Předkládaná práce se zabývá problematikou účinnosti spolupráce OSPOD na úrovni obce s rodinou a školou.
Práce bude klasicky členěna na teoretickou a praktickou - výzkumnou část. V teoretické části práce bude pozornost soustředěna na nejčastěji se vyskytující faktory, které ohrožují děti při jejich optimální socializaci ve školním věku. Popíšeme charakteristiku činnosti oddělení sociálně právní ochrany dětí na úrovni obce včetně legislativních norem, vymezíme možnosti spolupráce s rodinou a školou. Hlavním cílem práce bude identifikovat účinnost spolupráce oddělení sociálně právní ochrany dětí na úrovni obce s rodinou a školou. Cíl bude zjištěn na základě
praktické části prostřednictvím kvalitativní metodologie s využitím dotazníků.
Anotace v angličtině
The diploma theses will examine effectiveness of cooperation between the Department of Children´s service - school- and family. The work will be clasically divided into theoretical and practical research part. In the teoretical part of the work, attention will be focused on the most common factors that threaten children in their optimal socialization in their school age. We will describe the characteristics of the activities of the Childrenś service department, including legislative standarts. We will define the possibilities of cooperation with the vamily and the school. The main goal of this work will be identify the effectivness of cooperation between The Children´s services- school and family. The target will be determined on the basis of practical part through a qualitative methodology using questionnaires.
Klíčová slova
OSPOD, ochranná výchova, spolupráce, klíčové kompetence, kooperace, ohrožené dítě
Klíčová slova v angličtině
The Autrhority for Social-Legal protection of Child, protective education, cooperation, key competencies,cooperation, child at risk
Rozsah průvodní práce
65
Jazyk
CZ
Anotace
Předkládaná práce se zabývá problematikou účinnosti spolupráce OSPOD na úrovni obce s rodinou a školou.
Práce bude klasicky členěna na teoretickou a praktickou - výzkumnou část. V teoretické části práce bude pozornost soustředěna na nejčastěji se vyskytující faktory, které ohrožují děti při jejich optimální socializaci ve školním věku. Popíšeme charakteristiku činnosti oddělení sociálně právní ochrany dětí na úrovni obce včetně legislativních norem, vymezíme možnosti spolupráce s rodinou a školou. Hlavním cílem práce bude identifikovat účinnost spolupráce oddělení sociálně právní ochrany dětí na úrovni obce s rodinou a školou. Cíl bude zjištěn na základě
praktické části prostřednictvím kvalitativní metodologie s využitím dotazníků.
Anotace v angličtině
The diploma theses will examine effectiveness of cooperation between the Department of Children´s service - school- and family. The work will be clasically divided into theoretical and practical research part. In the teoretical part of the work, attention will be focused on the most common factors that threaten children in their optimal socialization in their school age. We will describe the characteristics of the activities of the Childrenś service department, including legislative standarts. We will define the possibilities of cooperation with the vamily and the school. The main goal of this work will be identify the effectivness of cooperation between The Children´s services- school and family. The target will be determined on the basis of practical part through a qualitative methodology using questionnaires.
Klíčová slova
OSPOD, ochranná výchova, spolupráce, klíčové kompetence, kooperace, ohrožené dítě
Klíčová slova v angličtině
The Autrhority for Social-Legal protection of Child, protective education, cooperation, key competencies,cooperation, child at risk
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude zkoumat velmi aktuální téma, a to účinnost spolupráce oddělení sociálně právní ochrany dětí na úrovni obce s rodinou a školou.
Práce bude klasicky členěna na teoretickou a praktickou - výzkumnou část. V teoretické části práce bude pozornost soustředěna na nejčastěji se vyskytující faktory, které ohrožují děti při jejich optimální socializaci ve školním věku. Popíšeme charakteristiku činnosti oddělení sociálně právní ochrany dětí na úrovni obce včetně legislativních norem, vymezíme možnosti spolupráce s rodinou a školou.
Hlavním cílem práce bude identifikovat účinnost spolupráce oddělení sociálně právní ochrany dětí na úrovni obce s rodinou a školou. Cíl bude zjištěn na základě praktické části prostřednictvím kvalitativní metodologie s využitím techniky analýzy dokumentů, na základě polostrukturovaných rozhovorů s pracovníky OSPOD, učiteli a rodiči dětí. Výzkumná část bude doplněna kazuistikami dotazovaných klientských rodin.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude zkoumat velmi aktuální téma, a to účinnost spolupráce oddělení sociálně právní ochrany dětí na úrovni obce s rodinou a školou.
Práce bude klasicky členěna na teoretickou a praktickou - výzkumnou část. V teoretické části práce bude pozornost soustředěna na nejčastěji se vyskytující faktory, které ohrožují děti při jejich optimální socializaci ve školním věku. Popíšeme charakteristiku činnosti oddělení sociálně právní ochrany dětí na úrovni obce včetně legislativních norem, vymezíme možnosti spolupráce s rodinou a školou.
Hlavním cílem práce bude identifikovat účinnost spolupráce oddělení sociálně právní ochrany dětí na úrovni obce s rodinou a školou. Cíl bude zjištěn na základě praktické části prostřednictvím kvalitativní metodologie s využitím techniky analýzy dokumentů, na základě polostrukturovaných rozhovorů s pracovníky OSPOD, učiteli a rodiči dětí. Výzkumná část bude doplněna kazuistikami dotazovaných klientských rodin.
Seznam doporučené literatury
STANKOWSKI, A. Etopedie ? úvod do resocializační pedagogiky. . Ostrava: OU, 2003.
MATOUŠEK, O., KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence. Praha: Portál, 2003.
VAŠŤATKOVÁ, J. Moderní trendy ve speciální pedagogice s přesahem do sociální správy. Olomouc:Hanex, 2008.
MORAVCOVÁ, I., PRŮKA, M. Aktuální problémy resocializační pedagogiky. Univerzita Pardubice, Praha: 2010.
SZALAVITZ, Maia a Bruce Duncan PERRY. Born for love: why empathy is essential - and endangered. New York, NY: William Morrow & Company, An Imprint of HarperCollins Publishers, 2010
Gilbert, N., Parton, N., & Skivenes, M. (Eds.). International policy exchange series. Child protection systems: International trends and orientations. Oxford University Press, 2011
Seznam doporučené literatury
STANKOWSKI, A. Etopedie ? úvod do resocializační pedagogiky. . Ostrava: OU, 2003.
MATOUŠEK, O., KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence. Praha: Portál, 2003.
VAŠŤATKOVÁ, J. Moderní trendy ve speciální pedagogice s přesahem do sociální správy. Olomouc:Hanex, 2008.
MORAVCOVÁ, I., PRŮKA, M. Aktuální problémy resocializační pedagogiky. Univerzita Pardubice, Praha: 2010.
SZALAVITZ, Maia a Bruce Duncan PERRY. Born for love: why empathy is essential - and endangered. New York, NY: William Morrow & Company, An Imprint of HarperCollins Publishers, 2010
Gilbert, N., Parton, N., & Skivenes, M. (Eds.). International policy exchange series. Child protection systems: International trends and orientations. Oxford University Press, 2011
Přílohy volně vložené
Dotazník pro peagogické pracovníky, dotazník pro pracovníky OSPOD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou závěrečnou práci, její cíle, metodologii a závěry. Reagovala na otázky členů komise a dotazy z posudků.