Diplomová práce se zabývá problematikou získávání manažerského vzdělání sester
ve vedoucích pozicích v perioperační péči. Teoretická část definuje management
a vymezuje manažera ve zdravotnickém zařízení. Dále je zde uveden management
v perioperační péči a jaké je vzdělávání manažerů v perioperační péči. Praktická část zpracovává kvalitativní rozhovory s respondentkami, které jsou na pozici vedoucích sester v perioperační péči. Cílem práce je identifikovat, jak sestry ve vedoucích pozicích získávají manažerské vzdělání pro tuto pozici.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of acquisition of managerial education of nurses
in leadership positions in perioperative care. The theoretical part defines the management and the manager in a medical facility. Furthermore, there is listed the management in perioperative care and the manager education in perioperative care. The practical part processes the qualitative interview with nurses in the leadership positions in perioperative care. The main goal of this thesis is to identify how these nurses gained managerial education for this position.
qualitative research, management, manager, managerial competences, perioperative care, nurse, education
Rozsah průvodní práce
153 s. (231 937)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou získávání manažerského vzdělání sester
ve vedoucích pozicích v perioperační péči. Teoretická část definuje management
a vymezuje manažera ve zdravotnickém zařízení. Dále je zde uveden management
v perioperační péči a jaké je vzdělávání manažerů v perioperační péči. Praktická část zpracovává kvalitativní rozhovory s respondentkami, které jsou na pozici vedoucích sester v perioperační péči. Cílem práce je identifikovat, jak sestry ve vedoucích pozicích získávají manažerské vzdělání pro tuto pozici.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of acquisition of managerial education of nurses
in leadership positions in perioperative care. The theoretical part defines the management and the manager in a medical facility. Furthermore, there is listed the management in perioperative care and the manager education in perioperative care. The practical part processes the qualitative interview with nurses in the leadership positions in perioperative care. The main goal of this thesis is to identify how these nurses gained managerial education for this position.
qualitative research, management, manager, managerial competences, perioperative care, nurse, education
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace průzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace průzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
BÁRTLOVÁ, S. Role sestry specialistky. Vyd. 1. Brno: NCO NZO, 2008. ISBN 978-80-7013-488-7.
DONNELY, J. H.; GIBSON, J. L.; IVANCEVICH, J. M. Management. Praha : Grada Publishing, 1997. ISBN 80-716-422-3.
EASTERBY-SMITH, M.; THORPE, R.; JACKSON, P. R. Management research. 3.vyd. London : Sage Publications, 2008. ISBN 978-1-84787-177-0.
GROHAR MURRAY, M. E.; DICROCE, H. R. Zásady vedení a řízení v oblasti ošetřovatelské péče. Vyd. 1. Praha : Grada Publishing a.s., 2003. ISBN 80-247-0267-3.
HEKELOVÁ, Zuzana. Manažerské znalosti a dovednosti pro sestry. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 124 s. Sestra (Grada). ISBN 978-802-4740-324.
MARQUIS, Bessie L.; HUSTON, Carol Jorrgensen. Leadership roles and management functions in nursing : theory and application. 6th. ed. Philadelphia: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. ISBN 978-0-7817-7246-4.
ŠKRLA, P.; ŠKRLOVÁ, M. Kreativní ošetřovatelský management. 1. vyd. Praha: Advent-Orion, 2003. 491 s. ISBN 80-7172-841-1.
Seznam doporučené literatury
BÁRTLOVÁ, S. Role sestry specialistky. Vyd. 1. Brno: NCO NZO, 2008. ISBN 978-80-7013-488-7.
DONNELY, J. H.; GIBSON, J. L.; IVANCEVICH, J. M. Management. Praha : Grada Publishing, 1997. ISBN 80-716-422-3.
EASTERBY-SMITH, M.; THORPE, R.; JACKSON, P. R. Management research. 3.vyd. London : Sage Publications, 2008. ISBN 978-1-84787-177-0.
GROHAR MURRAY, M. E.; DICROCE, H. R. Zásady vedení a řízení v oblasti ošetřovatelské péče. Vyd. 1. Praha : Grada Publishing a.s., 2003. ISBN 80-247-0267-3.
HEKELOVÁ, Zuzana. Manažerské znalosti a dovednosti pro sestry. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 124 s. Sestra (Grada). ISBN 978-802-4740-324.
MARQUIS, Bessie L.; HUSTON, Carol Jorrgensen. Leadership roles and management functions in nursing : theory and application. 6th. ed. Philadelphia: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. ISBN 978-0-7817-7246-4.
ŠKRLA, P.; ŠKRLOVÁ, M. Kreativní ošetřovatelský management. 1. vyd. Praha: Advent-Orion, 2003. 491 s. ISBN 80-7172-841-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: dobře}
Hodnocení oponenta: výborně}
Doplňující otázky k obhajobě:}
1. Jaké vlastnosti by podle Vás měl manažer mít?}
2. Jak si Vy sama vysvětlujete spokojenost i nespokojenost sester se získáváním znalostí v oblasti manažerských znalostí?}
3. Co si myslíte o přístupu ve Spojených státech amerických, kde se zaměřují na simulovanou výuku managementu u studentů zdravotnických oborů?}
Obhajoba diplomové práce s prezentací dobrá.