Informace o kvalifikační práci Kompletní průzkum a restaurování oboustranně malované olejomalby na plátně z kostela sv. Vavřince ve Vizovicích. Průzkum závěsných obrazů in-situ v kostele sv. Vavřince ve Vizovicích.
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Kompletní průzkum a restaurování oboustranně malované olejomalby na plátně z kostela sv. Vavřince ve Vizovicích.
Průzkum závěsných obrazů in-situ v kostele sv. Vavřince ve Vizovicích.
Hlavní téma v angličtině
The Complete Survey and Restoration of the Both Sides Painted Oilpainting from Church St. Vavřinec in Vizovice.
The Survey of Hanging Paintings in-situ in St. Vavřinec in Vizovice.
Název dle studenta
Kompletní průzkum a restaurování oboustranně malované olejomalby na plátně z kostela sv. Vavřince ve Vizovicích. Průzkum závěsných obrazů in-situ v kostele sv. Vavřince ve Vizovicích.
Název dle studenta v angličtině
Complete research and restoration of a double-sided oil painting on canvas from the church of St. Vavřinec in Vizovice. Survey of hanging paintings in-situ in the church of St. Vavřinec in Vizovice.
Předmětem praktické části diplomové práce je restaurování oboustranně malované olejomalby na plátně z kostela sv. Vavřince ve Vizovicích. Jedná se o dva portréty, kde na jedné straně je vyobrazen sv. Alois Gonzaga z konce 19. století, signovaný Bohumírem Lindauerem a na straně druhé sv. Jiří na koni z 18. století. Dílo bylo vybráno s ohledem na návaznost k teoretické části. Teoretická část diplomové práce se zabývá průzkumem závěsných obrazů in-situ z 19. století v tomtéž kostele. Součástí průzkumů je podrobná fotodokumentace a jednotlivé záměry malířských děl. Tato část zahrnuje také vznik technologické kopie vybraného portrétu z restaurovaného díla a to sv. Aloise Gonzagy.
Anotace v angličtině
The subject of the practical part of the diploma thesis is the restoration of double-sided oil painting on canvas from the church of St. Vavřinec in Vizovice. On one side of the painting is depicted a portrait of St. Alois Gonzaga, painted in the end of the 19th century signed by Gottfried Lindauer. On the other side is a portrait of St. George on horseback, painted in the 18th century. The work was chosedn with regard to the theoretical part. The theoretical part of the diploma thesis deals with the in-situ survey of hanging paintings in the same church. The survey includes detailed photo
documentation and intentions of the individual paintings. This part also includes the execution of a technological copy of a selected portrait from the restored work, the portrait of St. Alois Gonzaga.
Předmětem praktické části diplomové práce je restaurování oboustranně malované olejomalby na plátně z kostela sv. Vavřince ve Vizovicích. Jedná se o dva portréty, kde na jedné straně je vyobrazen sv. Alois Gonzaga z konce 19. století, signovaný Bohumírem Lindauerem a na straně druhé sv. Jiří na koni z 18. století. Dílo bylo vybráno s ohledem na návaznost k teoretické části. Teoretická část diplomové práce se zabývá průzkumem závěsných obrazů in-situ z 19. století v tomtéž kostele. Součástí průzkumů je podrobná fotodokumentace a jednotlivé záměry malířských děl. Tato část zahrnuje také vznik technologické kopie vybraného portrétu z restaurovaného díla a to sv. Aloise Gonzagy.
Anotace v angličtině
The subject of the practical part of the diploma thesis is the restoration of double-sided oil painting on canvas from the church of St. Vavřinec in Vizovice. On one side of the painting is depicted a portrait of St. Alois Gonzaga, painted in the end of the 19th century signed by Gottfried Lindauer. On the other side is a portrait of St. George on horseback, painted in the 18th century. The work was chosedn with regard to the theoretical part. The theoretical part of the diploma thesis deals with the in-situ survey of hanging paintings in the same church. The survey includes detailed photo
documentation and intentions of the individual paintings. This part also includes the execution of a technological copy of a selected portrait from the restored work, the portrait of St. Alois Gonzaga.
Praktická část
Kompletní průzkum a restaurování oboustranně malované olejomalby z kostela sv. Vavřince ve Vizovicích.
Zhotovení části technologické kopie výše uvedeného malířského díla.
Zaznamenání defektů barevných a podkladových vrstev identifikovaných na restaurovaném díle pro atlas poškození FR UPa.
Součástí diplomové magisterské práce bude vypracování zprávy podle závazných požadavků FR UPa v elektronické i tištěné podobě a restaurátorské dokumentace pro zadavatele v elektronické i tištěné podobě
Teoretická část
Průzkum závěsných obrazů in-situ v kostele sv. Vavřince ve Vizovicích.
