Bakalářská práce je věnována tématu Shaken baby syndromu, který je součástí problematiky Syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Jedná se o práci teoreticko-průzkumnou. V teoretické části je téma uvedeno s důrazem na přednemocniční péči a roli zdravotnických záchranářů. Průzkumná část práce popisuje dotazníkové šetření, realizované s cílem zjistit informovanost studentů studijního oboru Zdravotnický záchranář o Shaken baby syndromu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis concerns the topic of the Shaken baby syndrome, which is included in the issue of the child abuse and neglect syndrome. The work is theoretical as well as exploratory. In the theoretical part the topic is presented in relation to the pre-hospital care and paramedic´s role. The research part describes a questionnaire survey conducted with the aim to learn about
the paramedic students´ awareness of the shaken baby syndrome.
Bakalářská práce je věnována tématu Shaken baby syndromu, který je součástí problematiky Syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Jedná se o práci teoreticko-průzkumnou. V teoretické části je téma uvedeno s důrazem na přednemocniční péči a roli zdravotnických záchranářů. Průzkumná část práce popisuje dotazníkové šetření, realizované s cílem zjistit informovanost studentů studijního oboru Zdravotnický záchranář o Shaken baby syndromu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis concerns the topic of the Shaken baby syndrome, which is included in the issue of the child abuse and neglect syndrome. The work is theoretical as well as exploratory. In the theoretical part the topic is presented in relation to the pre-hospital care and paramedic´s role. The research part describes a questionnaire survey conducted with the aim to learn about
the paramedic students´ awareness of the shaken baby syndrome.
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
HAVRÁNEK, Petr, HOMOLKOVÁ, Helena. TOMEK, Pavel, 2012. Syndrom třeseného dítěte a jeho chirurgické aspekty. Pediatrie pro praxi, roč. 13, č. 2, s. 76-78. ISSN 1213-0494.
KLÍMA, Jiří. Pediatrie pro nelékařské zdravotnické obory. Praha: Grada Publishing, 2016. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-5014-9.
MUNTAU, Ania. Pediatrie. 2. české vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4588-6.
NOVOTNÁ, Jana, 2009. Shaken Infant Syndrom, aneb, Syndrom třeseného dítěte. Diagnóza v ošetřovatelství. Roč. 5, č. 9, s. 19-20. ISSN 1801-1349.
PEMOVÁ, Terezie a Radek PTÁČEK. Zanedbávání dětí: příčiny, důsledky a možnosti hodnocení. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5695-0.
Seznam doporučené literatury
HAVRÁNEK, Petr, HOMOLKOVÁ, Helena. TOMEK, Pavel, 2012. Syndrom třeseného dítěte a jeho chirurgické aspekty. Pediatrie pro praxi, roč. 13, č. 2, s. 76-78. ISSN 1213-0494.
KLÍMA, Jiří. Pediatrie pro nelékařské zdravotnické obory. Praha: Grada Publishing, 2016. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-5014-9.
MUNTAU, Ania. Pediatrie. 2. české vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4588-6.
NOVOTNÁ, Jana, 2009. Shaken Infant Syndrom, aneb, Syndrom třeseného dítěte. Diagnóza v ošetřovatelství. Roč. 5, č. 9, s. 19-20. ISSN 1801-1349.
PEMOVÁ, Terezie a Radek PTÁČEK. Zanedbávání dětí: příčiny, důsledky a možnosti hodnocení. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5695-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Doplňující otázky pro obhajobu závěrečné práce:
1. Jak v BP zpracováváte důraz na význam ZZ a doporučené PNP, jak uvádíte v hlavním cíli?
2. Byl na vyplnění dotazníku stanoven nějaký konkrétní čas?
3. V metodice bylo uvedeno, že dotazník vyplnili ti, co byli ochotní. Máte nějaký přehled, kolik jich ochotných nebylo?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací velmi dobrá minus.