Bakalářská práce se zabývá životní spokojeností jedinců rané a střední dospělosti (od 20 do 25 až 30 let) a střední dospělosti (od 30 až do 45 let.) Teoretická část se věnuje pozitivním i negativním vlivům, které mohou náš život ovlivnit, a charakteristice obou stadií dospělosti.
Praktická část je založena na kvalitativním a kvantitativním výzkumu. Výzkumné šetření bude probíhat prostřednictvím dotazníkového šetření mezi jedinci rané dospělosti ve věkové skupině dvacet až třicet let a jedinci střední dospělosti ve věku třicet až čtyřicet pět let.
S vybranými respondenty budou za účelem prohloubení, vysvětlení a doplnění informací k tématu vedeny čtyři polostrukturované rozhovory.
V závěru budou výsledky porovnány. Cílem je zjistit, jak jsou obě skupiny ve svém životě spokojeny, nebo nespokojeny.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is dedicated the life satisfaction of individuals belonging to early (twenty to thirty years) and middle adulthood (thirty to forty-five years) The theoretical part deals with the positive and negative influences that can affect our lives and the characteristics of adulthood in both stages.
The practical part is based on both qualitative and quantitative research. The research survey will be conducted through a questionnaire survey among the individuals of early adulthood in the age group of twenty to thirty years and the individuals of middle adulthood in the age of thirty to forty-five years.
In addition, four semi-structured interviews with selected answers will be performed in order to deepen, explain and complete the information on the topic.
In the end, the results will be analysed and compared. The main aim is to discover how satisfied both groups are their lives are or are not.
Klíčová slova
Životní spokojenost, osobní pohoda, kvalita života, raná dospělost, střední dospělost
Klíčová slova v angličtině
Life satisfaction, personal wellbeing quality of life, early adulthood, middle adulthood.
Rozsah průvodní práce
LXVII
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá životní spokojeností jedinců rané a střední dospělosti (od 20 do 25 až 30 let) a střední dospělosti (od 30 až do 45 let.) Teoretická část se věnuje pozitivním i negativním vlivům, které mohou náš život ovlivnit, a charakteristice obou stadií dospělosti.
Praktická část je založena na kvalitativním a kvantitativním výzkumu. Výzkumné šetření bude probíhat prostřednictvím dotazníkového šetření mezi jedinci rané dospělosti ve věkové skupině dvacet až třicet let a jedinci střední dospělosti ve věku třicet až čtyřicet pět let.
S vybranými respondenty budou za účelem prohloubení, vysvětlení a doplnění informací k tématu vedeny čtyři polostrukturované rozhovory.
V závěru budou výsledky porovnány. Cílem je zjistit, jak jsou obě skupiny ve svém životě spokojeny, nebo nespokojeny.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is dedicated the life satisfaction of individuals belonging to early (twenty to thirty years) and middle adulthood (thirty to forty-five years) The theoretical part deals with the positive and negative influences that can affect our lives and the characteristics of adulthood in both stages.
The practical part is based on both qualitative and quantitative research. The research survey will be conducted through a questionnaire survey among the individuals of early adulthood in the age group of twenty to thirty years and the individuals of middle adulthood in the age of thirty to forty-five years.
In addition, four semi-structured interviews with selected answers will be performed in order to deepen, explain and complete the information on the topic.
In the end, the results will be analysed and compared. The main aim is to discover how satisfied both groups are their lives are or are not.
Klíčová slova
Životní spokojenost, osobní pohoda, kvalita života, raná dospělost, střední dospělost
Klíčová slova v angličtině
Life satisfaction, personal wellbeing quality of life, early adulthood, middle adulthood.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá životní spokojeností či nespokojeností jedinců v rané (od 20 do 25 až 30 let) a střední dospělosti (od 30 až do 45 let.)
Teoretická část se věnuje pozitivním i negativním vlivům, které mohou náš život ovlivnit a charakteristice dospělosti obou stádií.
