Název diplomové práce je Komunikace v sociálních médiích a její dopad na marketing společností v Afghánistánu. Využití internetu za posledních 12 let velmi rychle rostlo, zejména za posledních 5 let. V současné době v Afghánistánu působí více než 2 000 společností podnikajících v prostředí služeb na internetu, například (Televizní komunikace, Banky nebo finanční instituce, letecké společnosti, univerzity, mobilní telekomunikační společnosti atd.) a mnoho z těchto společností našlo nové možnosti a příležitosti k propagaci, podpoře a prodeji svých produktů a služeb. hlavním cílem příspěvku je prozkoumat, jak sociální média ovlivňují marketingovou komunikaci afghánských společností. V závěrečné části jsou shrnuty a vyhodnoceny zjištěné výsledky s vyvozením závěrů a doporučení.
Anotace v angličtině
The name of the thesis is Social media communication and its impact on the marketing of companies in Afghanistan.
Internet utilization has been growing very fast during the last 12 years, and particularly in the last 5 years, Currently, there are more than 2000 companies in Afghanistan conducting their business in the environment of the services on the internet such as ( Television communication, Banks, or Financial institutions, Airlines, Universities, Mobile telecommunication companies, etc.) and many of these companies have found new possibilities and opportunities to promote, support, and sell their product and services.
The main goal of the paper is to examine how social media impact the marketing communication of Afghani companies.
The final part summarizes and evaluates the results with conclusions and recommendations.
Klíčová slova
Sociální média, marketingová komunikace, marketingový mix, dopady
Klíčová slova v angličtině
Social media, marketing communication, marketing mix, impacts
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
AN
Anotace
Název diplomové práce je Komunikace v sociálních médiích a její dopad na marketing společností v Afghánistánu. Využití internetu za posledních 12 let velmi rychle rostlo, zejména za posledních 5 let. V současné době v Afghánistánu působí více než 2 000 společností podnikajících v prostředí služeb na internetu, například (Televizní komunikace, Banky nebo finanční instituce, letecké společnosti, univerzity, mobilní telekomunikační společnosti atd.) a mnoho z těchto společností našlo nové možnosti a příležitosti k propagaci, podpoře a prodeji svých produktů a služeb. hlavním cílem příspěvku je prozkoumat, jak sociální média ovlivňují marketingovou komunikaci afghánských společností. V závěrečné části jsou shrnuty a vyhodnoceny zjištěné výsledky s vyvozením závěrů a doporučení.
Anotace v angličtině
The name of the thesis is Social media communication and its impact on the marketing of companies in Afghanistan.
Internet utilization has been growing very fast during the last 12 years, and particularly in the last 5 years, Currently, there are more than 2000 companies in Afghanistan conducting their business in the environment of the services on the internet such as ( Television communication, Banks, or Financial institutions, Airlines, Universities, Mobile telecommunication companies, etc.) and many of these companies have found new possibilities and opportunities to promote, support, and sell their product and services.
The main goal of the paper is to examine how social media impact the marketing communication of Afghani companies.
The final part summarizes and evaluates the results with conclusions and recommendations.
Klíčová slova
Sociální média, marketingová komunikace, marketingový mix, dopady
Klíčová slova v angličtině
Social media, marketing communication, marketing mix, impacts
Zásady pro vypracování
The main aim of the work is to examine the usage of social media and its impact on the selected companies in Afghanistan. The analysis will focus on the Facebook Platform and how the selected companies using the Facebook website as a tool to promote and advertise their companies.
Draft:
- Basic terms (Introduction, objectives, companies, communication, social media, Marketing etc.).
- Ways of marketing communication.
- Use of social media.
- Empirical research.
- Summaries and recommendations.
Zásady pro vypracování
The main aim of the work is to examine the usage of social media and its impact on the selected companies in Afghanistan. The analysis will focus on the Facebook Platform and how the selected companies using the Facebook website as a tool to promote and advertise their companies.
Draft:
- Basic terms (Introduction, objectives, companies, communication, social media, Marketing etc.).
- Ways of marketing communication.
- Use of social media.
- Empirical research.
- Summaries and recommendations.
Seznam doporučené literatury
FIELDING, M. L., & PLOOY - CILLIERS, F. D. Effective communication in organisations: Preparing messages that communicate. Lansdowne, Cape Town : Juta Academic, 2014. ISBN 978-07-02197826.
GIDDENS, A., & SUTTON, P. W. Sociology (8th ed.). Cambridge, UK : Polity Press, 2017. ISBN 978-0745696683.
HEGGDE, G., & SHAINESH, G. (2018). Social media marketing: Emerging concepts and applications.Singapore : Palgrave Macmillan, 2018. ISBN 978-981-10-5323-8.
KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. (1st ed.). Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3.
NARULA, U. Handbook of communication models, perspectives, strategies. New Delhi : Atlantic Publishers & Dist, 2006. ISBN 978-8126905133.
PELSMACKER, P. D.,GEUENS, M., & BERGH, J. V. Marketing communications. A European perspective. Pearson Education, 2013. ISBN 978-0-273-77324-5.
TUTEN , T. L., & SOLOMON, M. R. Social media marketing. Los Angeles SAGE Publications, 2018. ISBN 978-1526423870
Seznam doporučené literatury
FIELDING, M. L., & PLOOY - CILLIERS, F. D. Effective communication in organisations: Preparing messages that communicate. Lansdowne, Cape Town : Juta Academic, 2014. ISBN 978-07-02197826.
GIDDENS, A., & SUTTON, P. W. Sociology (8th ed.). Cambridge, UK : Polity Press, 2017. ISBN 978-0745696683.
HEGGDE, G., & SHAINESH, G. (2018). Social media marketing: Emerging concepts and applications.Singapore : Palgrave Macmillan, 2018. ISBN 978-981-10-5323-8.
KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. (1st ed.). Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3.
NARULA, U. Handbook of communication models, perspectives, strategies. New Delhi : Atlantic Publishers & Dist, 2006. ISBN 978-8126905133.
PELSMACKER, P. D.,GEUENS, M., & BERGH, J. V. Marketing communications. A European perspective. Pearson Education, 2013. ISBN 978-0-273-77324-5.
TUTEN , T. L., & SOLOMON, M. R. Social media marketing. Los Angeles SAGE Publications, 2018. ISBN 978-1526423870