Bakalářská práce je zaměřena na výuku formou modelových situací v bakalářském studijním programu Porodní asistence. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. V teoretické časti je definována andragogika a její historie, historie porodní asistence a vzdělávání v tomto oboru a využití modelových situací v tomto studijním programu. Průzkumná část byla zaměřena na zjištění informovanosti a názorů studentek 3. ročníku bakalářského studijního programu Porodní asistence na výuku modelových situací. Praktickým výstupem bakalářské práce je vytvoření podpůrného studijního materiálu se zaměřením na raménkovou dystokii.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is focused on teaching in the form of model situations in the bachelor's study field of Midwifery. The bachelor thesis is divided into two parts. The theoretical part defines andragogy and its history, the history of midwifery and education in this field and the use of model situations in this study program. The exploratory part was focused on finding out the awareness and opinion of students of the 3rd year of the bachelor's study program Midwifery in teaching model situations. The practical outcome of the bachelor's thesis is the creation of a guideline for shoulder dystocia.
Andragogy, model situation, midwifery, adult education
Rozsah průvodní práce
53 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na výuku formou modelových situací v bakalářském studijním programu Porodní asistence. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. V teoretické časti je definována andragogika a její historie, historie porodní asistence a vzdělávání v tomto oboru a využití modelových situací v tomto studijním programu. Průzkumná část byla zaměřena na zjištění informovanosti a názorů studentek 3. ročníku bakalářského studijního programu Porodní asistence na výuku modelových situací. Praktickým výstupem bakalářské práce je vytvoření podpůrného studijního materiálu se zaměřením na raménkovou dystokii.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is focused on teaching in the form of model situations in the bachelor's study field of Midwifery. The bachelor thesis is divided into two parts. The theoretical part defines andragogy and its history, the history of midwifery and education in this field and the use of model situations in this study program. The exploratory part was focused on finding out the awareness and opinion of students of the 3rd year of the bachelor's study program Midwifery in teaching model situations. The practical outcome of the bachelor's thesis is the creation of a guideline for shoulder dystocia.
2. ROHLÍKOVÁ, Lucie a Jana VEJVODOVÁ. Vyučovací metody na vysoké škole: praktický průvodce výukou v prezenční i distanční formě studia. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4152-9.
3. SIEGLOVÁ, Dagmar. Konec školní nudy: didaktické metody pro 21. století. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-2254-7.
4. SITNÁ, Dagmar. Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách. 2. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0404-6.
5. ZORMANOVÁ, Lucie. Didaktika dospělých. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0051-4.
2. ROHLÍKOVÁ, Lucie a Jana VEJVODOVÁ. Vyučovací metody na vysoké škole: praktický průvodce výukou v prezenční i distanční formě studia. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4152-9.
3. SIEGLOVÁ, Dagmar. Konec školní nudy: didaktické metody pro 21. století. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-2254-7.
4. SITNÁ, Dagmar. Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách. 2. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0404-6.
5. ZORMANOVÁ, Lucie. Didaktika dospělých. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0051-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Doplňující otázky pro obhajobu závěrečné práce:
1. Bude vytvořený guideline nabídnut k užití v některém ze zdravotnických zařízení či jinde?
2. V čem shledáváte největší přínos práce?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací velmi dobrá.