Praktická část je založena na kvalitativním a kvantitativním výzkumu. Výzkumné šetření bude probíhat prostřednictvím dotazníkového šetření mezi jedinci rané dospělosti ve věkové skupině dvacet až třicet let a jedinci střední dospělosti ve věku třicet až čtyřicet pět let. S vybranými respondenty budou za účelem prohloubení, vysvětlení a doplnění informací k tématu vedeny čtyři polostrukturované rozhovory.
V závěru budou výsledky porovnávány. Cílem je zjistit, jak jsou obě skupiny spokojeny ve svém životě nebo naopak.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá životní spokojeností či nespokojeností jedinců v rané (od 20 do 25 až 30 let) a střední dospělosti (od 30 až do 45 let.)
Teoretická část se věnuje pozitivním i negativním vlivům, které mohou náš život ovlivnit a charakteristice dospělosti obou stádií.
Praktická část je založena na kvalitativním a kvantitativním výzkumu. Výzkumné šetření bude probíhat prostřednictvím dotazníkového šetření mezi jedinci rané dospělosti ve věkové skupině dvacet až třicet let a jedinci střední dospělosti ve věku třicet až čtyřicet pět let. S vybranými respondenty budou za účelem prohloubení, vysvětlení a doplnění informací k tématu vedeny čtyři polostrukturované rozhovory.
V závěru budou výsledky porovnávány. Cílem je zjistit, jak jsou obě skupiny spokojeny ve svém životě nebo naopak.
Seznam doporučené literatury
FERJENČÍK, Ján. Úvod do metodologie psychologického výzkumu: jak zkoumat lidskou duši. Vyd. 2. Přeložil Petr BAKALÁŘ. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-815-9.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie pocitů štěstí: současný stav poznání. Praha: Grada, 2013. Psyché. ISBN 978-80-247-4436-0.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 3. vyd., přepr. a dopl. Praha: Grada, 1998. Psyché. ISBN 80-7169-195-X.
POLÁČKOVÁ ŠOLCOVÁ, Iva. Emoce: regulace a vývoj v průběhu života: funkce a zákonitosti emocí, sociální a kulturní souvislosti, měření emocí. Praha: Grada, 2018. Psyché. ISBN 978-80-247-5128-3.
SLEZÁČKOVÁ, Alena. Průvodce pozitivní psychologií: nové přístupy, aktuální poznatky, praktické aplikace. Praha: Grada, 2012. Psyché. ISBN 978-80-247-3507-8.
ULRICHOVÁ, Monika. Člověk, stres a osobnostní předpoklady: souvislost osobnostních rysů a odolnosti vůči stresu. Ústí nad Orlicí: Oftis ve spolupráci s Pedagogickou fakultou Univerzity Hradec Králové, 2012. ISBN 978-80-7405-186-9.
Seznam doporučené literatury
FERJENČÍK, Ján. Úvod do metodologie psychologického výzkumu: jak zkoumat lidskou duši. Vyd. 2. Přeložil Petr BAKALÁŘ. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-815-9.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie pocitů štěstí: současný stav poznání. Praha: Grada, 2013. Psyché. ISBN 978-80-247-4436-0.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 3. vyd., přepr. a dopl. Praha: Grada, 1998. Psyché. ISBN 80-7169-195-X.
POLÁČKOVÁ ŠOLCOVÁ, Iva. Emoce: regulace a vývoj v průběhu života: funkce a zákonitosti emocí, sociální a kulturní souvislosti, měření emocí. Praha: Grada, 2018. Psyché. ISBN 978-80-247-5128-3.
SLEZÁČKOVÁ, Alena. Průvodce pozitivní psychologií: nové přístupy, aktuální poznatky, praktické aplikace. Praha: Grada, 2012. Psyché. ISBN 978-80-247-3507-8.
ULRICHOVÁ, Monika. Člověk, stres a osobnostní předpoklady: souvislost osobnostních rysů a odolnosti vůči stresu. Ústí nad Orlicí: Oftis ve spolupráci s Pedagogickou fakultou Univerzity Hradec Králové, 2012. ISBN 978-80-7405-186-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila obsah práce, cíle, metodologii a výsledky. Reagovala na otázky kladené v pousdcích a od jedlnotlivých členů komise.