The bachelor thesis deals with the corrective feedback and types and techniques which are used in speaking. The paper also focus on mistakes in speaking above all from the social-constructivist theory viewpoint and on the issue of speaking as a skill. The whole paper is put into a non-formal educational background.
Anotace v angličtině
Bakalářská práce se zabývá korektivní zpětnou vazbou a typy a technikami, které jsou využívány v mluveném projevu. Práce se také soustředí na chyby v mluveném projevu a to především z hlediska socio-kontruktivistické teorie učení a na téma mluvení jako dovednost. Celá práce je zasazena do kontextu neformálního vzdělávání.
Klíčová slova
Corrective feedback, techniques of corrective feedback, speaking as a skill, types of mistakes in speaking, role of mistakes, social-constructivist theory of learning
Klíčová slova v angličtině
Korektivní zpětná vazba, techniky korektivní zpětné vazby, mluvení jako dovednost, druhy chyb v mluvení, role chyb, socio-konstruktivistická teorie učení
Rozsah průvodní práce
53 s.
Jazyk
AN
Anotace
The bachelor thesis deals with the corrective feedback and types and techniques which are used in speaking. The paper also focus on mistakes in speaking above all from the social-constructivist theory viewpoint and on the issue of speaking as a skill. The whole paper is put into a non-formal educational background.
Anotace v angličtině
Bakalářská práce se zabývá korektivní zpětnou vazbou a typy a technikami, které jsou využívány v mluveném projevu. Práce se také soustředí na chyby v mluveném projevu a to především z hlediska socio-kontruktivistické teorie učení a na téma mluvení jako dovednost. Celá práce je zasazena do kontextu neformálního vzdělávání.
Klíčová slova
Corrective feedback, techniques of corrective feedback, speaking as a skill, types of mistakes in speaking, role of mistakes, social-constructivist theory of learning
Klíčová slova v angličtině
Korektivní zpětná vazba, techniky korektivní zpětné vazby, mluvení jako dovednost, druhy chyb v mluvení, role chyb, socio-konstruktivistická teorie učení
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké techniky korektivní zpětné vazby lze využít v mluveném projevu studentů anglického jazyka a proč. V teoretické části studentka bude definovat cíl, funkce a typy zpětné vazby a zasadí téma do kontextu neformálního vzdělávání dospělých, bude se věnovat problematice chyby v mluveném projevu studentů z pohledu socio-konstruktivistické teorie učení, tj. chyba jak nástroj učení a její pojetí jako východisko pro korektivní zpětnou vazbu při rozvoji řečové dovednosti mluvení. V praktické části práce pak bude pomocí vhodných výzkumných metod a technik zjišťovat, jakých chyb se studenti v mluveném projevu dopouštějí a jaké techniky korektivní zpětné vazby jsou ve výuce mluvení používány.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké techniky korektivní zpětné vazby lze využít v mluveném projevu studentů anglického jazyka a proč. V teoretické části studentka bude definovat cíl, funkce a typy zpětné vazby a zasadí téma do kontextu neformálního vzdělávání dospělých, bude se věnovat problematice chyby v mluveném projevu studentů z pohledu socio-konstruktivistické teorie učení, tj. chyba jak nástroj učení a její pojetí jako východisko pro korektivní zpětnou vazbu při rozvoji řečové dovednosti mluvení. V praktické části práce pak bude pomocí vhodných výzkumných metod a technik zjišťovat, jakých chyb se studenti v mluveném projevu dopouštějí a jaké techniky korektivní zpětné vazby jsou ve výuce mluvení používány.
Seznam doporučené literatury
Bartram, M., Walton, R. 1991. Correction. A Positive Approach to Language Mistakes. Hove: LTP. Accessed October 17, 2020. https://kupdf.net/download/correction-bartram-waltonpdf_5b00bd00e2b6f52434964760_pdf.
Corder, S. P. 1981. Error analysis and interlanguage. Oxford: Oxford University Press.
Edge, J. 1989. Mistakes and Correction. New York: Longman.
