Diplomová práce se zabývá problematikou propustnosti železniční infrastruktury v souvislosti s provozováním nákladních vlaků o délce až 740 metrů. Nejprve budou vyjmenovány fakty v oblasti uspořádání prvků železniční infrastruktury, které mohou mít potenciální vliv na propustnost (s ohledem na provoz těchto vlaků). Následně budou navrhnuty ukazatele, jejichž prostřednictvím je možné postihnout případnou změnu propustnosti trati vzniklou vlivem provozu vlaků o délce 740 m. V poslední fázi proběhne v programu OpenTrack realizace několika simulačních scénářů, v jejichž rámci dojde k nasazení vlaků délky 740 m na vytypovaných trasách modelového jízdního řádu. Výsledky simulace budou nakonec vyhodnoceny pomocí dříve navržených ukazatelů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of capacity of railway infrastructure in connection with the operation of freight trains with a length of up to 740 m. First, the facts in the field of the arrangement of railway infrastructure elements that may have a potential impact on capacity will be listed. Subsequently, there will be proposed indicators that can be used for detection of possible changes in capacity, due to the operation of trains with a length of 740 m. In the last phase, several simulation scenarios will be realized in the OpenTrack program. In these scenarios 740 m long trains will be deployed on the selected routes of the model timetable. The simulation results will eventually be evaluated using previously proposed indicators.
Klíčová slova
dopravna, dostatečně dlouhá kolej, jízdní řád, model, přírůstek zpoždění, simulace, ukazatel propustnosti, vlak délky 740 m
Klíčová slova v angličtině
train station, track long enough, timetable, model, delay increment, simulation, indicator of capacity, train with length of up to 740 m
Rozsah průvodní práce
111 s. (115 923 znaků). (78 s)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou propustnosti železniční infrastruktury v souvislosti s provozováním nákladních vlaků o délce až 740 metrů. Nejprve budou vyjmenovány fakty v oblasti uspořádání prvků železniční infrastruktury, které mohou mít potenciální vliv na propustnost (s ohledem na provoz těchto vlaků). Následně budou navrhnuty ukazatele, jejichž prostřednictvím je možné postihnout případnou změnu propustnosti trati vzniklou vlivem provozu vlaků o délce 740 m. V poslední fázi proběhne v programu OpenTrack realizace několika simulačních scénářů, v jejichž rámci dojde k nasazení vlaků délky 740 m na vytypovaných trasách modelového jízdního řádu. Výsledky simulace budou nakonec vyhodnoceny pomocí dříve navržených ukazatelů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of capacity of railway infrastructure in connection with the operation of freight trains with a length of up to 740 m. First, the facts in the field of the arrangement of railway infrastructure elements that may have a potential impact on capacity will be listed. Subsequently, there will be proposed indicators that can be used for detection of possible changes in capacity, due to the operation of trains with a length of 740 m. In the last phase, several simulation scenarios will be realized in the OpenTrack program. In these scenarios 740 m long trains will be deployed on the selected routes of the model timetable. The simulation results will eventually be evaluated using previously proposed indicators.
Klíčová slova
dopravna, dostatečně dlouhá kolej, jízdní řád, model, přírůstek zpoždění, simulace, ukazatel propustnosti, vlak délky 740 m
Klíčová slova v angličtině
train station, track long enough, timetable, model, delay increment, simulation, indicator of capacity, train with length of up to 740 m
Zásady pro vypracování
Úvod
1 Aspekty provozu vlaků o délce až 740 metrů
2 Návrh způsobu vyhodnocování provozu vlaků o délce až 740 metrů
3 Simulace provozu vlaků od délce až 740 metrů
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
1 Aspekty provozu vlaků o délce až 740 metrů
2 Návrh způsobu vyhodnocování provozu vlaků o délce až 740 metrů
3 Simulace provozu vlaků od délce až 740 metrů
Závěr
Seznam doporučené literatury
MOLKOVÁ, Tatiana. Kapacita železničních tratí. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2010. ISBN 978-80-7395-317-1.
BULÍČEK, Josef. Modelování technologických procesů v dopravě. Pardubice: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera, 2011. Monografie. ISBN 978-80-7395-442-0.
VONKA, Jaroslav, Tatiana MOLKOVÁ a Jaromír ŠIROKÝ. Technologie a řízení dopravy II. - GVD. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2000. ISBN 80-7194-286-3.
Seznam doporučené literatury
MOLKOVÁ, Tatiana. Kapacita železničních tratí. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2010. ISBN 978-80-7395-317-1.
BULÍČEK, Josef. Modelování technologických procesů v dopravě. Pardubice: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera, 2011. Monografie. ISBN 978-80-7395-442-0.
VONKA, Jaroslav, Tatiana MOLKOVÁ a Jaromír ŠIROKÝ. Technologie a řízení dopravy II. - GVD. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2000. ISBN 80-7194-286-3.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM (v elektronické formě se jedná o soubor ZIP obsahující 13 výstupů simulačního programu v podobě nákresných jzdních řádů)
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant přednesl ucelenou a logicky uspořádanou obhajobu své diplomové práce. V ní dokázal přesvědčivým způsobem obhájit závěry svých řešení. Na připomínky oponenta reagoval správně a v plném rozsahu je zodpověděl. U doplňkových otázek prokázal schopnost logického myšlení, pohotové reakce, jasného a srozumitelného vysvětlení.