Diplomová práce se zabývá analýzou odběratelských vztahů se zaměřením na elektronickou fakturaci ve vybrané společnosti. První čtyři kapitoly se specializují na teoretické pojetí práce. Zaměřují se na dodavatelsko-odběratelské vztahy jako takové, následně na vztahy s odběrateli, na pohledávky a v neposlední řadě na fakturaci s orientací na její digitalizaci. Následující tři kapitoly jsou věnovány seznámení s konkrétní společností, praktické aplikaci již získaných poznatků a shrnutí výstupů analýzy metodou syntézy včetně návrhů doporučení ke zlepšení.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the analysis of customer relations with a focus on electronic invoicing in the selected company. The first four chapters specialise in the theoretical concept of work. They focus on supplier-customer relations as such, subsequently on customer relation, receivables, and last but not least, invoicing with orientation on its digitization. The following three chapters are devoted to acquainting with a specific company, the practical application of already acquired knowledge and a summary of the outputs of the analysis method, including the suggestions for improvement.
Diplomová práce se zabývá analýzou odběratelských vztahů se zaměřením na elektronickou fakturaci ve vybrané společnosti. První čtyři kapitoly se specializují na teoretické pojetí práce. Zaměřují se na dodavatelsko-odběratelské vztahy jako takové, následně na vztahy s odběrateli, na pohledávky a v neposlední řadě na fakturaci s orientací na její digitalizaci. Následující tři kapitoly jsou věnovány seznámení s konkrétní společností, praktické aplikaci již získaných poznatků a shrnutí výstupů analýzy metodou syntézy včetně návrhů doporučení ke zlepšení.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the analysis of customer relations with a focus on electronic invoicing in the selected company. The first four chapters specialise in the theoretical concept of work. They focus on supplier-customer relations as such, subsequently on customer relation, receivables, and last but not least, invoicing with orientation on its digitization. The following three chapters are devoted to acquainting with a specific company, the practical application of already acquired knowledge and a summary of the outputs of the analysis method, including the suggestions for improvement.
Cílem diplomové práce je analýza problematiky vztahů s odběrateli se zaměřením na elektronickou fakturaci ve vybrané společnosti, shrnutí získaných poznatků, jejich vyhodnocení a případný návrh doporučení ke zlepšení fungování těchto vztahů.
Osnova:
- Dodavatelsko-odběratelské vztahy, výběr odběratele.
- Fakturace se zaměřením na elektronickou fakturaci.
- Charakteristika vybrané společnosti.
- Analýza problematiky vztahů s odběrateli se zaměřením na elektronickou fakturaci ve vybrané společnosti.
- Zhodnocení výsledků analýzy, návrhy a doporučení ke zlepšení.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je analýza problematiky vztahů s odběrateli se zaměřením na elektronickou fakturaci ve vybrané společnosti, shrnutí získaných poznatků, jejich vyhodnocení a případný návrh doporučení ke zlepšení fungování těchto vztahů.
Osnova:
- Dodavatelsko-odběratelské vztahy, výběr odběratele.
- Fakturace se zaměřením na elektronickou fakturaci.
- Charakteristika vybrané společnosti.
- Analýza problematiky vztahů s odběrateli se zaměřením na elektronickou fakturaci ve vybrané společnosti.
- Zhodnocení výsledků analýzy, návrhy a doporučení ke zlepšení.
Seznam doporučené literatury
HALABRINOVÁ, Dagmar. Praktický průvodce fakturací, aneb, Jak správně vystavovat faktury a další doklady: faktura - daňový doklad, zjednodušený daňový doklad, opravný daňový doklad, prodejka, paragon. Brno: Aprofitail Czech Republic, 2014, 230 s. ISBN 978-80-905622-0-2.
KISLINGEROVÁ, Eva et al. Manažerské finance. 3. vyd. Praha: C. H. Beck, 2010, 811 s. ISBN 978-80-7400-194-9.
KMENT, Vojtěch. Elektronické právní jednání: analýza s důrazem na využití elektronického podpisu a elektronické pečeti podle práva EU, České republiky a Německa. Praha: Wolters Kluwer, 2018, 417 s. ISBN 978-80-7552-814-8.
LOŠŤÁKOVÁ, Hana et al. Nástroje posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. Praha: Grada Publishing, 2017, 320 s. ISBN 978-80-271-0419-2.
SINGHANIA, Aditya. TAXMANN'S GST e-Invoicing: A Comprehensive Guide to e-Invoicing. New Delhi: Taxmann Publications, 2020, 216 s. ISBN 978-9389546750.
Seznam doporučené literatury
HALABRINOVÁ, Dagmar. Praktický průvodce fakturací, aneb, Jak správně vystavovat faktury a další doklady: faktura - daňový doklad, zjednodušený daňový doklad, opravný daňový doklad, prodejka, paragon. Brno: Aprofitail Czech Republic, 2014, 230 s. ISBN 978-80-905622-0-2.
KISLINGEROVÁ, Eva et al. Manažerské finance. 3. vyd. Praha: C. H. Beck, 2010, 811 s. ISBN 978-80-7400-194-9.
KMENT, Vojtěch. Elektronické právní jednání: analýza s důrazem na využití elektronického podpisu a elektronické pečeti podle práva EU, České republiky a Německa. Praha: Wolters Kluwer, 2018, 417 s. ISBN 978-80-7552-814-8.
LOŠŤÁKOVÁ, Hana et al. Nástroje posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. Praha: Grada Publishing, 2017, 320 s. ISBN 978-80-271-0419-2.
SINGHANIA, Aditya. TAXMANN'S GST e-Invoicing: A Comprehensive Guide to e-Invoicing. New Delhi: Taxmann Publications, 2020, 216 s. ISBN 978-9389546750.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla obhajobu práce s názvem: Odběratelské vztahy se zaměřením na elektronickou fakturaci ve vybrané společnosti.
Otázky dle posudku vedoucího diplomové práce:
1. Ve své práci uvádíte, že elektronická forma fakturace je přínosná, jak pro dodavatele, tak pro odběratele v mnoha směrech. Existují nějaká rizika v této formě fakturace, která je třeba sledovat?
2. Jaký dopad měla pandemie covid-19 na fungování firmy ve zmíněné oblasti? Byla spíše příležitostí nebo způsobila více problémů, pokud ano, jakých?
Otázka dle posudku oponenta diplomové práce: V rámci rozpravy k diplomové práci uveďte, které moderní nástroje řízení vztahů se zákazníky by ještě mohla Vámi zkoumaná firma využít. A zhodnoťte, zda by aplikace některého z nich byla pro tuto konkrétní firmu přínosná.