Diplomová práce se zabývá problematikou výkonnostních metrik na internetu pro internetové obchody. Stěžejním bodem je rozpoznání a komparace měřítek vybraného podniku a jeho další aplikace na rámec STDC, který se prolíná celou prací a dává jí strukturu, o kterou se téma opírá. STDC je teorie, která rozlišuje zákazníky na základě jejich momentálního záměru ke koupi zboží, nikoli na základě sociodemografických znaků, jak bylo doposud zvykem. Pro dané stádium také doporučuje jiný způsob marketingové komunikace přes různé platformy a následně i odlišná měřítka vhodná pro právě daný segment.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of performance metrics on the Internet for online stores. The key point is the recognition and comparison of the scales of the selected company and its further application to the STDC framework, which permeates the entire work and gives it the structure on which the topic is based. STDC is a theory that distinguishes customers on the basis of their current intention to purchase goods, not on the basis of socio-demographic features, as has been the custom until now. For a given stage, it also recommends a different way of marketing communication across different platforms and, consequently, different scales suitable for the given segment.
Performance metrics, STDC framework, marketing tools, optimization, measurement, web analytics
Rozsah průvodní práce
89
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou výkonnostních metrik na internetu pro internetové obchody. Stěžejním bodem je rozpoznání a komparace měřítek vybraného podniku a jeho další aplikace na rámec STDC, který se prolíná celou prací a dává jí strukturu, o kterou se téma opírá. STDC je teorie, která rozlišuje zákazníky na základě jejich momentálního záměru ke koupi zboží, nikoli na základě sociodemografických znaků, jak bylo doposud zvykem. Pro dané stádium také doporučuje jiný způsob marketingové komunikace přes různé platformy a následně i odlišná měřítka vhodná pro právě daný segment.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of performance metrics on the Internet for online stores. The key point is the recognition and comparison of the scales of the selected company and its further application to the STDC framework, which permeates the entire work and gives it the structure on which the topic is based. STDC is a theory that distinguishes customers on the basis of their current intention to purchase goods, not on the basis of socio-demographic features, as has been the custom until now. For a given stage, it also recommends a different way of marketing communication across different platforms and, consequently, different scales suitable for the given segment.
Performance metrics, STDC framework, marketing tools, optimization, measurement, web analytics
Zásady pro vypracování
Cílem práce je identifikovat různé klíčové metriky výkonnosti (KPI) pro e-commerce projekty, analyzovat dostupnost vhodných dat v různých částech informačního systému společnosti a prakticky demonstrovat užitečnost KPI na příkladu manažerských rozhodování ve vybrané společnosti.
Osnova:
- Identifikace klíčových metrik v podnicích a internetových obchodech
- Výběr a základní charakteristika metrik vhodných k hodnocení efektivnosti vybrané společnosti
- Aplikace zvolených metrik na e-shopy zvolené společnosti, jejich porovnání a vyhodnocení
Zásady pro vypracování
Cílem práce je identifikovat různé klíčové metriky výkonnosti (KPI) pro e-commerce projekty, analyzovat dostupnost vhodných dat v různých částech informačního systému společnosti a prakticky demonstrovat užitečnost KPI na příkladu manažerských rozhodování ve vybrané společnosti.
Osnova:
- Identifikace klíčových metrik v podnicích a internetových obchodech
- Výběr a základní charakteristika metrik vhodných k hodnocení efektivnosti vybrané společnosti
- Aplikace zvolených metrik na e-shopy zvolené společnosti, jejich porovnání a vyhodnocení
Seznam doporučené literatury
BRUNEC, Jan. Google analytics. Praha: Grada Publishing, 2017. Průvodce. ISBN 978-80-271-0338-6.
KAPLAN, Robert S. a David P. NORTON. Balanced scorecard: strategický systém měření výkonnosti podniku. 5. vyd. Přeložil Marek ŠUSTA. Praha: Management Press, 2007. Knihovna světového managementu. ISBN 978-80-7261-177-5.
PARMENTER, David. Key Performance Indicators: Developing, Implementing, and Using Winning KPIs. 3. New Jersey: John Wiley, 2015. ISBN 978-1-119-01983-1.
SUCHÁNEK, Petr. E-commerce: elektronické podnikání a koncepce elektronického obchodování. Praha: Ekopress, 2012. ISBN 978-80-86929-84-2.
ŠULÁK, Milan a Emil VACÍK. Měření výkonnosti firem. Plzeň: Západočeská univerzita, 2004. ISBN 80-7043-258-6.
Seznam doporučené literatury
BRUNEC, Jan. Google analytics. Praha: Grada Publishing, 2017. Průvodce. ISBN 978-80-271-0338-6.
KAPLAN, Robert S. a David P. NORTON. Balanced scorecard: strategický systém měření výkonnosti podniku. 5. vyd. Přeložil Marek ŠUSTA. Praha: Management Press, 2007. Knihovna světového managementu. ISBN 978-80-7261-177-5.
PARMENTER, David. Key Performance Indicators: Developing, Implementing, and Using Winning KPIs. 3. New Jersey: John Wiley, 2015. ISBN 978-1-119-01983-1.
SUCHÁNEK, Petr. E-commerce: elektronické podnikání a koncepce elektronického obchodování. Praha: Ekopress, 2012. ISBN 978-80-86929-84-2.
ŠULÁK, Milan a Emil VACÍK. Měření výkonnosti firem. Plzeň: Západočeská univerzita, 2004. ISBN 80-7043-258-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla téma své DP ''Klíčové metriky výkonnosti pro internetové obchody''.
Otázky oponenta DP:
1. Neuvažovala jste, že byste do své analýzy zavedla i jiné platformy než Google? Především mi jde o ty české (Seznam, Zboží, Heuréka).
2. Pokračujete ve spolupráci s danou firmou? Víte, jakým způsobem se vyvíjí jejich situace v oblasti online marketingu? Používají vámi uvedené nástroje a jaké mají výsledky?
Otázky a náměty z rozpravy:
Je možné v online prostředí charakterizovat předvídatelnost zákazníků?