Bakalářská práce se zabývá problematikou mezigeneračních vztahů, konkrétněji rozebírá vztahy mezi prarodiči a vnoučaty. Práce je rozdělena na teoretickou a průzkumnou část. Teoretická část se věnuje pojmům jako je rodina, mezigenerační vztahy a zralost pro prarodičovskou roli. Průzkumná část je realizována kvantitativním šetřením prostřednictvím dotazníku vlastní tvorby.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on issue of intergenerational relationships, more specifically discusses relations between grandparents and grandchildren. The thesis is divided into theoretical part and exploratory part. The theoretical part deal with concepts such as old family, intergenerational relationships and ripeness for a grandparent role. The exploratory part is realized by a quantitative investigation through a self-creation questionnaire.
Bakalářská práce se zabývá problematikou mezigeneračních vztahů, konkrétněji rozebírá vztahy mezi prarodiči a vnoučaty. Práce je rozdělena na teoretickou a průzkumnou část. Teoretická část se věnuje pojmům jako je rodina, mezigenerační vztahy a zralost pro prarodičovskou roli. Průzkumná část je realizována kvantitativním šetřením prostřednictvím dotazníku vlastní tvorby.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on issue of intergenerational relationships, more specifically discusses relations between grandparents and grandchildren. The thesis is divided into theoretical part and exploratory part. The theoretical part deal with concepts such as old family, intergenerational relationships and ripeness for a grandparent role. The exploratory part is realized by a quantitative investigation through a self-creation questionnaire.
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace průzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace průzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. BLATNÝ, Marek, ed. Psychologie celoživotního vývoje. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2016. 290 s. ISBN 978-80-246-3462-3.
2. ČEVELA, Rostislav, KALVACH, Zdeněk a ČELEDOVÁ, Libuše. Sociální gerontologie: úvod do problematiky. Praha: Grada, 2012, 264 s. ISBN 978-80-247-3901-4.
3. HOLCZEROVÁ, Vladimíra a Dagmar DVOŘÁČKOVÁ. Volnočasové aktivity pro seniory. Praha: Grada, 2013. 100 s. ISBN 978-80-247-4697-5.
4. JEŘÁBEK, Hynek. Mezigenerační solidarita v péči o seniory. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2013. 317 s. Studie (Sociologické nakladatelství). ISBN 978-80-7419-117-6.
5. SAK, Petr a Karolína KOLESÁROVÁ. Sociologie stáří a seniorů. Praha: Grada, 2012. 232 s. Sociologie (Grada). ISBN 978-80-247-3850-5.
Seznam doporučené literatury
1. BLATNÝ, Marek, ed. Psychologie celoživotního vývoje. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2016. 290 s. ISBN 978-80-246-3462-3.
2. ČEVELA, Rostislav, KALVACH, Zdeněk a ČELEDOVÁ, Libuše. Sociální gerontologie: úvod do problematiky. Praha: Grada, 2012, 264 s. ISBN 978-80-247-3901-4.
3. HOLCZEROVÁ, Vladimíra a Dagmar DVOŘÁČKOVÁ. Volnočasové aktivity pro seniory. Praha: Grada, 2013. 100 s. ISBN 978-80-247-4697-5.
4. JEŘÁBEK, Hynek. Mezigenerační solidarita v péči o seniory. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2013. 317 s. Studie (Sociologické nakladatelství). ISBN 978-80-7419-117-6.
5. SAK, Petr a Karolína KOLESÁROVÁ. Sociologie stáří a seniorů. Praha: Grada, 2012. 232 s. Sociologie (Grada). ISBN 978-80-247-3850-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Doplňující otázky pro obhajobu závěrečné práce:
Kde jste získala svůj vzorek respondentů?
Kritérium pro vyřazení respondenta z průzkumu bylo: ?respondent nevykazuje žádné kognitivní poruchy?, nicméně tento fakt by bylo vhodné ověřit některým z kognitivních testů. Jaké testy znáte?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací velmi dobrá.