Cílem práce bylo prostudovat vlivy změny teploty na hodnocení únosnosti
vozovek (zejména vliv změny teploty) na použití rázového zařízení typu A - FWD
a jeho výsledky. Teploty byly získány dvěma metodami 1) speciálně vyvinutým
měřícím systémem pro účely diplomové práce (Arduino teploměrem) a 2)
teploměry v zařízení FWD. Teplotní data získaná pomoci obou zařízení byla
vyhodnocena. Bylo provedeno několik korelací mezi teplotou a různými vrstvami
konstrukce vozovky (tj. teplota vzduchu, teplota povrchu vozovky a teplota
střední hloubky asfaltových vrstev). V práci jsou dále analyzovány změny teplot
vrstev vozovky až do hloubky 430 mm pod povrchem.
Anotace v angličtině
The thesis aims to study the effect of temperature on pavement deflections )
especially when changing temperature( by using a falling weight deflectometer
(FWD) and its results. The temperatures were obtained by two methods 1) a
special temperature acquisition system designed for this thesis (Arduino
thermometer) and 2) by the thermometers attached as a part of FWD device. Data
from both devices were studied. Several correlations between temperature and
different layers of pavement structure, (i.e., air temperature, surface pavement
temperature, and mid-depth asphalt pavement temperature) were studied. Also,
the survey analyzed the temperature's behaviors on pavements layers up to depth
430 mm under the surface.
Klíčová slova
teploměr vrstev vozovky, rázové zařízení typu A - FWD, nedestruktivní testy,
dlažba výkon
Cílem práce bylo prostudovat vlivy změny teploty na hodnocení únosnosti
vozovek (zejména vliv změny teploty) na použití rázového zařízení typu A - FWD
a jeho výsledky. Teploty byly získány dvěma metodami 1) speciálně vyvinutým
měřícím systémem pro účely diplomové práce (Arduino teploměrem) a 2)
teploměry v zařízení FWD. Teplotní data získaná pomoci obou zařízení byla
vyhodnocena. Bylo provedeno několik korelací mezi teplotou a různými vrstvami
konstrukce vozovky (tj. teplota vzduchu, teplota povrchu vozovky a teplota
střední hloubky asfaltových vrstev). V práci jsou dále analyzovány změny teplot
vrstev vozovky až do hloubky 430 mm pod povrchem.
Anotace v angličtině
The thesis aims to study the effect of temperature on pavement deflections )
especially when changing temperature( by using a falling weight deflectometer
(FWD) and its results. The temperatures were obtained by two methods 1) a
special temperature acquisition system designed for this thesis (Arduino
thermometer) and 2) by the thermometers attached as a part of FWD device. Data
from both devices were studied. Several correlations between temperature and
different layers of pavement structure, (i.e., air temperature, surface pavement
temperature, and mid-depth asphalt pavement temperature) were studied. Also,
the survey analyzed the temperature's behaviors on pavements layers up to depth
430 mm under the surface.
Klíčová slova
teploměr vrstev vozovky, rázové zařízení typu A - FWD, nedestruktivní testy,
dlažba výkon
Zpracujte téma vlivu změny teploty na hodnocení únosnosti vozovek pomocí rázového zatěžovacího zařízení typu A - FWD. V teoretické části práce popište a zhodnoťte využití zařízení FWD v současné době u nás i v zahraničí. Popište základní principy fungování technologie, metody měření a vyhodnocení získaných dat se zaměřením na vliv teplot zkoumaných vozovek. V praktické části proveďte sérii měření na vybraných testovacích úsecích s následným vyhodnocením dat. Práci vypracujte v anglickém jazyce v rozsahu stanoveném vedoucím práce.
Práce bude strukturována přibližně ve smyslu následujícího dělení:
Úvod
Analytická část (teorie, rešerše literatury, zhodnocení současného stavu problematiky FWD a teplot, popis zařízení)
Stanovení konkrétních cílů a metod práce
Vlastní měření FWD
Zpracování naměřených dat, tvorba výstupů
Doporučení a závěr
Zásady pro vypracování
Zpracujte téma vlivu změny teploty na hodnocení únosnosti vozovek pomocí rázového zatěžovacího zařízení typu A - FWD. V teoretické části práce popište a zhodnoťte využití zařízení FWD v současné době u nás i v zahraničí. Popište základní principy fungování technologie, metody měření a vyhodnocení získaných dat se zaměřením na vliv teplot zkoumaných vozovek. V praktické části proveďte sérii měření na vybraných testovacích úsecích s následným vyhodnocením dat. Práci vypracujte v anglickém jazyce v rozsahu stanoveném vedoucím práce.
