Práce se zabývá prevencí močové inkontinence u dívek již od základní školy a postojem k prevenci od jejich učitelů. Konkrétně je práce zaměřena na prevenci inkontinence, především na posilování pánevního dna. Dále se práce zaměřuje na inkontinenci, její příčiny a na další onemocnění související s ochabnutím svalů pánevního dna.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the prevention of incontinence in the girls from primary school as well as the attitude of their teachers towards it. Mainly, the thesis focuses on prevention of urinary incontinence, especially regarding pelvic floor muscles strengthening exercises. Furthermore, the focus is on incontinence, its causes and other diseases related to the weakening of the pelvic floor muscles.
Klíčová slova
Inkontinence, edukace, pánevní dno, prevence u dívek
Klíčová slova v angličtině
Incontinence, education, pelvic floor, prevention in girls
Rozsah průvodní práce
82 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá prevencí močové inkontinence u dívek již od základní školy a postojem k prevenci od jejich učitelů. Konkrétně je práce zaměřena na prevenci inkontinence, především na posilování pánevního dna. Dále se práce zaměřuje na inkontinenci, její příčiny a na další onemocnění související s ochabnutím svalů pánevního dna.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the prevention of incontinence in the girls from primary school as well as the attitude of their teachers towards it. Mainly, the thesis focuses on prevention of urinary incontinence, especially regarding pelvic floor muscles strengthening exercises. Furthermore, the focus is on incontinence, its causes and other diseases related to the weakening of the pelvic floor muscles.
Klíčová slova
Inkontinence, edukace, pánevní dno, prevence u dívek
Klíčová slova v angličtině
Incontinence, education, pelvic floor, prevention in girls
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
ČIHÁK, Radomír. Anatomie. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-4788-0.
HORČIČKA, Lukáš. Inkontinence moči v každodenní praxi. Praha: Mladá fronta, 2017. ISBN 978-80-204-4503-2.
HOŘEJŠÍ, Jan. Dětská gynekologie. Praha: Mladá fronta, 2017. ISBN 978-80-204-4027-3.
KOLÁŘ, Pavel. Rehabilitace v klinické praxi. Praha: Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-657-1.
ROZTOČIL, Aleš a Pavel BARTOŠ. Moderní gynekologie. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2832-2.
ZVÁROVÁ, Jana. Základy statistiky pro biomedicínské obory. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-802-4619-316.
Seznam doporučené literatury
ČIHÁK, Radomír. Anatomie. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-4788-0.
HORČIČKA, Lukáš. Inkontinence moči v každodenní praxi. Praha: Mladá fronta, 2017. ISBN 978-80-204-4503-2.
HOŘEJŠÍ, Jan. Dětská gynekologie. Praha: Mladá fronta, 2017. ISBN 978-80-204-4027-3.
KOLÁŘ, Pavel. Rehabilitace v klinické praxi. Praha: Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-657-1.
ROZTOČIL, Aleš a Pavel BARTOŠ. Moderní gynekologie. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2832-2.
ZVÁROVÁ, Jana. Základy statistiky pro biomedicínské obory. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-802-4619-316.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: velmi dobře }
Hodnocení oponenta: velmi dobře }
Doplňující otázky k obhajobě:}
1. Jakou formou byly získány souhlasy k provedení průzkumu od zákonných zástupců u 204 nezletilých žáků?}
2. Mezi rizikové faktory inkontinence u žen řadíme zejména vaginální porody, z jakého důvodu jste si jako průzkumný vzorek vybrala žáky základních škol?}
3. Jedním z výstupů Vaší práce je přiložené video, byl tento výukový materiál vyzkoušen v praxi? Pokud ano, jako byla odezva?}
Obhajoba bakalářské práce s prezentací velmi dobrá.