Tato diplomová práce se zabývá návrhem a realizací regulátoru dobíjení pro motorový vůz M131.1. První část práce je věnována pojednání o motorovém voze, zdrojové soustavě, vlastnostech této soustavy a základním způsobům regulace derivačního dynama. Druhou částí práce je návrh a výroba nového regulátoru dobíjení, jehož cílem je odstranit nevýhody původního regulátoru a umožnit i některá vylepšení.
Anotace v angličtině
This master thesis deals with the design and realisation of a charging circuit regulator for the Class M131.1 diesel railcar. The first part of the thesis examines the arrangement of the railcar, its charging system, the properties of the system and the basic possibilities of regulating a shunt field coil DC generator. The construction of a new charging regulator forms the second part of the thesis. The goal is to eliminate the disadvantages of the original regulator and implement some improvements.
shunt field coil DC generator, charging circuit regulator, diesel railcar, microcontroller
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a realizací regulátoru dobíjení pro motorový vůz M131.1. První část práce je věnována pojednání o motorovém voze, zdrojové soustavě, vlastnostech této soustavy a základním způsobům regulace derivačního dynama. Druhou částí práce je návrh a výroba nového regulátoru dobíjení, jehož cílem je odstranit nevýhody původního regulátoru a umožnit i některá vylepšení.
Anotace v angličtině
This master thesis deals with the design and realisation of a charging circuit regulator for the Class M131.1 diesel railcar. The first part of the thesis examines the arrangement of the railcar, its charging system, the properties of the system and the basic possibilities of regulating a shunt field coil DC generator. The construction of a new charging regulator forms the second part of the thesis. The goal is to eliminate the disadvantages of the original regulator and implement some improvements.