Tato bakalářská práce se zabývá rodinou pečující o dítě se zdravotním postižením. Je rozdělena na dvě části - část teoretickou a část průzkumnou. Teoretická část se zabývá zdravotním postižením, rodinou dítěte se zdravotním postižením, sociální oporou a formální a neformální pomocí. V průzkumné části jsou rozebírána a hodnocena data získaná z průzkumu dotazníkového šetření, kde bylo zjišťováno, jaké nároky klade péče o zdravotně postižené dítě na pečovatele a jaké zdroje rodiče postižených dětí využívají a zda je to pro ně dostačující.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with a family caring for a child with a health disability. It is separated into two parts - the theoretical part and the exploratory part. The theoretical part deals with health disability, the family of a child with a health disability, social support and formal and informal aid. In the exploratory part, data from the survey of the questionnaire survey are analyzed and evaluated, there it was found out what demands the care of a disabled child places on caregivers and which resources the parents of disabled children use and whether it is enough for them.
Klíčová slova
Rodina, dítě, zdravotní postižení, formální a neformální pomoc
Klíčová slova v angličtině
Family, child, health disability, formal and informal aid
Rozsah průvodní práce
61
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá rodinou pečující o dítě se zdravotním postižením. Je rozdělena na dvě části - část teoretickou a část průzkumnou. Teoretická část se zabývá zdravotním postižením, rodinou dítěte se zdravotním postižením, sociální oporou a formální a neformální pomocí. V průzkumné části jsou rozebírána a hodnocena data získaná z průzkumu dotazníkového šetření, kde bylo zjišťováno, jaké nároky klade péče o zdravotně postižené dítě na pečovatele a jaké zdroje rodiče postižených dětí využívají a zda je to pro ně dostačující.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with a family caring for a child with a health disability. It is separated into two parts - the theoretical part and the exploratory part. The theoretical part deals with health disability, the family of a child with a health disability, social support and formal and informal aid. In the exploratory part, data from the survey of the questionnaire survey are analyzed and evaluated, there it was found out what demands the care of a disabled child places on caregivers and which resources the parents of disabled children use and whether it is enough for them.
Klíčová slova
Rodina, dítě, zdravotní postižení, formální a neformální pomoc
Klíčová slova v angličtině
Family, child, health disability, formal and informal aid
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace průzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace průzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
MATOUŠEK, Oldřich a Hana PAZLAROVÁ. Podpora rodiny: manuál pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0697-2.
MICHALÍK, Jan. Zdravotní postižení a pomáhající profese. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-859-3.
NOVOSAD, Libor. Tělesné postižení jako fenomén i životní realita: diskurzivní pohledy na tělo, tělesnost, pohyb, člověka a tělesné postižení. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-873-9.
PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-198-0.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
MATOUŠEK, Oldřich a Hana PAZLAROVÁ. Podpora rodiny: manuál pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0697-2.
MICHALÍK, Jan. Zdravotní postižení a pomáhající profese. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-859-3.
NOVOSAD, Libor. Tělesné postižení jako fenomén i životní realita: diskurzivní pohledy na tělo, tělesnost, pohyb, člověka a tělesné postižení. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-873-9.
PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-198-0.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: velmi dobře }
Hodnocení oponenta: velmi dobře }
Doplňující otázky k obhajobě:}
1. Můžete vysvětlit vaše tvrzení, že ?Jediné možné řešení pro dítě v afunkční rodině je umístění do ústavní péče??
Jak vnímáte myšlenku deinstitucionalizace a důraz na pomoc a podporu v rodinném prostředí?}
2. Můžete dovysvětlit, jaké služby pro rodiny s dětmi poskytuje odborný rehabilitační ústav Pardubického kraje?}
Obhajoba bakalářské práce s prezentací velmi dobrá.