Ve své bakalářské práci s názvem Větvené simulace s nízkou mírou věrnosti pro radiologické výkony, jsem se zaměřila na radiodiagnostiku, a to konkrétně na projekce horní končetiny, její správné provedení a anatomii.
Úvodní část - teoretická vysvětluje, co to jsou větvené simulace s nízkou a vysokou mírou věrností, popisuje anatomii horní končetiny, správné provedení snímku, postavení pacienta spolu s nastavením centrálního paprsku rentgenového přístroje. Druhá část této práce - praktická, je zaměřena na vyhodnocení získaných dat z dotazníkového šetření, kdy studenti 2. ročníku oboru radiologický asistent při Fakultě zdravotnických studií Univerzity Pardubice měli možnost si vyzkoušet 9 vytvořených scénářů, kdy na základě projití jednotlivými simulacemi odpovídali na otázky.
Anotace v angličtině
In my bachelor's thesis entitled Branch simulations with a low fidelity for radiological procedures, I focused on radiodiagnostics, specifically on the projections of the upper limb, its proper design and anatomy.
The introductory part - theoretical, explains what are branched simulations with low and high fidelity, describes the anatomy of the upper limb, the correct design, the position of the patient together with the setting of the central beam of the X-ray device. The second part of this work - practical, is focused on the evaluation of data obtained from a questionnaire survey, when students of the 2nd year of Radiology Assistant at the Faculty of Health Studies, University of Pardubice, had the opportunity to try out 9 created scenarios
Klíčová slova
Větvené simulace, radiologické výkony, projekce horní končetiny, radiodiagnostika, RTG.
Ve své bakalářské práci s názvem Větvené simulace s nízkou mírou věrnosti pro radiologické výkony, jsem se zaměřila na radiodiagnostiku, a to konkrétně na projekce horní končetiny, její správné provedení a anatomii.
Úvodní část - teoretická vysvětluje, co to jsou větvené simulace s nízkou a vysokou mírou věrností, popisuje anatomii horní končetiny, správné provedení snímku, postavení pacienta spolu s nastavením centrálního paprsku rentgenového přístroje. Druhá část této práce - praktická, je zaměřena na vyhodnocení získaných dat z dotazníkového šetření, kdy studenti 2. ročníku oboru radiologický asistent při Fakultě zdravotnických studií Univerzity Pardubice měli možnost si vyzkoušet 9 vytvořených scénářů, kdy na základě projití jednotlivými simulacemi odpovídali na otázky.
Anotace v angličtině
In my bachelor's thesis entitled Branch simulations with a low fidelity for radiological procedures, I focused on radiodiagnostics, specifically on the projections of the upper limb, its proper design and anatomy.
The introductory part - theoretical, explains what are branched simulations with low and high fidelity, describes the anatomy of the upper limb, the correct design, the position of the patient together with the setting of the central beam of the X-ray device. The second part of this work - practical, is focused on the evaluation of data obtained from a questionnaire survey, when students of the 2nd year of Radiology Assistant at the Faculty of Health Studies, University of Pardubice, had the opportunity to try out 9 created scenarios
Klíčová slova
Větvené simulace, radiologické výkony, projekce horní končetiny, radiodiagnostika, RTG.
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky
2. Stanovení cílů a metodiky práce
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanové metodiky
4. Analýza a interpretace získaných dat
5. Zhodnocení výsledků práce
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky
2. Stanovení cílů a metodiky práce
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanové metodiky
4. Analýza a interpretace získaných dat
5. Zhodnocení výsledků práce
Seznam doporučené literatury
Carron P. N., Trueb L., Yersin B. (2011). Simulace s vysokou věrností v nemedicínské oblasti: praxe a potenciální přenosné kompetence pro oblast medicíny. Advances in medical education and practice. ISSN: 1179-7258.
Tubbs R.J., Murphy B., Mainiero M.B., Shapiro M., Kobayashi L., Lindquist D., Smith J.L., Siegel N. (2009). High-Fidelity Medical Simulation as an Assessment Tool for Radiology Residents' Acute Contrast Reaction Management Skills. Journal of the American College of Radiology, 6 (8). ISSN: 1546-1440.
Roark A.A., Ebuoma L.O., Ortiz-Perez T., Sepulveda K.A., Severs F.J., Wang T., Benveniste A.P., Sedgwick E.L. (2018). Impact of Simulation-Based Training on Radiology Trainee Education in Ultrasound-Guided Breast Biopsies. Journal of the American College of Radiology, 15 (10). ISSN: 1546-1440.
PICARD M., NELSON R., ROEBEL J., COLLINS H., ANDERSON B. (2016). Use of Low-Fidelity Simulation Laboratory Training for Teaching Radiology Residents CT-Guided Procedures. Journal of the American College of Radiology, 13 (11). ISSN: 1546-1440.
Desser T.S. (2007). Simulation-Based Training: The Next Revolution in Radiology Education? Journal of the American College of Radiology, 4 (11). ISSN: 1546-1440.
Seznam doporučené literatury
Carron P. N., Trueb L., Yersin B. (2011). Simulace s vysokou věrností v nemedicínské oblasti: praxe a potenciální přenosné kompetence pro oblast medicíny. Advances in medical education and practice. ISSN: 1179-7258.
Tubbs R.J., Murphy B., Mainiero M.B., Shapiro M., Kobayashi L., Lindquist D., Smith J.L., Siegel N. (2009). High-Fidelity Medical Simulation as an Assessment Tool for Radiology Residents' Acute Contrast Reaction Management Skills. Journal of the American College of Radiology, 6 (8). ISSN: 1546-1440.
Roark A.A., Ebuoma L.O., Ortiz-Perez T., Sepulveda K.A., Severs F.J., Wang T., Benveniste A.P., Sedgwick E.L. (2018). Impact of Simulation-Based Training on Radiology Trainee Education in Ultrasound-Guided Breast Biopsies. Journal of the American College of Radiology, 15 (10). ISSN: 1546-1440.
PICARD M., NELSON R., ROEBEL J., COLLINS H., ANDERSON B. (2016). Use of Low-Fidelity Simulation Laboratory Training for Teaching Radiology Residents CT-Guided Procedures. Journal of the American College of Radiology, 13 (11). ISSN: 1546-1440.
Desser T.S. (2007). Simulation-Based Training: The Next Revolution in Radiology Education? Journal of the American College of Radiology, 4 (11). ISSN: 1546-1440.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Doplňující otázky pro obhajobu závěrečné práce:
1. Podle jakých kritérií jste formulovala znění otázek ve Vašem dotazníku?
2. Jak vypadalo oněch devět scénářů (simulací), se kterými se respondenti před zodpovězením vlastního dotazníku,
seznámili?
3. Myslíte si, že by bylo možné vytvořit edukativní pomůcku, která by byla Větvenou simulací se zvýšenou mírou věrnosti pro radiologické výkony. Máte představu, jak by mohla vypadat?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací výborná minus.