Elam, J. R. 2014. "Corrective Feedback, Uptake and Repair in TPP (Time-Paired Practice).” NEAR Conference Proceedings Working Papers: 1-13. Accessed October 17, 2020.
Fanselow, J. 1977. "The treatment of error in oral work". Foreign Language Annals, 10: 583–593. Accessed October 17, 2020.
Goh, Ch. Ch. M., Burns, A. 2012. Teaching speaking: a holistic approach. New York: Cambridge University Press. Accessed October 17, 2020.
Hendrich, J. a kol. 1988. Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN.
Harmer, J. The practice of English language teaching. 3.eddition . Harlow: Pearson Education.
Chráska, M. 2007. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada.
James, C. 1998. Errors in language learning and use: exploring error analysis. London: Longman.
Korčáková, J. 2004. Chyba a učení cizím jazykům. Hradec Králové: Gaudeamus UHK.
Krashen, S. D. 1981. Language Acquisition and Language Education. Oxford: Oxford University Press.
Krashen, S. D. 1995. Principles and Practice in Second Language Acquisition. Hemel Hempstead: Phoenix ELT.
Leeman, J. 2007." Feedback in L2 learning: Responding to errors during practice". In Practice in a Second Language: Perspectives from Applied Linguistics and Cognitive Psychology by DeKeyser, R. M., 111-137. Cambridge: Cambridge University Press. Accessed October 17, 2020.
Lyster, R., Ranta, L. 1997. Corrective feedback and learner uptake: negotiation of form in communicative classrooms. Studied in Second Language Acquisition. Cambridge: Cambridge University Press. Accessed October 17, 2020.
Sheen, Y. 2004. Corrective feedback and learner uptake in communicative classrooms across instructional settings. Language Teaching Research. New York: Columbia University. Accessed October 17, 2020.
Seznam doporučené literatury
Bartram, M., Walton, R. 1991. Correction. A Positive Approach to Language Mistakes. Hove: LTP. Accessed October 17, 2020. https://kupdf.net/download/correction-bartram-waltonpdf_5b00bd00e2b6f52434964760_pdf.
Corder, S. P. 1981. Error analysis and interlanguage. Oxford: Oxford University Press.
Edge, J. 1989. Mistakes and Correction. New York: Longman.
Elam, J. R. 2014. "Corrective Feedback, Uptake and Repair in TPP (Time-Paired Practice).” NEAR Conference Proceedings Working Papers: 1-13. Accessed October 17, 2020.
Fanselow, J. 1977. "The treatment of error in oral work". Foreign Language Annals, 10: 583–593. Accessed October 17, 2020.
Goh, Ch. Ch. M., Burns, A. 2012. Teaching speaking: a holistic approach. New York: Cambridge University Press. Accessed October 17, 2020.
Hendrich, J. a kol. 1988. Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN.
Harmer, J. The practice of English language teaching. 3.eddition . Harlow: Pearson Education.
Chráska, M. 2007. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada.
James, C. 1998. Errors in language learning and use: exploring error analysis. London: Longman.
Korčáková, J. 2004. Chyba a učení cizím jazykům. Hradec Králové: Gaudeamus UHK.
Krashen, S. D. 1981. Language Acquisition and Language Education. Oxford: Oxford University Press.
Krashen, S. D. 1995. Principles and Practice in Second Language Acquisition. Hemel Hempstead: Phoenix ELT.
Leeman, J. 2007." Feedback in L2 learning: Responding to errors during practice". In Practice in a Second Language: Perspectives from Applied Linguistics and Cognitive Psychology by DeKeyser, R. M., 111-137. Cambridge: Cambridge University Press. Accessed October 17, 2020.
Lyster, R., Ranta, L. 1997. Corrective feedback and learner uptake: negotiation of form in communicative classrooms. Studied in Second Language Acquisition. Cambridge: Cambridge University Press. Accessed October 17, 2020.
Sheen, Y. 2004. Corrective feedback and learner uptake in communicative classrooms across instructional settings. Language Teaching Research. New York: Columbia University. Accessed October 17, 2020.