Diplomová práce se zabývá problematikou Public relations se zaměřením na využívání jejich nástrojů pro ovlivňování široké a místní veřejnosti. V teoretické části práce je nejprve na základě rešerše odborné literatury definován pojem Public relations a následně jsou vymezeny jejich cíle i cílové skupiny. Teoretická část práce je završena výčtem nástrojů a médií externích PR, které jsou literaturou doporučovány jako nejúčinnější prostředky při cílení vůči široké a místní veřejnosti.
Praktická část práce prezentuje výsledky primárního kvantitativního výzkumu, jehož cílem bylo zjistit skutečnou míru využívání literaturou doporučovaných nástrojů PR v oslovených podnicích chemického průmyslu a následně určit, jak manažeři těchto podniků vnímají vliv daných nástrojů na vytvoření či změnu názoru široké a místní veřejnosti na chemický podnik. Výsledky výzkumu jsou statisticky zpracovány. V závěru práce je provedena analýza rozdílů ve využívání PR nástrojů a také ve vnímaní míry vlivu těchto názorů na veřejnost dle různých charakteristik zkoumaných podniků i respondentů.
Annotation in English
This diploma thesis deals with the issue of Public Relations with a focus on the use of their tools to influence the general and local public. In the theoretical part of the thesis, the term Public relations is first defined as per academic literature and then their goals and target groups are defined. The theoretical part of the work concludes with a list of tools and media of external PR, which are recommended by the literature as the most effective means of targeting the general and local public.
The practical part of the thesis presents the results of primary quantitative research, which aimed to determine the actual use of literature-recommended PR tools in the addressed chemical companies and then determine how managers of these companies perceive the impact of these tools to create or change the general and local public opinion of the chemical company. The research results are statistically processed. Finally, the thesis contains an analysis of the differences in the use of PR tools and also in the perception of the degree of influence of these views on the public according to various characteristics of the surveyed companies and respondents.
Keywords
Public relations, nástroje externích PR, ovlivňování veřejnosti, chemické průmyslové podniky
Keywords in English
Public relations, tools of external PR, influencing the public, chemical industrial enterprises
Length of the covering note
82 s. (137 851 znaků)
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce se zabývá problematikou Public relations se zaměřením na využívání jejich nástrojů pro ovlivňování široké a místní veřejnosti. V teoretické části práce je nejprve na základě rešerše odborné literatury definován pojem Public relations a následně jsou vymezeny jejich cíle i cílové skupiny. Teoretická část práce je završena výčtem nástrojů a médií externích PR, které jsou literaturou doporučovány jako nejúčinnější prostředky při cílení vůči široké a místní veřejnosti.
Praktická část práce prezentuje výsledky primárního kvantitativního výzkumu, jehož cílem bylo zjistit skutečnou míru využívání literaturou doporučovaných nástrojů PR v oslovených podnicích chemického průmyslu a následně určit, jak manažeři těchto podniků vnímají vliv daných nástrojů na vytvoření či změnu názoru široké a místní veřejnosti na chemický podnik. Výsledky výzkumu jsou statisticky zpracovány. V závěru práce je provedena analýza rozdílů ve využívání PR nástrojů a také ve vnímaní míry vlivu těchto názorů na veřejnost dle různých charakteristik zkoumaných podniků i respondentů.
Annotation in English
This diploma thesis deals with the issue of Public Relations with a focus on the use of their tools to influence the general and local public. In the theoretical part of the thesis, the term Public relations is first defined as per academic literature and then their goals and target groups are defined. The theoretical part of the work concludes with a list of tools and media of external PR, which are recommended by the literature as the most effective means of targeting the general and local public.
The practical part of the thesis presents the results of primary quantitative research, which aimed to determine the actual use of literature-recommended PR tools in the addressed chemical companies and then determine how managers of these companies perceive the impact of these tools to create or change the general and local public opinion of the chemical company. The research results are statistically processed. Finally, the thesis contains an analysis of the differences in the use of PR tools and also in the perception of the degree of influence of these views on the public according to various characteristics of the surveyed companies and respondents.
Keywords
Public relations, nástroje externích PR, ovlivňování veřejnosti, chemické průmyslové podniky
Keywords in English
Public relations, tools of external PR, influencing the public, chemical industrial enterprises
Research Plan
Vymezení pojmu Public Relations (PR) a specifikace literaturou doporučovaných nástrojů PR přispívajících k vytváření pozitivního vnímání podniků v očích veřejnosti.
Realizace primárního kvantitativního výzkum v chemických průmyslových podnicích s cílem zjistit úroveň využívání různých nástrojů Public Relations a identifikovat jejich předpokládaný vliv na vnímání zkoumaných podniků českou veřejností.
Statistická analýza získaných dat.
Zhodnocení a závěr.
Research Plan
Vymezení pojmu Public Relations (PR) a specifikace literaturou doporučovaných nástrojů PR přispívajících k vytváření pozitivního vnímání podniků v očích veřejnosti.
Realizace primárního kvantitativního výzkum v chemických průmyslových podnicích s cílem zjistit úroveň využívání různých nástrojů Public Relations a identifikovat jejich předpokládaný vliv na vnímání zkoumaných podniků českou veřejností.
Statistická analýza získaných dat.
Zhodnocení a závěr.
Recommended resources
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace.2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2019, 344 s. ISBN 978-80-271-0787-2.
DOGAN, Emrah and Nuran ÖZE. Issues in Communication, Media and Public Relations. 1st ed. London: IJOPEC, 2018, 148 p. ISBN 978-1-912503-57-5.
JELÍNKOVÁ, Martina, Hana LOŠŤÁKOVÁ a Jana ČEPOVÁ. Utilization of PR Tools Within Building a Positive Reputation of Czech Chemical Companies. In: Conference proceedings of 4th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts "SGEM 2017". 1st ed. Sofia: STEF92 Technology Ltd., 2017, p.1117-1124. ISBN 2367-5659.
HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2015, 256 s. ISBN 978-80-247-5022-4.
SVOBODA, Václav. Public relations: moderně a účinně. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009, 240 s. ISBN 80-247-0564-8.
Recommended resources
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace.2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2019, 344 s. ISBN 978-80-271-0787-2.
DOGAN, Emrah and Nuran ÖZE. Issues in Communication, Media and Public Relations. 1st ed. London: IJOPEC, 2018, 148 p. ISBN 978-1-912503-57-5.
JELÍNKOVÁ, Martina, Hana LOŠŤÁKOVÁ a Jana ČEPOVÁ. Utilization of PR Tools Within Building a Positive Reputation of Czech Chemical Companies. In: Conference proceedings of 4th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts "SGEM 2017". 1st ed. Sofia: STEF92 Technology Ltd., 2017, p.1117-1124. ISBN 2367-5659.
HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2015, 256 s. ISBN 978-80-247-5022-4.
SVOBODA, Václav. Public relations: moderně a účinně. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009, 240 s. ISBN 80-247-0564-8.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Jak jste posuzovala účinnost PR nástrojů?
Na jakých pozicích byli respondenti šetření?
Byli respondenti skutečně schopni posoudit účinnost PR?
Na základě jakých vstupních dat byla získána hodnota průměrného pořadí?
V čem je ukazatel průměrné pořadí lepší ve srovnání s alternativními ukazateli?