Tato bakalářská práce se zaměřuje na pohled Kena Loache na stav školství a společnosti v šedesátých letech v Anglii a jejich vliv na dospívání v jeho filmu Kes. Teoretická část definuje sociální realismus v britské kinematografii a poskytuje více informací o Kenu Loachovi. Dále se věnuje sociálnímu a historickému kontextu tohoto filmu a také vzdělávacímu systému v Anglii. Praktická část vychází z teoretické části této práce. Analyzuje poselství filmu Kes a to zaměřením se na Loachova zobrazení útrap dospívání a následků třídní příslušnosti. Poslední kapitola porovnává Loachův film Kes s románem Barryho Hinese A Kestrel for a Knave, na jehož námět byl Kes natočen.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on Ken Loach's view on the state of education and society in 1960s England and its effect on coming of age depicted in his film Kes. The theoretical part defines social realism in British cinema and provides more information about Ken Loach. Furthermore, it deals with the social and historical background of the film and also with the school system in 1960s England. The practical part has its base in the theoretical part. It analyses the message of Kes by focusing on Loach's depiction of the challenges of coming of age and the impacts of social class. The last chapter compares Loach's Kes with Barry Hines' novel A Kestrel for a Knave, which served as a basis for this film.
Klíčová slova
Ken Loach, britská kinematografie, školství, společnost, severní Anglie, 60. léta, dělnická třída
Klíčová slova v angličtině
Ken Loach, British cinema, education, society, Northern England, 1960s, working-class
Rozsah průvodní práce
47 s.
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na pohled Kena Loache na stav školství a společnosti v šedesátých letech v Anglii a jejich vliv na dospívání v jeho filmu Kes. Teoretická část definuje sociální realismus v britské kinematografii a poskytuje více informací o Kenu Loachovi. Dále se věnuje sociálnímu a historickému kontextu tohoto filmu a také vzdělávacímu systému v Anglii. Praktická část vychází z teoretické části této práce. Analyzuje poselství filmu Kes a to zaměřením se na Loachova zobrazení útrap dospívání a následků třídní příslušnosti. Poslední kapitola porovnává Loachův film Kes s románem Barryho Hinese A Kestrel for a Knave, na jehož námět byl Kes natočen.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on Ken Loach's view on the state of education and society in 1960s England and its effect on coming of age depicted in his film Kes. The theoretical part defines social realism in British cinema and provides more information about Ken Loach. Furthermore, it deals with the social and historical background of the film and also with the school system in 1960s England. The practical part has its base in the theoretical part. It analyses the message of Kes by focusing on Loach's depiction of the challenges of coming of age and the impacts of social class. The last chapter compares Loach's Kes with Barry Hines' novel A Kestrel for a Knave, which served as a basis for this film.
Klíčová slova
Ken Loach, britská kinematografie, školství, společnost, severní Anglie, 60. léta, dělnická třída
Klíčová slova v angličtině
Ken Loach, British cinema, education, society, Northern England, 1960s, working-class
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměří na téma dospívání ve filmu "Kes" (1970) britského režiséra Kena Loache. Věnovat se bude podobám a vývoji anglického vzdělávacího systému a společenským poměrům 60. let. Zaměří se především na komplikovaný region anglického severu. Mimo jiné se pokusí odpovědět na otázku, zda je úděl mladého protagonisty pouze regionálním fenoménem, nebo zda je metaforickým zobrazením stavu celé společnosti.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměří na téma dospívání ve filmu "Kes" (1970) britského režiséra Kena Loache. Věnovat se bude podobám a vývoji anglického vzdělávacího systému a společenským poměrům 60. let. Zaměří se především na komplikovaný region anglického severu. Mimo jiné se pokusí odpovědět na otázku, zda je úděl mladého protagonisty pouze regionálním fenoménem, nebo zda je metaforickým zobrazením stavu celé společnosti.
Seznam doporučené literatury
Fuller, Graham. Loach on Loach (Directors on Directors). London: Faber and Faber, 1998.
Hilton, Matthew. "Ken Loach and the Save the Children Film: Humanitarianism, Imperialism, and the Changing Role of Charity in Postwar Britain". In: The Journal of Modern History 87 (June 2015):
Philips, Gene D. Major Film Directors of the American and British Cinema. Bethelem, Pennsylvania: Lehig University Press, 1999.
Stead, Peter. Film and the working class: the feature film in British and American society. London: Routledge, 1991. xi, 283 s.
Street, Sarah. British national cinema. 1st pub. London: Routledge, 1997. 232 s.
Ashton, Bridgette. The British cinema - a history. 1st pub. King's Ripton: ELM Publications, 1993.
Leigh, Jacob. The cinema of Ken Loach: art in the service of the people. London and New York: Wallflowers Press, 2002.
Seznam doporučené literatury
Fuller, Graham. Loach on Loach (Directors on Directors). London: Faber and Faber, 1998.
Hilton, Matthew. "Ken Loach and the Save the Children Film: Humanitarianism, Imperialism, and the Changing Role of Charity in Postwar Britain". In: The Journal of Modern History 87 (June 2015):
Philips, Gene D. Major Film Directors of the American and British Cinema. Bethelem, Pennsylvania: Lehig University Press, 1999.
Stead, Peter. Film and the working class: the feature film in British and American society. London: Routledge, 1991. xi, 283 s.
Street, Sarah. British national cinema. 1st pub. London: Routledge, 1997. 232 s.
Ashton, Bridgette. The British cinema - a history. 1st pub. King's Ripton: ELM Publications, 1993.
Leigh, Jacob. The cinema of Ken Loach: art in the service of the people. London and New York: Wallflowers Press, 2002.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
E.Čapková představila zjištění svého výzkumu. Věnovala se primárně společenským a třídním aspektům dané problematiky. Po té reagovala na otázky v posudcích. Komise se shodla na hodnocení B.