Tato práce se zaměří na postup výpočtu plateb za trakční elektrickou energii v podmínkách Správy železnic, s. o. Dále jsou zde rozebrány faktory, které ovlivňují spotřebu trakční elektrické energie vlaku. V další části je popsáno numerické řešení pohybu vlaku a návrh simulačního modelu pro možnost výpočtového posouzení spotřeby trakční energie vlaku. Výsledky jsou porovnány s reálně zaznamenanými daty.
Anotace v angličtině
This task is focused on the process of traction electric energy payment on the Czech railways. Then, there are analyzed factors, which influence traction electric energy consumption. In next part, the numeric integration of train movement and simulation model for calculation of traction electric energy consumption are described. Results are compared with real locomotive data.
Klíčová slova
Spotřeba energie, vlak, jízdní odpory, platba za elektrickou energii, numerické řešení pohybové rovnice vlaku
Klíčová slova v angličtině
Energy consumption, train, running resistance payment for electric energy, numeric integration of equation of train movement
Rozsah průvodní práce
58
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zaměří na postup výpočtu plateb za trakční elektrickou energii v podmínkách Správy železnic, s. o. Dále jsou zde rozebrány faktory, které ovlivňují spotřebu trakční elektrické energie vlaku. V další části je popsáno numerické řešení pohybu vlaku a návrh simulačního modelu pro možnost výpočtového posouzení spotřeby trakční energie vlaku. Výsledky jsou porovnány s reálně zaznamenanými daty.
Anotace v angličtině
This task is focused on the process of traction electric energy payment on the Czech railways. Then, there are analyzed factors, which influence traction electric energy consumption. In next part, the numeric integration of train movement and simulation model for calculation of traction electric energy consumption are described. Results are compared with real locomotive data.
Klíčová slova
Spotřeba energie, vlak, jízdní odpory, platba za elektrickou energii, numerické řešení pohybové rovnice vlaku
Klíčová slova v angličtině
Energy consumption, train, running resistance payment for electric energy, numeric integration of equation of train movement
Zásady pro vypracování
Úvod
1. Rozbor aktuálního systému plateb za trakční energii v podmínkách SŽDC, s.o.
2. Výběr a charakteristika traťového úseku pro realizaci simulačních výpočtů jízdy vlaku
3. Výpočtový model pro realizaci simulačních výpočtů včetně rozboru vstupních dat
4. Výpočty jízdních dob a spotřeby trakční energie vybraného vlaku
5. Rozbor provozních dat vypovídajících o spotřebě trakční energie
6. Zhodnocení získaných výsledků
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
1. Rozbor aktuálního systému plateb za trakční energii v podmínkách SŽDC, s.o.
2. Výběr a charakteristika traťového úseku pro realizaci simulačních výpočtů jízdy vlaku
3. Výpočtový model pro realizaci simulačních výpočtů včetně rozboru vstupních dat
4. Výpočty jízdních dob a spotřeby trakční energie vybraného vlaku
5. Rozbor provozních dat vypovídajících o spotřebě trakční energie
6. Zhodnocení získaných výsledků
Závěr
Seznam doporučené literatury
MICHÁLEK T., ZELENKA J.:{Trakční mechanika\kur}. 1. vydání, 104 s. Pardubice: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera, 2018. ISBN 978-80-7560-175-9.
FEDERÁLNÍ MINISTERSTVO DOPRAVY: ČSD V7. Trakční výpočty. Praha: NADAS, 1982. (Znění předpisu ve smyslu změny č. 1 z roku 1992.)
MICHÁLEK T., ŠLAPÁK J.: Vliv elektrifikace trati Klatovy-Železná Ruda na jízdní doby a spotřebu energie. In: Vědeckotechnický sborník ČD č. 42/2016. Praha: GŘ ČD, 2016. 17 s. ISSN 1214-9047.
MICHÁLEK T., ŠIMRAL P.: Návrh úpravy metodiky výpočtu vozidlového odporu kontejnerových vlaků. In: Současné problémy v kolejových vozidlech 2017: XXIII. konference s mezinárodní účastí, Sborník příspěvků, s. 283-290. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2017. ISBN 978-80-7560-085-1.
SPRÁVA ŽELEZNIČNÍ DOPRAVNÍ CESTY: Prohlášení o dráze celostátní a regionální platné pro přípravu jízdního řádu 2020 a pro jízdní řád 2020, účinné od 14. 12. 2018, ve znění změny č. 1 účinné od 1. 4. 2019 a změny č. 2 účinné od 1. 12. 2019
Seznam doporučené literatury
MICHÁLEK T., ZELENKA J.:{Trakční mechanika\kur}. 1. vydání, 104 s. Pardubice: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera, 2018. ISBN 978-80-7560-175-9.
FEDERÁLNÍ MINISTERSTVO DOPRAVY: ČSD V7. Trakční výpočty. Praha: NADAS, 1982. (Znění předpisu ve smyslu změny č. 1 z roku 1992.)
MICHÁLEK T., ŠLAPÁK J.: Vliv elektrifikace trati Klatovy-Železná Ruda na jízdní doby a spotřebu energie. In: Vědeckotechnický sborník ČD č. 42/2016. Praha: GŘ ČD, 2016. 17 s. ISSN 1214-9047.
MICHÁLEK T., ŠIMRAL P.: Návrh úpravy metodiky výpočtu vozidlového odporu kontejnerových vlaků. In: Současné problémy v kolejových vozidlech 2017: XXIII. konference s mezinárodní účastí, Sborník příspěvků, s. 283-290. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2017. ISBN 978-80-7560-085-1.
SPRÁVA ŽELEZNIČNÍ DOPRAVNÍ CESTY: Prohlášení o dráze celostátní a regionální platné pro přípravu jízdního řádu 2020 a pro jízdní řád 2020, účinné od 14. 12. 2018, ve znění změny č. 1 účinné od 1. 4. 2019 a změny č. 2 účinné od 1. 12. 2019
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student přednesl ucelenou a logicky uspořádanou obhajobu své bakalářské práce. V ní dokázal přesvědčivým způsobem obhájit závěry svých řešení. Na připomínky recenzenta reagoval správně a v plném rozsahu je zodpověděl. U doplňkových otázek prokázal schopnost logického myšlení, pohotové reakce, jasného a srozumitelného vysvětlení.