Bakalářská práce se v teoretické části zabývá laickou první pomocí a rozdíly výuky první
pomoci ve stádiích vývoje dítěte. Jak se mění vnímání a rozvoj dítěte a s tím souvislá výuka
a rozdíl prezentace první pomoci.
V průzkumné části je zkoumáno, jak kvalitní je výuka první pomoci na dětském táboře
a efektivita stylu výuky teoreticky a praktický nácvik modelových situacích. Celý výzkum je
prováděn na deseti členech tábora z jednoho oddílu. Ve věkové kategorii od 10 do 17 let.
Průzkum obsahoval dvě stejné modelové situace na začátku a na konci tábora a dále rozhovor,
který byl nahráván na mobilní telefon.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals in the theoretical part with lay first aid and the differences in teaching
first aid in the stages of a child's development. How the child's perception and development and
the related teaching change
and the difference between first aid presentation.
The exploratory part examines the quality of teaching first aid in a children's camp
and effectiveness of teaching style theoretical and practical training of model situations. All
research is conducted on ten camp members from one section. In the age category from 10 to
17 years. The survey included two identical model situations at the beginning and end of the
camp, as well as an interview that was recorded on a mobile phone.
Klíčová slova
Výuka, první pomoc, modelová situace, děti, respondenti
Klíčová slova v angličtině
Teaching, first aid, model situation, children, respondents
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se v teoretické části zabývá laickou první pomocí a rozdíly výuky první
pomoci ve stádiích vývoje dítěte. Jak se mění vnímání a rozvoj dítěte a s tím souvislá výuka
a rozdíl prezentace první pomoci.
V průzkumné části je zkoumáno, jak kvalitní je výuka první pomoci na dětském táboře
a efektivita stylu výuky teoreticky a praktický nácvik modelových situacích. Celý výzkum je
prováděn na deseti členech tábora z jednoho oddílu. Ve věkové kategorii od 10 do 17 let.
Průzkum obsahoval dvě stejné modelové situace na začátku a na konci tábora a dále rozhovor,
který byl nahráván na mobilní telefon.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals in the theoretical part with lay first aid and the differences in teaching
first aid in the stages of a child's development. How the child's perception and development and
the related teaching change
and the difference between first aid presentation.
The exploratory part examines the quality of teaching first aid in a children's camp
and effectiveness of teaching style theoretical and practical training of model situations. All
research is conducted on ten camp members from one section. In the age category from 10 to
17 years. The survey included two identical model situations at the beginning and end of the
camp, as well as an interview that was recorded on a mobile phone.
Klíčová slova
Výuka, první pomoc, modelová situace, děti, respondenti
Klíčová slova v angličtině
Teaching, first aid, model situation, children, respondents
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
BYDŽOVSKÝ, Jan. Předlékařská první pomoc. Praha: Grada. 2011. ISBN 978-80-247-2334-1.
FRANĚK, Ondřej a Pavla TRČKOVÁ. První pomoc pro školy. Hlavatce: Občanské sdružení Ve škole i mimo ni. 2014. ISBN 978-80-260-7346-8.
KELNAROVÁ, Jarmila. První pomoc I: pro studenty zdravotnických oborů. 2. přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada. 2012. ISBN 978-80-247-4199-4.
PETRŽELA, Michal. První pomoc pro každého. 2. dopl. vyd. Praha: Grada Publishing. 2016. ISBN 978-80-247-5556-4.
ŠTĚTINA, Jiří. Zdravotnictví a integrovaný záchranný systém při hromadných neštěstích a katastrofách. Praha: Grada. 2014. ISBN 978-80-247-4578-7.
Seznam doporučené literatury
BYDŽOVSKÝ, Jan. Předlékařská první pomoc. Praha: Grada. 2011. ISBN 978-80-247-2334-1.
FRANĚK, Ondřej a Pavla TRČKOVÁ. První pomoc pro školy. Hlavatce: Občanské sdružení Ve škole i mimo ni. 2014. ISBN 978-80-260-7346-8.
KELNAROVÁ, Jarmila. První pomoc I: pro studenty zdravotnických oborů. 2. přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada. 2012. ISBN 978-80-247-4199-4.
PETRŽELA, Michal. První pomoc pro každého. 2. dopl. vyd. Praha: Grada Publishing. 2016. ISBN 978-80-247-5556-4.
ŠTĚTINA, Jiří. Zdravotnictví a integrovaný záchranný systém při hromadných neštěstích a katastrofách. Praha: Grada. 2014. ISBN 978-80-247-4578-7.