Tato práce se ve své teoretické části zabývá především působením reklamy na populaci a to z hlediska cílů reklamy a následné reakce těch, kterým je reklama určena. Dále ukazuje jakou roli pro reklamu hrají masová média, především televize. V neposlední řadě nás seznamuje mimo sociologického pohledu na reklamu, také s psychologickým pojetím účinků reklamy. Je tedy zřejmé, že tato část práce působí jako informační podklad pro následnou empirickou část.
Podstatně větší pozornost je v práci věnována výzkumu, který je zaměřen na skupinu studentů Univerzity Pardubice. Jeho pomocí se tak dovídáme, jak právě oni televizi a televizní reklamu vnímají.
Anotace v angličtině
In its teoretical part this project is specialized on effects of advertising to population. It's taking from stand-point of drift advertising and reactions of people who were targeted by advertisement.Then it shows which role for advertisement mass media above all television play. In the next step we can get acquainted with sociological view on advertisement and with psychological conception of effects of advertising.It's evident, that this part of project is causing as infomation base for empirical part of project.
In my project is devoted much bigger attention to research, which is specialized on the group of student from University of Pardubice.
Thanks to this research we know student's sensation of television and television advertising.
Klíčová slova
Televizní reklama, masová média, propaganda, prostředky přesvědčování, účinky reklamy
Klíčová slova v angličtině
Television advertising, mass media, publicity campaign, resources of persuasion,
effects of advertising
Rozsah průvodní práce
40 s
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se ve své teoretické části zabývá především působením reklamy na populaci a to z hlediska cílů reklamy a následné reakce těch, kterým je reklama určena. Dále ukazuje jakou roli pro reklamu hrají masová média, především televize. V neposlední řadě nás seznamuje mimo sociologického pohledu na reklamu, také s psychologickým pojetím účinků reklamy. Je tedy zřejmé, že tato část práce působí jako informační podklad pro následnou empirickou část.
Podstatně větší pozornost je v práci věnována výzkumu, který je zaměřen na skupinu studentů Univerzity Pardubice. Jeho pomocí se tak dovídáme, jak právě oni televizi a televizní reklamu vnímají.
Anotace v angličtině
In its teoretical part this project is specialized on effects of advertising to population. It's taking from stand-point of drift advertising and reactions of people who were targeted by advertisement.Then it shows which role for advertisement mass media above all television play. In the next step we can get acquainted with sociological view on advertisement and with psychological conception of effects of advertising.It's evident, that this part of project is causing as infomation base for empirical part of project.
In my project is devoted much bigger attention to research, which is specialized on the group of student from University of Pardubice.
Thanks to this research we know student's sensation of television and television advertising.
Klíčová slova
Televizní reklama, masová média, propaganda, prostředky přesvědčování, účinky reklamy
Klíčová slova v angličtině
Television advertising, mass media, publicity campaign, resources of persuasion,
effects of advertising
Zásady pro vypracování
Práce převážně empirického charakteru bude vycházet z teoretického rozboru působení televizní reklamy na populaci, jednak z hlediska cílů jejích šiřitelů, jednak z hlediska reakcí jejích adresátů.
Empirická část práce se zaměří na problematiku vnímání televizní reklamy ve vybrané skupině vysokoškolských studentů v souladu s postupy obvyklými pro sociologický výzkum.
Zásady pro vypracování
Práce převážně empirického charakteru bude vycházet z teoretického rozboru působení televizní reklamy na populaci, jednak z hlediska cílů jejích šiřitelů, jednak z hlediska reakcí jejích adresátů.
Empirická část práce se zaměří na problematiku vnímání televizní reklamy ve vybrané skupině vysokoškolských studentů v souladu s postupy obvyklými pro sociologický výzkum.
Seznam doporučené literatury
Blažek, B. (1995). Tváří v tvář obrazovce. Praha: SLON
Burton, G., Jirák, J. (2001). Úvod do studia médií. Barrister&Principal
Jirák, J., Kopplová, B. (2003). Média a společnost. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace.
Kohout, J. (1999). Veřejné mínění, image a metody public relations. Praha: Management Press.
Komárková, R., Vysekalová, J. (2001). Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing.
Mergental, A. (2002). "Zobrazení přírody v televizní reklamě". Média a realita. Brno:MU.
McLuhan, M. (1991). Jak rozumět médiím. Praha: Odeon.
Možný, I. (2002). Česká společnost. Nejdůležitější fakta o kvalitě našeho života. Praha: Portál.
Muhlbacher, H. (1993). Selektivní propagace. Praha: Babtext.
Osvaldová, B. (2004). Česká média a feminismus. Praha: Libri/SLON.
Reifová, I. a kol. (2004). Slovník mediální komunikace. Praha: Portál.
Schellmann, B. a kol. (2004). Média. Základní pojmy - návrhy - výroba. Praha: Europa-Sobotáles cz.
Schultz, E. (1995). Moderní reklama - umění zaujmout. Praha: Grada Publishing.
Seznam doporučené literatury
Blažek, B. (1995). Tváří v tvář obrazovce. Praha: SLON
Burton, G., Jirák, J. (2001). Úvod do studia médií. Barrister&Principal
Jirák, J., Kopplová, B. (2003). Média a společnost. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace.
Kohout, J. (1999). Veřejné mínění, image a metody public relations. Praha: Management Press.
Komárková, R., Vysekalová, J. (2001). Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing.
Mergental, A. (2002). "Zobrazení přírody v televizní reklamě". Média a realita. Brno:MU.
McLuhan, M. (1991). Jak rozumět médiím. Praha: Odeon.
Možný, I. (2002). Česká společnost. Nejdůležitější fakta o kvalitě našeho života. Praha: Portál.
Muhlbacher, H. (1993). Selektivní propagace. Praha: Babtext.
Osvaldová, B. (2004). Česká média a feminismus. Praha: Libri/SLON.
Reifová, I. a kol. (2004). Slovník mediální komunikace. Praha: Portál.
Schellmann, B. a kol. (2004). Média. Základní pojmy - návrhy - výroba. Praha: Europa-Sobotáles cz.
Schultz, E. (1995). Moderní reklama - umění zaujmout. Praha: Grada Publishing.