Tato bakalářská práce se zabývá analýzou pojmů podnikatel, manažer a lídr v manažerských praxích. Nejprve je vymezen teoretický rámec těchto manažerských pojmů. Ve vybraném podniku je nejdříve zkoumáno fungování managementu, a poté je evaluováno chování managementu dle třech behaviorálních typů. Na závěr autor doporučí, který typ manažerského řízení je lepší pro zvýšení účinnosti podniku.
Anotace v angličtině
The study's main concept is analysis of entrepreneur, manager and leader in managerial practice. At first, the theoretical framework of these managerial concepts is defined. In a chosen company, the functioning of management is first examined and then the behavior of management is evaluated according to three behavioral types. In conclusion, the author recommends which type of management is better for increasing the efficiency of the company.
Klíčová slova
Podnikatel, manažer, lídr, styly vedení
Klíčová slova v angličtině
Entrepreneur, manager, leader, leadership styles
Rozsah průvodní práce
49 s. (84 438 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou pojmů podnikatel, manažer a lídr v manažerských praxích. Nejprve je vymezen teoretický rámec těchto manažerských pojmů. Ve vybraném podniku je nejdříve zkoumáno fungování managementu, a poté je evaluováno chování managementu dle třech behaviorálních typů. Na závěr autor doporučí, který typ manažerského řízení je lepší pro zvýšení účinnosti podniku.
Anotace v angličtině
The study's main concept is analysis of entrepreneur, manager and leader in managerial practice. At first, the theoretical framework of these managerial concepts is defined. In a chosen company, the functioning of management is first examined and then the behavior of management is evaluated according to three behavioral types. In conclusion, the author recommends which type of management is better for increasing the efficiency of the company.
Klíčová slova
Podnikatel, manažer, lídr, styly vedení
Klíčová slova v angličtině
Entrepreneur, manager, leader, leadership styles
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude analýza pojmů podnikatel, manažer a lídr v manažerské praxi. V teoretické části budou vymezeny tyto pojmy v rámci manažerských teorií. V praktické části bude empiricky zkoumáno chování a charakteristiky jednotlivých typů v manažerské praxi. Bude následovat zhodnocení, zda a jak se teorie shodují s praxí. Na závěr bude zhodnoceno dosažení cíle a bude podáno doporučení pro praxi.
Osnova:
Teoretická východiska a definice základní pojmů Charakteristika managementu vybraného podniku Analýza behaviorálního chování jednotlivých manažerských typů Zhodnocení zjištěných dat a jejich interpretace Formulace závěrů
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude analýza pojmů podnikatel, manažer a lídr v manažerské praxi. V teoretické části budou vymezeny tyto pojmy v rámci manažerských teorií. V praktické části bude empiricky zkoumáno chování a charakteristiky jednotlivých typů v manažerské praxi. Bude následovat zhodnocení, zda a jak se teorie shodují s praxí. Na závěr bude zhodnoceno dosažení cíle a bude podáno doporučení pro praxi.
Osnova:
Teoretická východiska a definice základní pojmů Charakteristika managementu vybraného podniku Analýza behaviorálního chování jednotlivých manažerských typů Zhodnocení zjištěných dat a jejich interpretace Formulace závěrů
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, M. Management a leadership. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2177-4.
CARNEGIE, D. How to Win Friends and Influence People. Ebury Publishing, 2004. ISBN 0091906350
JAY, Ros. - TEMPLAR, Richard. Velká kniha manažerských dovedností. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1279-6
OWEN, J. Jak se stát úspěšným lídrem Leadership v praxi. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1726-3
ŠULER, O. 5 rolí manažera a jak je profesionálně zvládnout. Praha: Computer press, 2008. ISBN 978-80-251-2316-4
VEBER, J. Management. Praha: Management press, 2009. ISBN 978-80-7261-200-0, 978-80-7261-274-1
WEIHRICH, H. a Harold KOONTZ. Management. Praha: East Publishing, 1998. ISBN 80-7219-014-8
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, M. Management a leadership. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2177-4.
CARNEGIE, D. How to Win Friends and Influence People. Ebury Publishing, 2004. ISBN 0091906350
JAY, Ros. - TEMPLAR, Richard. Velká kniha manažerských dovedností. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1279-6
OWEN, J. Jak se stát úspěšným lídrem Leadership v praxi. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1726-3
ŠULER, O. 5 rolí manažera a jak je profesionálně zvládnout. Praha: Computer press, 2008. ISBN 978-80-251-2316-4
VEBER, J. Management. Praha: Management press, 2009. ISBN 978-80-7261-200-0, 978-80-7261-274-1
WEIHRICH, H. a Harold KOONTZ. Management. Praha: East Publishing, 1998. ISBN 80-7219-014-8
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student přednesl téma své BP ''Pojem podnikatel, manažer, lídr v manažerské praxi'', otázka vedoucí BP:
1. Který zkoumaný typ manažera a jeho typu řízení nejspíše vede k úspěchu firmy a proč?