Bakalářská práce se bude zabývat krizí autority na druhém stupni základních škol. Práce bude rozdělena do dvou částí. Teoretická část bude zaměřena na vymezení pojmů a bližší seznámení s problematikou autority učitele u žáků základních škol (vymezení pojmu autorita, pojmy s autoritou související a druhy autority). Dále také bude popsána autorita a její souvislost s výchovou a vzděláváním. Jaké faktory mohou ovlivňovat krizi autority na základních školách, jak ji můžeme řešit a jak jí do budoucna předcházet. V empirické části bude využito kvantitativní metodologie s dotazníkovým šetřením. Cílem práce bude popsat subjektivní názory učitelů na druhém stupni základních škol na krizi autority a jejich osobní zkušenosti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis will deal with the crisis of authority at the second stage of primary schools. The work will be divided into two parts. The theoretical part will focus on the definition of terms and a closer acquaintance with the issue of teacher authority in primary school students (definition of the term authority, terms related to authority and types of authority). Furthermore, the authority and its connection with education will be described. What factors can affect the crisis of authority in primary schools, how can we address it and how to prevent it in the future. In the empirical part, a quantitative methodology with a questionnaire survey will be used. The aim of the work will be to describe the subjective opinions of teachers at the secondary level of primary schools on current problems of their authority and possible solutions.
Klíčová slova
autorita, krize autority, učitel, žák, kázeň
Klíčová slova v angličtině
authority, crisis of authority, teacher, pupil, discipline
Rozsah průvodní práce
63 s. (96 174 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se bude zabývat krizí autority na druhém stupni základních škol. Práce bude rozdělena do dvou částí. Teoretická část bude zaměřena na vymezení pojmů a bližší seznámení s problematikou autority učitele u žáků základních škol (vymezení pojmu autorita, pojmy s autoritou související a druhy autority). Dále také bude popsána autorita a její souvislost s výchovou a vzděláváním. Jaké faktory mohou ovlivňovat krizi autority na základních školách, jak ji můžeme řešit a jak jí do budoucna předcházet. V empirické části bude využito kvantitativní metodologie s dotazníkovým šetřením. Cílem práce bude popsat subjektivní názory učitelů na druhém stupni základních škol na krizi autority a jejich osobní zkušenosti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis will deal with the crisis of authority at the second stage of primary schools. The work will be divided into two parts. The theoretical part will focus on the definition of terms and a closer acquaintance with the issue of teacher authority in primary school students (definition of the term authority, terms related to authority and types of authority). Furthermore, the authority and its connection with education will be described. What factors can affect the crisis of authority in primary schools, how can we address it and how to prevent it in the future. In the empirical part, a quantitative methodology with a questionnaire survey will be used. The aim of the work will be to describe the subjective opinions of teachers at the secondary level of primary schools on current problems of their authority and possible solutions.
Klíčová slova
autorita, krize autority, učitel, žák, kázeň
Klíčová slova v angličtině
authority, crisis of authority, teacher, pupil, discipline
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat krizí autority na druhém stupni základních škol. Práce bude rozdělena do dvou částí. Teoretická část bude zaměřena na vymezení pojmů a bližší seznámení s problematikou autority učitele u žáků základních škol (vymezení pojmu autorita, pojmy s autoritou související a druhy autority). Dále také bude popsána autorita a její souvislost s výchovou a vzděláváním. Jaké faktory mohou ovlivňovat krizi autority na základních školách, jak ji můžeme řešit a jak ji do budoucna předcházet. V empirické části bude využito kvantitativní metodologie s dotazníkovým šetřením. Cílem práce bude popsat subjektivní názory učitelů na druhém stupni základních škol na krizi autority a jejich osobní zkušenosti.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat krizí autority na druhém stupni základních škol. Práce bude rozdělena do dvou částí. Teoretická část bude zaměřena na vymezení pojmů a bližší seznámení s problematikou autority učitele u žáků základních škol (vymezení pojmu autorita, pojmy s autoritou související a druhy autority). Dále také bude popsána autorita a její souvislost s výchovou a vzděláváním. Jaké faktory mohou ovlivňovat krizi autority na základních školách, jak ji můžeme řešit a jak ji do budoucna předcházet. V empirické části bude využito kvantitativní metodologie s dotazníkovým šetřením. Cílem práce bude popsat subjektivní názory učitelů na druhém stupni základních škol na krizi autority a jejich osobní zkušenosti.
Seznam doporučené literatury
ARENDTOVÁ, H. Krize kultury. Praha: Mladá fronta, 1994, ISBN 80-204-0424-4 FROMM, E. Mít, nebo být?. Praha: Aurora, 2001. ISBN 80-7299-036-5.
NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0738-1
VALIŠOVÁ, Alena. Autorita ve výchově: vzestup, pád, nebo pomalý návrat. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-857-3.
VALIŠOVÁ, Alena. Jak získat, udržet a neztrácet autoritu. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2282-5.
Seznam doporučené literatury
ARENDTOVÁ, H. Krize kultury. Praha: Mladá fronta, 1994, ISBN 80-204-0424-4 FROMM, E. Mít, nebo být?. Praha: Aurora, 2001. ISBN 80-7299-036-5.
NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0738-1
VALIŠOVÁ, Alena. Autorita ve výchově: vzestup, pád, nebo pomalý návrat. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-857-3.
VALIŠOVÁ, Alena. Jak získat, udržet a neztrácet autoritu. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2282-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přistoupila k obhajobě bakalářské práce řádně připravena. Představila téma práce včetně výzkumného cíle. Prokázala orientaci v dané problematice. Zodpověděla dotazy položené v posudcích i od členů komise.