Práce je věnována problematice kardiopulmonální resuscitace na simulovaném pacientovi.
V teoretické části práce je popsán model simulovaného pacienta Apollo, výukové metody, které se využívají při zapojení modelových situací do výuky, a kardiopulmonální resuscitace. Ve výzkumné části jsou prezentovány výsledky rozšířené kardiopulmonální resuscitace prováděné studenty studijního oboru Zdravotnický záchranář na jmenovaném modelu. Výsledky zohledňují změny výuky v době nouzového stavu, vyhlášeného v České republice z důvodu nebezpečí vzniku a rozšíření onemocnění COVID-19 způsobené novým koronavirem SARSCoV-2.
Anotace v angličtině
The work is devoted to cardiopulmonary resuscitation on a simulated patient. The theoretical part of the thesis describes the model of the simulated patient Apollo, teaching methods that are used in the involvement of model situations in teaching and cardiopulmonary resuscitation. The research part presents the results of extended cardiopulmonary resuscitation performed by students of the field of study Paramedic on the named model. The results take into account changes in teaching during the emergency, announced in the Czech Republic due to the risk of the development and spread of COVID-19 caused by the new coronavirus SARS-CoV-2.
Apollo, cardiopulmonary resuscitation, model situations, simulated patient
Rozsah průvodní práce
68 s. (12 273 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je věnována problematice kardiopulmonální resuscitace na simulovaném pacientovi.
V teoretické části práce je popsán model simulovaného pacienta Apollo, výukové metody, které se využívají při zapojení modelových situací do výuky, a kardiopulmonální resuscitace. Ve výzkumné části jsou prezentovány výsledky rozšířené kardiopulmonální resuscitace prováděné studenty studijního oboru Zdravotnický záchranář na jmenovaném modelu. Výsledky zohledňují změny výuky v době nouzového stavu, vyhlášeného v České republice z důvodu nebezpečí vzniku a rozšíření onemocnění COVID-19 způsobené novým koronavirem SARSCoV-2.
Anotace v angličtině
The work is devoted to cardiopulmonary resuscitation on a simulated patient. The theoretical part of the thesis describes the model of the simulated patient Apollo, teaching methods that are used in the involvement of model situations in teaching and cardiopulmonary resuscitation. The research part presents the results of extended cardiopulmonary resuscitation performed by students of the field of study Paramedic on the named model. The results take into account changes in teaching during the emergency, announced in the Czech Republic due to the risk of the development and spread of COVID-19 caused by the new coronavirus SARS-CoV-2.
Apollo, cardiopulmonary resuscitation, model situations, simulated patient
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
NESTEL, D, KELLY, M., JOLLY, B., WATSON, M., 2017. Healthcare Simulation Education. New Jersey: Wiely-Blackwell. ISBN 978-1-119-06159-5.
STERN, Michael, 2016. Úloha simulační medicíny v rozvoji anestezie a intenzivní medicíny, roč. 27. ISSN 1214-2158.
ŠEBLOVÁ, Jana a Jiří KORN, 2018. Urgentní medicína v klinické praxi lékaře. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0596-0.
ŠÍN, R., ŠŤOURAČ, P., VIDUNOVÁ, J., 2019. Lékařská první pomoc. Praha: Galén. ISBN 978-80-7492-433-0.
VYTEJČKOVÁ, R, SEDLÁŘOVÁ, P, WIRTHOVÁ, V, OTRADOVCOVÁ, I, PAVLÍKOVÁ, P. 2013. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné II: Speciální část. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3420-0.
Seznam doporučené literatury
NESTEL, D, KELLY, M., JOLLY, B., WATSON, M., 2017. Healthcare Simulation Education. New Jersey: Wiely-Blackwell. ISBN 978-1-119-06159-5.
STERN, Michael, 2016. Úloha simulační medicíny v rozvoji anestezie a intenzivní medicíny, roč. 27. ISSN 1214-2158.
ŠEBLOVÁ, Jana a Jiří KORN, 2018. Urgentní medicína v klinické praxi lékaře. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0596-0.
ŠÍN, R., ŠŤOURAČ, P., VIDUNOVÁ, J., 2019. Lékařská první pomoc. Praha: Galén. ISBN 978-80-7492-433-0.
VYTEJČKOVÁ, R, SEDLÁŘOVÁ, P, WIRTHOVÁ, V, OTRADOVCOVÁ, I, PAVLÍKOVÁ, P. 2013. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné II: Speciální část. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3420-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Doplňující otázky pro obhajobu závěrečné práce:
1. Jaké byly výsledky pilotáže?
Zkoušený prokázal vědomosti s drobnými nepřesnostmi.