Cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem vybraná učebnice anglického jazyka podporuje rozvoj poslechových dovedností u žáků prvního stupně ZŠ. Teoretická část se zabývá poslechem jako řečovou dovedností ve vztahu ke komunikačním jazykovým kompetencím, dále popíše didaktické prostředky, které lze pro rozvoj této dovednosti ve výuce anglického jazyka používat a zaměří se na učebnice a jejich hodnocení. V praktické části je proveden výzkum, jehož cílem je zhodnotit jakým způsobem učebnice a její aktivity rozvijí poslech s porozuměním. Výzkum je proveden na základě kritérií stanovených v teoretické části.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor's thesis is to find out how a selected English textbook supports the development of listening skills in primary school learners. The theoretical part deals with listening as a language skill in relation to communication language competences, further describes the didactic aids that can be used to develop these skills in English language teaching and focus on textbooks and their evaluation. In the practical part, research is carried out, the aim of which is to evaluate how the textbook and its activities develop listening comprehension. The research is carried out on the basis of the criteria set out in the theoretical part.
Klíčová slova
poslech s porozuměním, učebnice, hodnocení učebnice, komunikační kompetence, poslechové aktivity
Klíčová slova v angličtině
listening comprehension, textbook, evaluation of textbook, communicative competences, listnening activities
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
AN
Anotace
Cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem vybraná učebnice anglického jazyka podporuje rozvoj poslechových dovedností u žáků prvního stupně ZŠ. Teoretická část se zabývá poslechem jako řečovou dovedností ve vztahu ke komunikačním jazykovým kompetencím, dále popíše didaktické prostředky, které lze pro rozvoj této dovednosti ve výuce anglického jazyka používat a zaměří se na učebnice a jejich hodnocení. V praktické části je proveden výzkum, jehož cílem je zhodnotit jakým způsobem učebnice a její aktivity rozvijí poslech s porozuměním. Výzkum je proveden na základě kritérií stanovených v teoretické části.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor's thesis is to find out how a selected English textbook supports the development of listening skills in primary school learners. The theoretical part deals with listening as a language skill in relation to communication language competences, further describes the didactic aids that can be used to develop these skills in English language teaching and focus on textbooks and their evaluation. In the practical part, research is carried out, the aim of which is to evaluate how the textbook and its activities develop listening comprehension. The research is carried out on the basis of the criteria set out in the theoretical part.
Klíčová slova
poslech s porozuměním, učebnice, hodnocení učebnice, komunikační kompetence, poslechové aktivity
Klíčová slova v angličtině
listening comprehension, textbook, evaluation of textbook, communicative competences, listnening activities
Zásady pro vypracování
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem vybraná učebnice anglického jazyka podporuje rozvoj poslechových dovedností u žáků prvního stupně ZŠ. V teoretické části práce bakalant bude definovat poslech jako řečovou dovednost ve vztahu ke komunikačním jazykovým kompetencím, popíše didaktické prostředky, které lze pro rozvoj této dovednosti ve výuce anglického jazyka používat a zaměří se na učebnice a jejich hodnocení. V praktické části práce pak bude hodnotit vybranou učebnici na základě kritérií definovaných v teoretické části.
Zásady pro vypracování
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem vybraná učebnice anglického jazyka podporuje rozvoj poslechových dovedností u žáků prvního stupně ZŠ. V teoretické části práce bakalant bude definovat poslech jako řečovou dovednost ve vztahu ke komunikačním jazykovým kompetencím, popíše didaktické prostředky, které lze pro rozvoj této dovednosti ve výuce anglického jazyka používat a zaměří se na učebnice a jejich hodnocení. V praktické části práce pak bude hodnotit vybranou učebnici na základě kritérií definovaných v teoretické části.
Seznam doporučené literatury
Brown, H. Douglas. Principles of language learning and teaching. 4th ed. New York: Longman, 2000.
Buck, Gary. Assessing listening. Cambridge: Cambridge University Press, 2001.
Council of Europe. 2001. Common European Framework Of Reference For Languages: Learning, Teaching, Assessment. Cambridge: Cambridge University Press. Accessed February 27, 2020. https://rm.coe.int/1680459f97.
Council of Europe. 2018. Common European Framework Of Reference For Languages: Learning, Teaching, Assessment Companion Volume With New Descriptors. Accessed February 27, 2020. https://rm.coe.int/cefr-companion-volume-with-new-descriptors-2018/1680787989.
Harmer, Jeremy. The practice of English language teaching. 4th ed. Harlow: Pearson Education, 2007.
Průcha, Jan. Moderní pedagogika. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2009.
Richards, Jack C. a Theodore S. RODGERS. Approaches and methods in language teaching. Third edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2014.
Rost, Michael. Teaching and researching listening. Harlow: Longman, 2002. Applied linguistics in action.
Scrivener, Jim. Learning teaching: a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994.
Ur, Penny. A course in language teaching: trainee book. Cambridge: Cambridge University Press, 1999.
Ur, Penny. Teaching listening comprehension. Cambridge: Cambridge University Press, 1989.
Wilson, J. J. How to teach listening. Harlow: Pearson Education, 2008.
Seznam doporučené literatury
Brown, H. Douglas. Principles of language learning and teaching. 4th ed. New York: Longman, 2000.
Buck, Gary. Assessing listening. Cambridge: Cambridge University Press, 2001.
Council of Europe. 2001. Common European Framework Of Reference For Languages: Learning, Teaching, Assessment. Cambridge: Cambridge University Press. Accessed February 27, 2020. https://rm.coe.int/1680459f97.
Council of Europe. 2018. Common European Framework Of Reference For Languages: Learning, Teaching, Assessment Companion Volume With New Descriptors. Accessed February 27, 2020. https://rm.coe.int/cefr-companion-volume-with-new-descriptors-2018/1680787989.
Harmer, Jeremy. The practice of English language teaching. 4th ed. Harlow: Pearson Education, 2007.
Průcha, Jan. Moderní pedagogika. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2009.
Richards, Jack C. a Theodore S. RODGERS. Approaches and methods in language teaching. Third edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2014.
Rost, Michael. Teaching and researching listening. Harlow: Longman, 2002. Applied linguistics in action.
Scrivener, Jim. Learning teaching: a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994.
Ur, Penny. A course in language teaching: trainee book. Cambridge: Cambridge University Press, 1999.
Ur, Penny. Teaching listening comprehension. Cambridge: Cambridge University Press, 1989.
Wilson, J. J. How to teach listening. Harlow: Pearson Education, 2008.