Tématem bakalářské práce je zdravotník jako pacient. V teoretické části jsou definovány pojmy zdraví a nemoc. Následně je popsáno prožívání a postoj pacienta právě k nemoci a důležitost komunikace mezi personálem a pacienty. Průzkum měl za cíl zjistit, jak zdravotní sestry v roli pacienta vnímají nemocniční prostředí a hospitalizaci. Byla zjištěna potřeba vylepšení komunikace mezi pacientem a zdravotnickým personálem. Hospitalizovaní pacienti také popsali chyby při práci personálu v nemocničním prostředí.
Anotace v angličtině
The topic of bachelor thesis is the Medic as a patient. In the theoretical part are the definitions of health and disease. It is also described patient´s experience and attitude and importance communication between staff and patients. The survey aimed to find out how nurses as a patient perceive hospital and hospitalization. There was a need to improve communication between the patient and healthcare professionals. Inpatients also described errors in the work of staff in the hospital.
Tématem bakalářské práce je zdravotník jako pacient. V teoretické části jsou definovány pojmy zdraví a nemoc. Následně je popsáno prožívání a postoj pacienta právě k nemoci a důležitost komunikace mezi personálem a pacienty. Průzkum měl za cíl zjistit, jak zdravotní sestry v roli pacienta vnímají nemocniční prostředí a hospitalizaci. Byla zjištěna potřeba vylepšení komunikace mezi pacientem a zdravotnickým personálem. Hospitalizovaní pacienti také popsali chyby při práci personálu v nemocničním prostředí.
Anotace v angličtině
The topic of bachelor thesis is the Medic as a patient. In the theoretical part are the definitions of health and disease. It is also described patient´s experience and attitude and importance communication between staff and patients. The survey aimed to find out how nurses as a patient perceive hospital and hospitalization. There was a need to improve communication between the patient and healthcare professionals. Inpatients also described errors in the work of staff in the hospital.
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace průzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace průzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
TRACHTOVÁ, E. Potřeby nemocného v ošetřovatelském procesu. 4. vyd. Brno: NCO NZO, 2018. ISBN 978-80-701-3590-7.
BÁRTLOVÁ, S. Sociologie medicíny a zdravotnictví. 6. vyd. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-1197-4.
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie nemoci. 1. vyd. Praha: Grada (Psyché), 2002. ISBN 80-247-0179-0.
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. 3. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-568-4.
LINHARTOVÁ, V. Praktická komunikace v medicíně. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1784-5.
Seznam doporučené literatury
TRACHTOVÁ, E. Potřeby nemocného v ošetřovatelském procesu. 4. vyd. Brno: NCO NZO, 2018. ISBN 978-80-701-3590-7.
BÁRTLOVÁ, S. Sociologie medicíny a zdravotnictví. 6. vyd. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-1197-4.
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie nemoci. 1. vyd. Praha: Grada (Psyché), 2002. ISBN 80-247-0179-0.
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. 3. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-568-4.
LINHARTOVÁ, V. Praktická komunikace v medicíně. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1784-5.
Přílohy volně vložené
1 dotazník, 1 obrázek
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: velmi dobře}
Hodnocení oponenta: velmi dobře}
Doplňující otázky k obhajobě: }
1. Proč jste si zvolila toto téma pro svou bakalářskou práci?}
2. Jaký výsledek byl pro Vás osobně nejvíce překvapující?}
Obhajoba bakalářské práce s prezentací velmi dobrá.