Práce popisuje vliv rodinného prostředí na studijní prospěch žáků a celkovou školní úspěšnost
na druhém stupni základní školy. V teoretické části jsou definovány základní pojmy rodinného
prostředí a faktory ovlivňující studijní prospěch. V praktické části je využito kvantitativní
metodologie, konkrétně dotazníkového šetření provedeného na několika základních školách,
které má za úkol zjistit, jaký vliv má rodinné prostředí na studijní prospěch dítěte a jak jejich
prospěch ovlivnila online výuka.
Anotace v angličtině
This thesis describes the influence of the family environment on the study results of pupils and
the overal educational success at the second stage of primary school. The theoretical part
defines the basic concepts of the family environment and factors influencing study results. The
practical part uses a quantitative methodology, namely a questionnaire survey conducted in
several primary schools, which aims to determine the level of impact of the family environment
on the child´s academic well-being and how their well-being has been influenced by online
teaching.
Klíčová slova
Rodina, škola, vzdělání, studijní prospěch, školní úspěšnost, dotazník
Klíčová slova v angličtině
Family, school, education, study results, academic success, questionnaire survey
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Práce popisuje vliv rodinného prostředí na studijní prospěch žáků a celkovou školní úspěšnost
na druhém stupni základní školy. V teoretické části jsou definovány základní pojmy rodinného
prostředí a faktory ovlivňující studijní prospěch. V praktické části je využito kvantitativní
metodologie, konkrétně dotazníkového šetření provedeného na několika základních školách,
které má za úkol zjistit, jaký vliv má rodinné prostředí na studijní prospěch dítěte a jak jejich
prospěch ovlivnila online výuka.
Anotace v angličtině
This thesis describes the influence of the family environment on the study results of pupils and
the overal educational success at the second stage of primary school. The theoretical part
defines the basic concepts of the family environment and factors influencing study results. The
practical part uses a quantitative methodology, namely a questionnaire survey conducted in
several primary schools, which aims to determine the level of impact of the family environment
on the child´s academic well-being and how their well-being has been influenced by online
teaching.
Klíčová slova
Rodina, škola, vzdělání, studijní prospěch, školní úspěšnost, dotazník
Klíčová slova v angličtině
Family, school, education, study results, academic success, questionnaire survey
Zásady pro vypracování
Práce se zabývá souvislostí mezi studijním prospěchem žáka a rodinným prostředím, ve kterém žije. Cílem je prozkoumat a zjistit, jaké má rodinné prostředí - rodinné vztahy a péče rodičů, vzdělanost rodičů, hodnotová orientace v rodině, organizace přípravy do školy nebo např. způsob trávení volného času v rodině vliv na školní výsledky žáka. V praktické části bude zpracován kvantitativní výzkum mezi žáky ZŠ ve věku jedenácti až patnácti let. Pro získání dat bude využita metoda dotazníku.
Zásady pro vypracování
Práce se zabývá souvislostí mezi studijním prospěchem žáka a rodinným prostředím, ve kterém žije. Cílem je prozkoumat a zjistit, jaké má rodinné prostředí - rodinné vztahy a péče rodičů, vzdělanost rodičů, hodnotová orientace v rodině, organizace přípravy do školy nebo např. způsob trávení volného času v rodině vliv na školní výsledky žáka. V praktické části bude zpracován kvantitativní výzkum mezi žáky ZŠ ve věku jedenácti až patnácti let. Pro získání dat bude využita metoda dotazníku.
Seznam doporučené literatury
ŠTĚCH, S. Vztahy rodiny a školy - hledání dialogu. In KOLLÁRIKOVÁ, Z, PUPALA, B. Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál, 2010. 455 s. ISBN 978- 80-7367-828-9.
VÁGNEROVÁ, Marie. Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0181-8.
JEDLIČKA, Richard, Jaroslav KOŤA a Jan SLAVÍK. Pedagogická psychologie pro učitele: psychologie ve výchově a vzdělávání. Praha: Grada, 2018. Psyché. ISBN 978-80-271-0586-1.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-859-3179-6.
Seznam doporučené literatury
ŠTĚCH, S. Vztahy rodiny a školy - hledání dialogu. In KOLLÁRIKOVÁ, Z, PUPALA, B. Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál, 2010. 455 s. ISBN 978- 80-7367-828-9.
VÁGNEROVÁ, Marie. Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0181-8.
JEDLIČKA, Richard, Jaroslav KOŤA a Jan SLAVÍK. Pedagogická psychologie pro učitele: psychologie ve výchově a vzdělávání. Praha: Grada, 2018. Psyché. ISBN 978-80-271-0586-1.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-859-3179-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student přistoupil k obajobě řádně připraven.Odpověděl na otázky položené komisí a zapojil se do probíhající diskuse.