Práce bude strukturována přibližně ve smyslu následujícího dělení:
Úvod
Analytická část (teorie, rešerše literatury, zhodnocení současného stavu problematiky FWD a teplot, popis zařízení)
Stanovení konkrétních cílů a metod práce
Vlastní měření FWD
Zpracování naměřených dat, tvorba výstupů
Doporučení a závěr
Seznam doporučené literatury
ČSN 73 6192 (736192) -Rázové zatěžovací zkoušky vozovek a podloží
ČSN 73 6100-1 – Názvosloví pozemních komunikací – Část 1: Základní názvosloví
Řada norem ČSN 73 6121 až 73 6129 – Stavba vozovek
TP 170 – Navrhování vozovek pozemních komunikací
Analysis of GPR and FWD Data Dependency Based on Road Test Field Surveys
Borecký, Vladislav; Haburaj, František; Artagan, Salih Serkan; Řoutil, Ladislav ; American Society for Nondestructive Testing. ; 2019
Comparative studies of lightweight deflectometer and Benkelman beam deflectometer in low volume roads, Guzzarlapudi, Sunny Deol ; Adigopula, Vinod Kumar ; Kumar, Rakesh
Impact of groundwater level on the mechanical response of a flexible pavement structure: a case study at the Torpsbruk test section along county road 126 using Falling Weight Deflectometer, Salour, Farhad ; Erlingsson, Sigurdur ; 2014
CHEN, Dar-Hao, John BILYEU, Huang-Hsiung LIN a Mike MURPHY. Temperature Correction on Falling Weight Deflectometer Measurements. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board [online]. 2000, 1716(1), 30-39 [cit. 2020-10-14]. ISSN 0361-1981. Dostupné z: doi:10.3141/1716-04
SOLANKI, Ujjval, P GUNDALIYA a M BARASARA. Structural evaluation of flexible pavement using Falling Weight Deflectometer. TEKWANI, P, M BHAVSAR a B MODI, ed. Multi-disciplinary Sustainable Engineering: Current and Future Trends [online]. CRC Press, 2016, 2016-05-13, s. 141-146 [cit. 2020-10-14]. ISBN 978-1-138-02845-6. Dostupné z: doi:10.1201/b20013-23
Evaluation of Road Performance Based on International Roughness Index and Falling Weight Deflectometer, Hasanuddin, A. ; Setyawan, B. ; Yulianto, B., IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 6 April 2018, Vol.333(1)
Další literatura dle doporučení vedoucího práce
Seznam doporučené literatury
ČSN 73 6192 (736192) -Rázové zatěžovací zkoušky vozovek a podloží
ČSN 73 6100-1 – Názvosloví pozemních komunikací – Část 1: Základní názvosloví
Řada norem ČSN 73 6121 až 73 6129 – Stavba vozovek
TP 170 – Navrhování vozovek pozemních komunikací
Analysis of GPR and FWD Data Dependency Based on Road Test Field Surveys
Borecký, Vladislav; Haburaj, František; Artagan, Salih Serkan; Řoutil, Ladislav ; American Society for Nondestructive Testing. ; 2019
Comparative studies of lightweight deflectometer and Benkelman beam deflectometer in low volume roads, Guzzarlapudi, Sunny Deol ; Adigopula, Vinod Kumar ; Kumar, Rakesh
Impact of groundwater level on the mechanical response of a flexible pavement structure: a case study at the Torpsbruk test section along county road 126 using Falling Weight Deflectometer, Salour, Farhad ; Erlingsson, Sigurdur ; 2014
CHEN, Dar-Hao, John BILYEU, Huang-Hsiung LIN a Mike MURPHY. Temperature Correction on Falling Weight Deflectometer Measurements. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board [online]. 2000, 1716(1), 30-39 [cit. 2020-10-14]. ISSN 0361-1981. Dostupné z: doi:10.3141/1716-04
SOLANKI, Ujjval, P GUNDALIYA a M BARASARA. Structural evaluation of flexible pavement using Falling Weight Deflectometer. TEKWANI, P, M BHAVSAR a B MODI, ed. Multi-disciplinary Sustainable Engineering: Current and Future Trends [online]. CRC Press, 2016, 2016-05-13, s. 141-146 [cit. 2020-10-14]. ISBN 978-1-138-02845-6. Dostupné z: doi:10.1201/b20013-23
Evaluation of Road Performance Based on International Roughness Index and Falling Weight Deflectometer, Hasanuddin, A. ; Setyawan, B. ; Yulianto, B., IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 6 April 2018, Vol.333(1)
Další literatura dle doporučení vedoucího práce
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Uchazeč stručně seznámil komisi se svou diplomovou prací. Po prezentaci hlavních výsledků a závěrů diplomové práce zodpověděl dotazy vedoucího a připomínky oponenta diplomové práce (uvedeny v posudcích práce). V diskusi o diplomové práci stručně zodpověděl všechny dotazy členů komise.