metody jsou používány při práci s dětmi s poruchami autistického spektra.
Teoretická část bude zaměřena na vymezení a definice pojmů a následně na seznámení se s autistickou poruchou, její historií, diagnózou, projevy a způsobem léčení. Zda existují nějaké zásady a za jakých podmínek vychovávat, či jak správně komunikovat a motivovat dítě trpící autismem.
Praktická část bude složena ze dvou částí. První bude provedena za použití kvantitativního metodologického šetření, jehož cílem je zjistit jak lidé (všech věkových kategorií) vnímají autismus, jak se projevuje a zda se s osobou trpící touto poruchou setkali. Na druhou část použiji kvalitativní metodologické šetření, které bude probíhat především rozhory s rodiči dětí s poruchami autistického spektra na téma "Jaké faktory ovlivňují výchovu dítěte trpící autismem?".
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude zaměřena rodičovskou výchovu dětí s autismem. Cílem je charakterizovat výchovu dle stránky rodiče, zjistit, jaké metody jsou používány při práci s dětmi s poruchami autistického spektra.
Teoretická část bude zaměřena na vymezení a definice pojmů a následně na seznámení se s autistickou poruchou, její historií, diagnózou, projevy a způsobem léčení. Zda existují nějaké zásady a za jakých podmínek vychovávat, či jak správně komunikovat a motivovat dítě trpící autismem.
Praktická část bude složena ze dvou částí. První bude provedena za použití kvantitativního metodologického šetření, jehož cílem je zjistit jak lidé (všech věkových kategorií) vnímají autismus, jak se projevuje a zda se s osobou trpící touto poruchou setkali. Na druhou část použiji kvalitativní metodologické šetření, které bude probíhat především rozhory s rodiči dětí s poruchami autistického spektra na téma "Jaké faktory ovlivňují výchovu dítěte trpící autismem?".
Seznam doporučené literatury
HOWLIN, Patricia. Autismus u dospívajících a dospělých. Praha: Portál, 2005. ISBN: 80-7367-041-0
HRDLIČKA, Michal; KOMÁREK, Vladimír. Dětský autismus. Praha: Portál, 2004. ISBN: 80-7178-813-9
ŠPORCLOVÁ, Veronika. Autismus od A do Z. Praha: Pasparta, 2018. ISBN: 9788088163985
Seznam doporučené literatury
HOWLIN, Patricia. Autismus u dospívajících a dospělých. Praha: Portál, 2005. ISBN: 80-7367-041-0
HRDLIČKA, Michal; KOMÁREK, Vladimír. Dětský autismus. Praha: Portál, 2004. ISBN: 80-7178-813-9
ŠPORCLOVÁ, Veronika. Autismus od A do Z. Praha: Pasparta, 2018. ISBN: 9788088163985
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila práci v cílech, struktuře, metodologii výzkumu a popsala hypotézy výzkumu. Zodpověděla dotazy členů komise a zapojila se do odborné debaty.