Diplomová práce je orientována na problematiku online public relations chemických podniků. První část práce představuje rešerši odborné literatury zabývající se online marketingovou komunikací, kdy je nejprve vymezen pojem online marketing a popsány jeho základní nástroje. Navazující teoretická část práce je věnována tradičním a digitálním public relations, jejich definicím a cílům. Závěr odborné rešerše popisuje typické zástupce digitálních forem sdělení a komunikačních kanálů online PR komunikace.
Praktická část diplomové práce formuluje a shrnuje výsledky kvantitativního výzkumu zaměřeného na zmapování využívání různých forem digitálních sdělení a prezentace odkazů na další komunikační kanály na webových stránkách v rámci online public relations podniků zabývajících se chemickou výrobou sdružených ve Svazu chemického průmyslu České republiky. Získané informace z výzkumu jsou analyzovány a vyhodnoceny a na jejich základě jsou formulována doporučení mající přispět ke zlepšení využití webových stránek při online PR komunikaci ve sledované skupině podniků.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the issue of online public relations of chemical companies. The first part of the thesis presents research of professional literature dealing with online marketing communication. In this part, the concept of online marketing is defined and its basic tools are described. The following theoretical part of the thesis is devoted to traditional and digital public relations, their definitions and goals. The conclusion of the expert research describes typical representatives of digital forms of communication and communication channels of online PR communication.
The practical part of the thesis formulates and summarizes the results of quantitative research aimed at mapping the use of various forms of digital messages and presentation of links to other communication channels on websites within online public relations companies engaged in chemical production associated in the Association of Chemical Industry of the Czech Republic. The information obtained from the research is analysed and evaluated, and based on it, recommendations are formulated to contribute to the improvement of the use of websites in online PR communication in the monitored group of companies.
Klíčová slova
online komunikace, online marketing, digitální public relations, sociální sítě
Klíčová slova v angličtině
online communication, online marketing, digital public relations, social sites
Rozsah průvodní práce
100 s. (162 715 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je orientována na problematiku online public relations chemických podniků. První část práce představuje rešerši odborné literatury zabývající se online marketingovou komunikací, kdy je nejprve vymezen pojem online marketing a popsány jeho základní nástroje. Navazující teoretická část práce je věnována tradičním a digitálním public relations, jejich definicím a cílům. Závěr odborné rešerše popisuje typické zástupce digitálních forem sdělení a komunikačních kanálů online PR komunikace.
Praktická část diplomové práce formuluje a shrnuje výsledky kvantitativního výzkumu zaměřeného na zmapování využívání různých forem digitálních sdělení a prezentace odkazů na další komunikační kanály na webových stránkách v rámci online public relations podniků zabývajících se chemickou výrobou sdružených ve Svazu chemického průmyslu České republiky. Získané informace z výzkumu jsou analyzovány a vyhodnoceny a na jejich základě jsou formulována doporučení mající přispět ke zlepšení využití webových stránek při online PR komunikaci ve sledované skupině podniků.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the issue of online public relations of chemical companies. The first part of the thesis presents research of professional literature dealing with online marketing communication. In this part, the concept of online marketing is defined and its basic tools are described. The following theoretical part of the thesis is devoted to traditional and digital public relations, their definitions and goals. The conclusion of the expert research describes typical representatives of digital forms of communication and communication channels of online PR communication.
The practical part of the thesis formulates and summarizes the results of quantitative research aimed at mapping the use of various forms of digital messages and presentation of links to other communication channels on websites within online public relations companies engaged in chemical production associated in the Association of Chemical Industry of the Czech Republic. The information obtained from the research is analysed and evaluated, and based on it, recommendations are formulated to contribute to the improvement of the use of websites in online PR communication in the monitored group of companies.
Klíčová slova
online komunikace, online marketing, digitální public relations, sociální sítě
Klíčová slova v angličtině
online communication, online marketing, digital public relations, social sites
Zásady pro vypracování
Vymezení online marketingové komunikace a jejích nástrojů.
Specifikace digitálních (online) public relations se zaměřením na formy sdělení a komunikační kanály využívané v online PR.
Analýza webových stránek podniků sdružených ve Svazu chemického průmyslu s cílem identifikovat podniky využívané formy sdělení a komunikační kanály v rámci jejich online PR.
Statistická analýza získaných dat.
Zhodnocení a závěr.
Zásady pro vypracování
Vymezení online marketingové komunikace a jejích nástrojů.
Specifikace digitálních (online) public relations se zaměřením na formy sdělení a komunikační kanály využívané v online PR.
Analýza webových stránek podniků sdružených ve Svazu chemického průmyslu s cílem identifikovat podniky využívané formy sdělení a komunikační kanály v rámci jejich online PR.
Statistická analýza získaných dat.
Zhodnocení a závěr.
Seznam doporučené literatury
Hejlová, D. (2015) Public relations. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5022-4
Ginty, M., Vaccarello L., Leake, W. (2012) Complete B2B online marketing. Canada: John Wiley. ISBN 978-1-118-14784-9
Janouch, V. (2014) Internetový marketing. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-4311-7
Semerádová, T., Weinlich, P. (2019) Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno: Computer Press, ISBN 978-80-251-4959-1
Losekoot, M., Vyhnánková, E. (2019) Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Brno: Jan Melvil Publishing. ISBN 978-80-7555-084-2
Lock, I. (2019) Explicating communicative organization-stakeholder relationships in the digital age: A systematic review and research agenda. Public Relations Review, 45(4), 101829. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2019.101829
Lock, I., Ludolph, R. (2019) Organizational propaganda on the Internet: A systematic review. Publick Relations Inquiry, 9(1), 103-127. https://doi.org/10.1177/2046147X19870844
Seznam doporučené literatury
Hejlová, D. (2015) Public relations. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5022-4
Ginty, M., Vaccarello L., Leake, W. (2012) Complete B2B online marketing. Canada: John Wiley. ISBN 978-1-118-14784-9
Janouch, V. (2014) Internetový marketing. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-4311-7
Semerádová, T., Weinlich, P. (2019) Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno: Computer Press, ISBN 978-80-251-4959-1
Losekoot, M., Vyhnánková, E. (2019) Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Brno: Jan Melvil Publishing. ISBN 978-80-7555-084-2
Lock, I. (2019) Explicating communicative organization-stakeholder relationships in the digital age: A systematic review and research agenda. Public Relations Review, 45(4), 101829. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2019.101829
Lock, I., Ludolph, R. (2019) Organizational propaganda on the Internet: A systematic review. Publick Relations Inquiry, 9(1), 103-127. https://doi.org/10.1177/2046147X19870844
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jak byl prováděn výběr podniků, které se staly předmětem šetření?
Jsou všechny chemické podniky ve SCHP ČR?
Proč se domníváte, že sledované podniky neanalyzují stávající obsah webových stránek?
Jaké testy byly v práci použity?
Co rozumíte "modernizací designu webových stránek"?