Práce se zaměřuje na optimalizaci železniční tratě z Ostravy do Frenštátu pod Radhoštěm město. Na základě pohybové rovnice vlaku a parametrů infrastruktury je vytvořen model jízdy vlaku v softwaru Excel a jsou navrhnuty nové provozní koncepty, včetně infrastrukturních opatření.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the optimization of the railway line from Ostrava to Frenštát pod Radhoštěm město. Based on the train equation of motion and infrastructure parameters, a train running model is created in Excel software and new operational concepts are proposed, including infrastructure measures.
Klíčová slova
Trakční výpočty, grafikon, simulace
Klíčová slova v angličtině
Traction calculations, graph, simulation
Rozsah průvodní práce
63
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zaměřuje na optimalizaci železniční tratě z Ostravy do Frenštátu pod Radhoštěm město. Na základě pohybové rovnice vlaku a parametrů infrastruktury je vytvořen model jízdy vlaku v softwaru Excel a jsou navrhnuty nové provozní koncepty, včetně infrastrukturních opatření.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the optimization of the railway line from Ostrava to Frenštát pod Radhoštěm město. Based on the train equation of motion and infrastructure parameters, a train running model is created in Excel software and new operational concepts are proposed, including infrastructure measures.
Klíčová slova
Trakční výpočty, grafikon, simulace
Klíčová slova v angličtině
Traction calculations, graph, simulation
Zásady pro vypracování
V diplomové práci bude vytvořen model dynamiky jízdy vlaku v tabulkovém editoru MS Excel a bude provedena kontrukce JŘ na části tratě 323. Řešení bude obsahovat varianty dílčích infrastrukturních opatření s cílem zavedení pásmového provozu 30/60 min, případně 20/40 minut.
Zásady pro vypracování
V diplomové práci bude vytvořen model dynamiky jízdy vlaku v tabulkovém editoru MS Excel a bude provedena kontrukce JŘ na části tratě 323. Řešení bude obsahovat varianty dílčích infrastrukturních opatření s cílem zavedení pásmového provozu 30/60 min, případně 20/40 minut.
Seznam doporučené literatury
ZELENKA, Jaromír, Tomáš MICHÁLEK a Martin KOHOUT. Mechanika dopravy: studijní opora. Pardubice: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera, Dislokované pracoviště Česká Třebová, 2013. ISBN 978-80-7395-739-1.
CHOVANCOVÁ, Mária a Gašparík JOZEF. Technologie a řízení železniční dopravy: vysokoškolská učebnice. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2018. ISBN 978-80-7468-118-9.
Směrnice SŽDC
Normy ČSN
Seznam doporučené literatury
ZELENKA, Jaromír, Tomáš MICHÁLEK a Martin KOHOUT. Mechanika dopravy: studijní opora. Pardubice: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera, Dislokované pracoviště Česká Třebová, 2013. ISBN 978-80-7395-739-1.
CHOVANCOVÁ, Mária a Gašparík JOZEF. Technologie a řízení železniční dopravy: vysokoškolská učebnice. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2018. ISBN 978-80-7468-118-9.
Směrnice SŽDC
Normy ČSN
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant přednesl ucelenou a logicky uspořádanou obhajobu svého diplomového projektu. V ní dokázal přesvědčivým způsobem obhájit závěry svých řešení. Na připomínky recenzenta reagoval správně a v plném rozsahu je zodpověděl. U doplňkových otázek prokázal schopnost logického myšlení, pohotové reakce, jasného a srozumitelného vysvětlení.