Cílem této bakalářské práce je porovnat dvě literární verze druhé světové války v současném románu. Tato práce poukáže na hlavní odlišnosti a také podobnosti, které se objevují ve vybraných románech, kterými jsou The Night Watch (Noční hlídka) a The Young Lions (Mladí lvi). Dále se této práci objeví analýza příběhů některých postav, které se autorce práce jevila jako zajímavá.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis aims to compare two contemporary novels that have used the Second World War as their theme. The thesis indicates main differences and similarities that can be found in the novels - The Night Watch and The Young Lions - also analyses several characters' stories that were find interesting by the thesis author.
Klíčová slova
Druhá světová válka, Sarah Waters, Noční hlídka, Irwin Shaw, Mladí lvi, LGBTQ+
Klíčová slova v angličtině
Second World War, World War II, Sarah Waters, The Night Watch, Irwin Shaw, The Young Lions, LGBTQ+
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
AN
Anotace
Cílem této bakalářské práce je porovnat dvě literární verze druhé světové války v současném románu. Tato práce poukáže na hlavní odlišnosti a také podobnosti, které se objevují ve vybraných románech, kterými jsou The Night Watch (Noční hlídka) a The Young Lions (Mladí lvi). Dále se této práci objeví analýza příběhů některých postav, které se autorce práce jevila jako zajímavá.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis aims to compare two contemporary novels that have used the Second World War as their theme. The thesis indicates main differences and similarities that can be found in the novels - The Night Watch and The Young Lions - also analyses several characters' stories that were find interesting by the thesis author.
Klíčová slova
Druhá světová válka, Sarah Waters, Noční hlídka, Irwin Shaw, Mladí lvi, LGBTQ+
Klíčová slova v angličtině
Second World War, World War II, Sarah Waters, The Night Watch, Irwin Shaw, The Young Lions, LGBTQ+
Zásady pro vypracování
V teoretické části práce se studentka zaměří na kulturní a historickou charakteristiku období 2. světové války v Británii, především na aspekty důležité pro analýzu primárních děl. Představí také literární kontext historického románu, do něhož zasadí zvolené autory. V praktické části práce pak bude reflektovat tyto své poznatky ve vlastních kritických analýzách a srovnáních zvolených primárních zdrojů.
Zásady pro vypracování
V teoretické části práce se studentka zaměří na kulturní a historickou charakteristiku období 2. světové války v Británii, především na aspekty důležité pro analýzu primárních děl. Představí také literární kontext historického románu, do něhož zasadí zvolené autory. V praktické části práce pak bude reflektovat tyto své poznatky ve vlastních kritických analýzách a srovnáních zvolených primárních zdrojů.
Seznam doporučené literatury
Benioff, David. City of Thieves. Penguin Putnam Inc, 2020. Shaw, Irwin, The Young Lions. The University of Chicago Press, 2000. Waters, Sarah, The Nightwatch. Little, Brown Book Group, 2006. Waugh, Evelyn, Put Out More Flags. Penguin Classics, 2011. Entwistle, William, The Literature of England Gilbert, Martin, The Second World War, A Complete History. Holt, 1989 Twentieth, The 20th Century English Literature: a sovie, 1982 Encyclopedia, Encyclopedia of World Literature in the 20th Century (Vol. 4, R to Z). Ungar, 1984
Seznam doporučené literatury
Benioff, David. City of Thieves. Penguin Putnam Inc, 2020. Shaw, Irwin, The Young Lions. The University of Chicago Press, 2000. Waters, Sarah, The Nightwatch. Little, Brown Book Group, 2006. Waugh, Evelyn, Put Out More Flags. Penguin Classics, 2011. Entwistle, William, The Literature of England Gilbert, Martin, The Second World War, A Complete History. Holt, 1989 Twentieth, The 20th Century English Literature: a sovie, 1982 Encyclopedia, Encyclopedia of World Literature in the 20th Century (Vol. 4, R to Z). Ungar, 1984
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila v power pointové prezentaci cíle a závěry své práce. Pokusila se opovědět na otázky vznesené v posudcích, poměrně obecné formulace však nepřispěly ke zlepšení navrhovaného hodnocení E.