Informace o kvalifikační práci Komparace životního stylu studentů Univerzity Pardubice - Fakulta zdravotnických studií a Fakulta elektrotechniky a informatiky
Bakalářská práce se zabývá komparací životního stylu studentů Univerzity Pardubice, konkrétně Fakulty zdravotnických studií a Fakulty elektrotechniky a informatiky. Teoretická část definuje pojmy vztahující se ke zdravému životnímu stylu z pohledu vývojové psychologie u jedinců ve věkovém rozmezí 18-26 let. V praktické části je kvantitativním výzkumem s využitím dotazníku předloženo, jak studenti přistupují ke zdravému životnímu stylu. Cílem práce je zjistit, jaký postoj ke zdravému životnímu stylu zaujímají studenti Fakulty zdravotnických studií a studenti Fakulty elektrotechniky a informatiky.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the comparative lifestyle of students of the University of Pardubice, namely the Faculty of Health Studies and the Faculty of Electrical Engineering and Informatics. The theoretical section defines terms related to healthy lifestyles from the perspective of developmental psychology in individuals aged 18-26 years. In the practical part, quantitative research using a questionnaire presents how students approach healthy lifestyles. The aim of the work is to find out how students of the Faculty of Health Studies and students of the Faculty of Electrical Engineering and Informatics take a healthy lifestyle.
Klíčová slova
životní styl, zdravý životní styl, rizikové faktory, postoje, studenti
Klíčová slova v angličtině
lifestyle, healthy lifestyle, risk factors, posture, university students
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá komparací životního stylu studentů Univerzity Pardubice, konkrétně Fakulty zdravotnických studií a Fakulty elektrotechniky a informatiky. Teoretická část definuje pojmy vztahující se ke zdravému životnímu stylu z pohledu vývojové psychologie u jedinců ve věkovém rozmezí 18-26 let. V praktické části je kvantitativním výzkumem s využitím dotazníku předloženo, jak studenti přistupují ke zdravému životnímu stylu. Cílem práce je zjistit, jaký postoj ke zdravému životnímu stylu zaujímají studenti Fakulty zdravotnických studií a studenti Fakulty elektrotechniky a informatiky.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the comparative lifestyle of students of the University of Pardubice, namely the Faculty of Health Studies and the Faculty of Electrical Engineering and Informatics. The theoretical section defines terms related to healthy lifestyles from the perspective of developmental psychology in individuals aged 18-26 years. In the practical part, quantitative research using a questionnaire presents how students approach healthy lifestyles. The aim of the work is to find out how students of the Faculty of Health Studies and students of the Faculty of Electrical Engineering and Informatics take a healthy lifestyle.
Klíčová slova
životní styl, zdravý životní styl, rizikové faktory, postoje, studenti
Klíčová slova v angličtině
lifestyle, healthy lifestyle, risk factors, posture, university students
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat komparací životního stylu studentů Univerzity Pardubice, konkrétně Fakulty zdravotnických studií a Fakulty elektrotechniky a informatiky. Teoretická část bude definovat pojmy vztahující se ke zdravému životnímu stylu (stravování a pitný režim, duševní hygiena, pohyb, spánek, rizikové faktory) z pohledu vývojové psychologie u jedinců ve věkovém rozmezí 18-26 let. V praktické části budu kvantitativním výzkumem s využitím dotazníku zjišťovat, jak přistupují studenti ke zdravému životnímu stylu. Cílem práce bude zjistit, jaký postoj ke zdravému životnímu stylu zaujímají studenti Fakulty zdravotnických studií a Fakulty elektrotechniky a informatiky, v závěru uvedu rozdíly mezi studenty a zjištěné výsledky porovnám.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat komparací životního stylu studentů Univerzity Pardubice, konkrétně Fakulty zdravotnických studií a Fakulty elektrotechniky a informatiky. Teoretická část bude definovat pojmy vztahující se ke zdravému životnímu stylu (stravování a pitný režim, duševní hygiena, pohyb, spánek, rizikové faktory) z pohledu vývojové psychologie u jedinců ve věkovém rozmezí 18-26 let. V praktické části budu kvantitativním výzkumem s využitím dotazníku zjišťovat, jak přistupují studenti ke zdravému životnímu stylu. Cílem práce bude zjistit, jaký postoj ke zdravému životnímu stylu zaujímají studenti Fakulty zdravotnických studií a Fakulty elektrotechniky a informatiky, v závěru uvedu rozdíly mezi studenty a zjištěné výsledky porovnám.
Seznam doporučené literatury
ČELEDOVÁ, Libuše a Rostislav ČEVELA. Výchova ke zdraví: vybrané kapitoly. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3213-8. CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4. KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie zdraví. Jaro Křivohlavý. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. 279 s. ISBN 8071785512. MÍČEK, Libor. Duševní hygiena. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1984. VÝROST, Jozef a Ivan SLAMĚNÍK. Sociální psychologie. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2008. Psyché. ISBN 978-80-247-1428-8.
Seznam doporučené literatury
ČELEDOVÁ, Libuše a Rostislav ČEVELA. Výchova ke zdraví: vybrané kapitoly. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3213-8. CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4. KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie zdraví. Jaro Křivohlavý. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. 279 s. ISBN 8071785512. MÍČEK, Libor. Duševní hygiena. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1984. VÝROST, Jozef a Ivan SLAMĚNÍK. Sociální psychologie. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2008. Psyché. ISBN 978-80-247-1428-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přistoupila k obajobě řádně připravena. prokázala orientaci v daném tématu. Byly položeny otázky, na ktkeré studentka erudovaně odpověděla. V průběhu obhajoby dokázala diskutovat a obhájit si své výsledky a své názory.