Bakalářská práce se zaměřuje na otázku procesu přípravy dětí v dětských domovech na jejich budoucí a samostatný život, který je čeká po opuštění této organizace. Realizovala jsem terénní výzkum v anonymizované instituci v Královehradeckém kraji. Cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, jaké aspekty tento proces ovlivňují a jaký vliv má prostředí, ve kterém děti žijí. Bakalářská práce je postavena především na zúčastněném pozorování a na rozhovorech.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with question process preparation children in children's home on their future and independent life, which is waits after leaving this organization. I realized field research in anonymous institution in Hradec Kralove region. The aim of research was to find, what aspects this process affects and how the environment has an impact in which children live. All my work is standing on participating observation and interviews.
Klíčová slova
dětský domov, rodina, vztahy, výchova, ústavní péče, děti, totální instituce
Klíčová slova v angličtině
children's home, family, relationships, upbringing, institutional care, children, total institution
Rozsah průvodní práce
50 s. (102 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na otázku procesu přípravy dětí v dětských domovech na jejich budoucí a samostatný život, který je čeká po opuštění této organizace. Realizovala jsem terénní výzkum v anonymizované instituci v Královehradeckém kraji. Cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, jaké aspekty tento proces ovlivňují a jaký vliv má prostředí, ve kterém děti žijí. Bakalářská práce je postavena především na zúčastněném pozorování a na rozhovorech.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with question process preparation children in children's home on their future and independent life, which is waits after leaving this organization. I realized field research in anonymous institution in Hradec Kralove region. The aim of research was to find, what aspects this process affects and how the environment has an impact in which children live. All my work is standing on participating observation and interviews.
Klíčová slova
dětský domov, rodina, vztahy, výchova, ústavní péče, děti, totální instituce
Klíčová slova v angličtině
children's home, family, relationships, upbringing, institutional care, children, total institution
Zásady pro vypracování
Studentka se ve své bakalářské práci zaměří na otázku procesu přípravy dětí v dětských domovech na jejich budoucí a samostatný život, který je čeká po opuštění této organizace. Studentka zrealizuje terénní výzkumu v anonymizované instituci v Královohradeckém kraji. Cílem tohoto výzkumu bude zjistit jaké aspekty tento proces ovlivňují a jaký vliv má prostředí, ve kterém děti žijí.
V průběhu výzkumu bude studentka realizovat rozhovory v organizaci, jak s dětmi tak i se zaměstnanci.
Zásady pro vypracování
Studentka se ve své bakalářské práci zaměří na otázku procesu přípravy dětí v dětských domovech na jejich budoucí a samostatný život, který je čeká po opuštění této organizace. Studentka zrealizuje terénní výzkumu v anonymizované instituci v Královohradeckém kraji. Cílem tohoto výzkumu bude zjistit jaké aspekty tento proces ovlivňují a jaký vliv má prostředí, ve kterém děti žijí.
V průběhu výzkumu bude studentka realizovat rozhovory v organizaci, jak s dětmi tak i se zaměstnanci.
Seznam doporučené literatury
Allport, G. W. 2004. O povaze předsudků. Praha: Prostor Eriksen, T. H. 2008. Sociální a kulturní antropologie: příbuzenství, národnostní příslušnost, rituál. Praha: Portál Goffman, E. 2003. Stigma. Poznámky k problému zvládání narušené identity. Praha: Most (Sociologické nakladatelství) Hympl, J., P. Cechl 2014. Hejno bílých vran, aneb, Když opustíte děcák. Praha: Maxdorf Kolmaš, J., J. Malina 2003. Panoráma biologické a sociokulturní antropologie: modulové učební texty pro studenty antropologie a "příbuzných" oborů. 12 Smrt a pohřbívání i Tibeťanů. Brno: Nadace Universitas Masarykiana Kubátová, H. 2006. Metodologie sociologie. Olomouc: Univerzita Palackého Malík Holásová, V. 2014. Kvalita v sociální práci a sociálních službách. Praha: Grada Matoušek, O. 2003. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál Nowak, S. 1975. Metodologie sociologických výzkumů. Praha: Svoboda Reichel, J. 2009. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada SocioFactor s. r. o. 2014. Analýza sítě služeb pro práci s rodinami a dětmi. Votruba, S. 2011. Dětský domov - záchrana i prokletí. Třebíč: Akcent
Seznam doporučené literatury
Allport, G. W. 2004. O povaze předsudků. Praha: Prostor Eriksen, T. H. 2008. Sociální a kulturní antropologie: příbuzenství, národnostní příslušnost, rituál. Praha: Portál Goffman, E. 2003. Stigma. Poznámky k problému zvládání narušené identity. Praha: Most (Sociologické nakladatelství) Hympl, J., P. Cechl 2014. Hejno bílých vran, aneb, Když opustíte děcák. Praha: Maxdorf Kolmaš, J., J. Malina 2003. Panoráma biologické a sociokulturní antropologie: modulové učební texty pro studenty antropologie a "příbuzných" oborů. 12 Smrt a pohřbívání i Tibeťanů. Brno: Nadace Universitas Masarykiana Kubátová, H. 2006. Metodologie sociologie. Olomouc: Univerzita Palackého Malík Holásová, V. 2014. Kvalita v sociální práci a sociálních službách. Praha: Grada Matoušek, O. 2003. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál Nowak, S. 1975. Metodologie sociologických výzkumů. Praha: Svoboda Reichel, J. 2009. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada SocioFactor s. r. o. 2014. Analýza sítě služeb pro práci s rodinami a dětmi. Votruba, S. 2011. Dětský domov - záchrana i prokletí. Třebíč: Akcent
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila cíle, otázky, metody své práce, k jakým výsledkům dospěla. Byly přečteny posudky a studentka reagovala na výtky z obou posudků. Proběhla krátká rozprava. Komise se shodla na hodnocení.