Diplomová práce se zabývá problematikou nových trendů užívaných v marketingové komunikaci. Jedná se o trendy využívané především za pomoci internetu a mobilních technologií. První část obsahuje seznámení se základními pojmy spojené s řešenou problematikou. Druhá část obsahuje seznámení s vybranou digitální agenturou. Cílem práce je provést charakteristiku online marketingových aktivit při prezentaci zvoleného podniku. Dochází k porovnání vybrané agentury s konkurenčními firmami. Z provedených analýz je sestavena SWOT analýza. Na základě zjištěných skutečností navrhnout marketingové změny ve společnosti. Rozsah práce koresponduje s osnovami.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of new trends used in marketing communication. These are trends used mainly with the help of the Internet and mobile technologies. The first part contains an introduction to the basic concepts associated with the problem. The second part contains an introduction to a selected digital agency. The aim of the work is to characterize the online marketing activities during the presentation of the selected company. The selected agency is compared with competing companies. A SWOT analysis is compiled from the performed analyzes. Based on the findings, propose marketing changes in the company. The scope of work corresponds with the curriculum.
Klíčová slova
Internetové a mobilní marketingové trendy, marketing, analýza značky (brand), konkurenční analýza, digitální agentura, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
Internet and mobile marketing trends, marketing, brand analysis, competition analysis, digital agency, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
79 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou nových trendů užívaných v marketingové komunikaci. Jedná se o trendy využívané především za pomoci internetu a mobilních technologií. První část obsahuje seznámení se základními pojmy spojené s řešenou problematikou. Druhá část obsahuje seznámení s vybranou digitální agenturou. Cílem práce je provést charakteristiku online marketingových aktivit při prezentaci zvoleného podniku. Dochází k porovnání vybrané agentury s konkurenčními firmami. Z provedených analýz je sestavena SWOT analýza. Na základě zjištěných skutečností navrhnout marketingové změny ve společnosti. Rozsah práce koresponduje s osnovami.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of new trends used in marketing communication. These are trends used mainly with the help of the Internet and mobile technologies. The first part contains an introduction to the basic concepts associated with the problem. The second part contains an introduction to a selected digital agency. The aim of the work is to characterize the online marketing activities during the presentation of the selected company. The selected agency is compared with competing companies. A SWOT analysis is compiled from the performed analyzes. Based on the findings, propose marketing changes in the company. The scope of work corresponds with the curriculum.
Klíčová slova
Internetové a mobilní marketingové trendy, marketing, analýza značky (brand), konkurenční analýza, digitální agentura, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
Internet and mobile marketing trends, marketing, brand analysis, competition analysis, digital agency, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zhodnocení využití mobilních a internetových technologií v rámci marketingu vybraného podniku. Nedílnou součástí je průzkum jejich využívání u konkurenčních firem vybranými metodami a návrh na zlepšení pro vybraný podnik.
Osnova:
- Základní pojmy související s tématem.
- Nové trendy v marketingu.
- Charakteristika zvoleného podniku.
- Zhodnocení prezentace konkurenčních firem.
- Návrh na zlepšení pro vybraný podnik.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zhodnocení využití mobilních a internetových technologií v rámci marketingu vybraného podniku. Nedílnou součástí je průzkum jejich využívání u konkurenčních firem vybranými metodami a návrh na zlepšení pro vybraný podnik.
Osnova:
- Základní pojmy související s tématem.
- Nové trendy v marketingu.
- Charakteristika zvoleného podniku.
- Zhodnocení prezentace konkurenčních firem.
- Návrh na zlepšení pro vybraný podnik.
Seznam doporučené literatury
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. V Brně: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4311-7.
KAWASAKI, Guy a Peg FITZPATRICK. Umění sociálních médií: silné tipy pro silné uživatele. Přeložil Marek ČTRNÁCT. Tetčice: Impossible, 2017. ISBN 978-80-87673-30-0.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2.
MOHAPATRA, Sanjay. E-commerce strategy: text and cases. New York: Springer Science+Business Media, c2013. Springer texts in business and economics. ISBN 978-1-4614-4141-0.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019. Expert. ISBN 978-80-271-0787-2.
Seznam doporučené literatury
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. V Brně: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4311-7.
KAWASAKI, Guy a Peg FITZPATRICK. Umění sociálních médií: silné tipy pro silné uživatele. Přeložil Marek ČTRNÁCT. Tetčice: Impossible, 2017. ISBN 978-80-87673-30-0.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2.
MOHAPATRA, Sanjay. E-commerce strategy: text and cases. New York: Springer Science+Business Media, c2013. Springer texts in business and economics. ISBN 978-1-4614-4141-0.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019. Expert. ISBN 978-80-271-0787-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla téma své DP ''Nové trendy v marketingu''.
Otázky oponentky DP:
1. Jaké nástroje jsou využívané z dlouhodobé propagace firmy? Jak se nástroje mění, pokud se firma potřebuje zaměřit na výkon rychle v řádu 2 - 3 měsíců?
2. Dá se očekávat, že po skončení COVID pandemie online marketing zaznamená pokles zájmu, případně v čem ano a v čem ne?
Otázky a náměty z rozpravy:
Vysvětlete, proč ve SWOT analýze máte v rámci hrozeb uvedeno ''ztráta důvěry ve společnost''.
Porovnejte význam strategií zaměřených na webové stránky a sociální sítě.
Hledá aktivně společnost nové zákazníky, nebo se zaměřuje na své současné zákazníky?