Závěrečná práce se zabývá analýzou spotřeby elektrické energie při jízdě elektrické jednotky. Jejím cílem je porovnání naměřených dat s teoretickými výpočty. Teoretická část se zabývá objasněním základních pojmů jako je elektrická jednotka a její elektrická výzbroj, klasifikací jízdních odporů a poté rekuperací elektrické energie. Na teoretickou část navazuje praktická pasáž, která nejprve počítá s naměřenými daty, čímž zjistí množství spotřebované a vrácené energie a dále tyto hodnoty porovnává s teoreticky vypočítanými daty ze stejných tras.
Anotace v angličtině
The final thesis deals with the analysis of electricity consumption while driving an electric unit. Its goal is to compare the measured data with theoretical calculations. The theoretical part deals with the clarification of basic concepts such as the electrical unit and its electrical equipment, the classification of driving resistances and then the recovery of electricity. The theoretical part is followed by a practical passage, which first calculates the measured data, which determines the amount of energy consumed and returned and then compares these values with the theoretically calculated data from the same routes.
Závěrečná práce se zabývá analýzou spotřeby elektrické energie při jízdě elektrické jednotky. Jejím cílem je porovnání naměřených dat s teoretickými výpočty. Teoretická část se zabývá objasněním základních pojmů jako je elektrická jednotka a její elektrická výzbroj, klasifikací jízdních odporů a poté rekuperací elektrické energie. Na teoretickou část navazuje praktická pasáž, která nejprve počítá s naměřenými daty, čímž zjistí množství spotřebované a vrácené energie a dále tyto hodnoty porovnává s teoreticky vypočítanými daty ze stejných tras.
Anotace v angličtině
The final thesis deals with the analysis of electricity consumption while driving an electric unit. Its goal is to compare the measured data with theoretical calculations. The theoretical part deals with the clarification of basic concepts such as the electrical unit and its electrical equipment, the classification of driving resistances and then the recovery of electricity. The theoretical part is followed by a practical passage, which first calculates the measured data, which determines the amount of energy consumed and returned and then compares these values with the theoretically calculated data from the same routes.