Tématem práce bude neinvazivní průzkum rozsáhlého souboru závěsných obrazů v interiéru kostela. Průzkum bude probíhat in-situ. Součástí průzkumu budou i návrhy na restaurování jednotlivých děl.
Zásady pro vypracování
Praktická část
Kompletní průzkum a restaurování oboustranně malované olejomalby z kostela sv. Vavřince ve Vizovicích.
Zhotovení části technologické kopie výše uvedeného malířského díla.
Zaznamenání defektů barevných a podkladových vrstev identifikovaných na restaurovaném díle pro atlas poškození FR UPa.
Součástí diplomové magisterské práce bude vypracování zprávy podle závazných požadavků FR UPa v elektronické i tištěné podobě a restaurátorské dokumentace pro zadavatele v elektronické i tištěné podobě
Teoretická část
Průzkum závěsných obrazů in-situ v kostele sv. Vavřince ve Vizovicích.
Tématem práce bude neinvazivní průzkum rozsáhlého souboru závěsných obrazů v interiéru kostela. Průzkum bude probíhat in-situ. Součástí průzkumu budou i návrhy na restaurování jednotlivých děl.
Seznam doporučené literatury
SLÁNSKÝ, Bohuslav. Technika malby. Díl I., Malířský a konzervační materiál. Vyd. 2. Praha: Paseka, 2003. ISBN 80-7185-624-X.
SLÁNSKÝ, Bohuslav. Technika malby. Díl II., Průzkum a restaurování obrazů. Vyd. 2. Praha: Paseka, 2003. ISBN 80-7185-623-1.
ŠIMŮNKOVÁ, Eva a Tatjana BAYEROVÁ. Pigmenty. 3., upr. vyd. Praha: Společnost pro technologie ochrany památek - STOP, 2014. ISBN 978-80-86657-17-2.
ŠIMŮNKOVÁ, Eva a Jiří KARHAN. Pigmenty, barviva a metody jejich identifikace: [Určeno pro posl. fak. chem. technol.]. Praha: Vysoká škola chemicko-technologická, 1993. ISBN 80-7080-194-8.
ZELINGER, Jiří, Petr KOTLÍK a Eva ŠIMŮNKOVÁ. Chemie v práci konzervátora a restaurátora. Praha: Academia, 1982.
KUBIČKA, Roman a Jiří ZELINGER. Výkladový slovník: malířství, grafika, restaurátorství. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-9046-7.
NICOLAUS, Knut. The Restauration of Painting. Cologne: Könemann, 1999. ISBN 3-89508-922
KOLLER, Manfred, Hermann KÜHN, Heinz ROOSEN-RUNGE a Rolf E STRAUB. Reclams Handbuch der künstlerischen Techniken. Bd. 1, Farbmittel, Buchmalerei, Tafel- und Leinwandmalerei. 2. Aufl. Stuttgart: Philipp Reclam jun., 1988. ISBN 3-15-010322-3.
Seznam doporučené literatury
SLÁNSKÝ, Bohuslav. Technika malby. Díl I., Malířský a konzervační materiál. Vyd. 2. Praha: Paseka, 2003. ISBN 80-7185-624-X.
SLÁNSKÝ, Bohuslav. Technika malby. Díl II., Průzkum a restaurování obrazů. Vyd. 2. Praha: Paseka, 2003. ISBN 80-7185-623-1.
ŠIMŮNKOVÁ, Eva a Tatjana BAYEROVÁ. Pigmenty. 3., upr. vyd. Praha: Společnost pro technologie ochrany památek - STOP, 2014. ISBN 978-80-86657-17-2.
ŠIMŮNKOVÁ, Eva a Jiří KARHAN. Pigmenty, barviva a metody jejich identifikace: [Určeno pro posl. fak. chem. technol.]. Praha: Vysoká škola chemicko-technologická, 1993. ISBN 80-7080-194-8.
ZELINGER, Jiří, Petr KOTLÍK a Eva ŠIMŮNKOVÁ. Chemie v práci konzervátora a restaurátora. Praha: Academia, 1982.
KUBIČKA, Roman a Jiří ZELINGER. Výkladový slovník: malířství, grafika, restaurátorství. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-9046-7.
NICOLAUS, Knut. The Restauration of Painting. Cologne: Könemann, 1999. ISBN 3-89508-922
KOLLER, Manfred, Hermann KÜHN, Heinz ROOSEN-RUNGE a Rolf E STRAUB. Reclams Handbuch der künstlerischen Techniken. Bd. 1, Farbmittel, Buchmalerei, Tafel- und Leinwandmalerei. 2. Aufl. Stuttgart: Philipp Reclam jun., 1988. ISBN 3-15-010322-3.